Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

1 Like

“Alle” paneldeltakerne har kjøpt aksjer i forkant, og skal tegne seg, sier de…

1 Like

@emitl som har solgt aksjene og rettene sine til aksjesladdergjengen nå.

Jeg solgte på oppgangen på torsdag. AS-gutta dumper alle aksjene sine på mandag, og straks tegningsrettene blir omsettelige aksjer, så dumper de umiddelbart dem også. Det er ikke positivt at de har kjøpt.

1 Like

Det er ikke riktig…Lars Brandeggen har kjøpt og vil tegne, i tillegg vil Thomas Wold hamstre men han er en trader som kvitter seg med aksjer så fort han har gevinst. Svend Egil Larsen og Jallakonge Henriksen nevnte ikke Desert. Brandeggen virket for øvrig som han hadde satt seg litt inn i selskapet og hadde en positiv omtale (selvsagt basert på at de lykkes).

Det hadde vært en fordel at du hørte på siste AS episode før du kommer med mer tull…

Jeg vet hvordan de gutta holder på, og kommenterte kun på at Ole8 sa de hadde kjøpt. Jeg har ingen planer om å høre på episoden.

Da bør du holde deg for god til å bringe til torgs direkte desinformasjon

Nei, de bommer vel oftere enn deg😅

De selger når det Kommer en saftig nyhet som setter fyr på kursen.

Jeg kjøpte tusenvis av billige aksjer igår, forå få flere tegningsretter, for å bruke de… altså kjøpe enda fler billige aksjer. Akkurat det var Lars B. inne på også; mcap nå ca 200 mill er latterlig lavt, og det skal ikke mye positive nyheter for å sette fyr på kursen. :slight_smile:

Du skjønner at disse folka ikke er investorer? De er tradere.

2 Likes

Selvfølgelig… har jeg gitt inntrykk av noe annet? Jeg skrev jo i innlegget over at de kommer til å selge med en gang kursen går opp.

Det har du rett i, og kursen kan fort falle på mandag. Du kan også få rett i at den faller til emisjonskurs, det vet ingen. Likevel er det merkelig i min bok siden de aller fleste har GAV langt langt over 1,8kr hvis man innregner fulltegning av retter, og at man da velger å selge seg ned under teoretisk snitt på et vis på ca 1,8kr når man kunne solgt på fredag når kjøperne ikke ble ferdig på 2,5kr. Da blir man for påvirket av det psykologiske. Samtidig glemmer man da at emisjonen er fullgarantert.

DSRT har nå pågående testing med Syngenta og jeg tipper at de med sak 5 i innkallingen legger til rette for samarbeidet som skal formaliseres her gitt at testene er gode nok, såklart. Gjør man litt egen research, så kan man sjekke litt historikk på hva dette kan bety (utdrag fra tidligere rapport): « “Strategic partnerships continue
to add value, accelerating our
development, growth, and market
reach. On the R&D front, our
collaboration with Syngenta is off
to a good start, showing potential
to fast-track the evolution of LNC
as a platform for holistic soil health
and opening opportunities for
growth through established global
channels ”»

5 Likes

Jeg har tenkt å trade på pluss/minus 1,7 på mandag, faller den ikke dit, holder jeg meg unna. Snart blir jo tegningsrettene omsettelige også, og det blir spennende å se om de selges billig etter hvert. Umulig å vite.

1 Like

Jeg kjenner lars og Svend så ja jeg vet ganske godt hva de driver med, hovedpoenget er at de er veldig gode på å se ting som er billig og selge ting som er dyrt og tipper det er planen nå også kjøpe noe billig og selge høyere. ( jeg kjenner ikke deg og vet ikke hvor god du er på dette) De to har også veldig veldig forskjellige investeringsstrategier.

1 Like

Har jeg forstått det riktig når jeg går ut fra at man ved overtegning maksimalt vil få tildelt sin pro rata andel av ubenyttede retter før garantistene får sitt? Enkelte virker å tro at de kan få evig mange aksjer så lenge de har tegningsretter i det hele tatt.

1 Like

Du trenger ikke tenke på meg. Jeg er en nobody med tanke på volum. Bare småtteri jeg kjøper og selger. Men en hobby må man ha.

Latterlig lavt? Selskapet omsetter for 2-3 mill. I år. Planer om omsetning for ca 30 mill i 2026. Med stort likviditetmessig underskudd.

Selskapet har kanskje 25 mill på bok nå. Og får inn netto 60 mill etter emisjonen. Det holder i 12-16 mnd. Da må det emitteres igjen. Hvis ikke menigheten her får rett om ny partner.

Market cap på 200 mill kan være fornuftig. Eller for høy eller for lav.

Jeg tror kursen skal til til emi kurs på 1,23.

4 Likes

Jeg tenker på patentet, samt linsesavtalene i Midtøsten, knowhow osv… bør være verdt mer enn 200 mill…