For at kursen virkelig skal løfte seg utover de første golf pilotene må Desert Control levere på flere fronter samtidig. Først og fremst må selskapet dokumentere skalerbare resultater som kan faktureres med konsistente vannbesparelser fra WHCC og andre arenaer som faktisk gir PAYS inntekter i Q3 og Q4 og vises i tall. Ikke bare i pressemeldinger. Deretter må de få på plass repeterbare og lønnsomme kontrakter i landbruket, på større arealer med permanente avlinger som daddel, mandel og pistasj, der uavhengig verifiserte yield løft skaper tydelige ROI case som utløser flerårige rulleringsplaner og her blir Oasis Date-studien i Arizona en nøkkel. Samtidig må de vise operasjonell robusthet ved å løse de tekniske flaskehalsene som skapte problemer i sommer og da særlig knyttet til irrigasjon og logistikk slik at nye full prosjekter kan leveres uten trøbbel. Videre må selskapet dokumentere en skaleringsmodell med kapitaldisiplin der hver enhet LNC gir positivt dekningsbidrag ved større volum kombinert med en leveransemodell som er lett på capex med flere lisensavtaler i Midtøsten og integratorpartnere i USA. Saudi lisensen er et signal, men det trengs flere slike. Like viktig er tredjeparts validering og insentiver, både i form av peer review og universitetsdata innen agronomi og ved å sikre tilgang til offentlige vann rebater og utility-insentiver i tørkerammede delstater som reduserer kostnaden for sluttkunden. Til slutt må den finansielle siden avklares gjennom en vellykket emisjon så det er lov å håpe på en tydelig plan for bruk av proveny og en realistisk vei mot selvfinansierende drift med marginalt positiv EBITDA. Kort oppsummert har DSRT vist teknologi og banebrytende leveranser, men markedet vil se repeterbar og lønnsom skalering. Ikke flere småpiloter. De nærmeste kursdriverne er fullført emisjon, dokumenterte vannbesparelser på WHCC som gir PAYS inntekter i Q3 og Q4, samt utviklingen av landbruks case i Arizona. Frem til dette faktisk materialiseres er caset fortsatt høyrisiko, med både finansierings og eksekveringsrisiko hengende over.
Her er vi helt på linje. Og tidslinjen vil bli utfordret dersom golfsegmentet ikke snarest viser modenhet ved at DC får spikret omfattende kontrakter uten å måtte gå via pilotstadiet. Tidsvinduene for påføring er høyst begrenset. Som er en utfordring.
Ja selvsagt. Det er bread and butter i inntekten til disse å dumpe ut emisjonsaksjer samme dag.
Ser det ble referert til aksjesladder over her, anbefaler å høre på noen episoder og deres segment om “ukens emisjoner og nedsalg”.
Et godt og velskrevet innlegg👍
Jeg tror de har kjøpt seg tid til å få dette på plass (link), samtidig som de realiserer andre initiativer. Selvfølgelig investerer man med forventning om at prosjektene vil materialisere seg fremover; det er et grunnleggende premiss for at investeringen skal være vellykket.
Helt enig i at det er plausibelt
Eksakt.
Mye svada og mye gammelt.
Jeg synes det var en godt skrevet oppsummering…andre får gjerne mene noe annet
man skulle tro det, men negativiteten vil jeg påstå har økt med fallende kurs
Det er to helt forskjellig avdelinger i Arctic og de skal i henhold til retningslinjer fra finanstilsynet være helt adskilte.
Tror ikke det er noe vits å sende noe til FT når det gjelder Arctic sin rolle. Styret og ledelsen i DSRT derimot…
Hvis jeg ikke husker feil har patentene ikke gyldighet så mye lenger, dvs bare noen få år.
Nå ser vi tydelig hvor sinnsykt det er å kaste seg inn i selskaper som dette og la seg fortrylle av alle mulighetene. Tenk alle skriveriene her og de som har voktet forumet og slått hard ned på kritikk. Drevet og ganget opp med antall golfbaner i California og diverse annet. Emisjon på 1.23 folkens, har det sunket inn !?
For en tragedie !!
Regn på hva man hadde fått igjen for investeringen i et globalt indeksfond siden inntreden i DC.
Det stemmer.
Det er know how som er den store verdien.
Usikker på om selskapet jobber med tiltak ift ip.
Nå har coca cola klart seg fint uten patenter…
Den enorme Know how verdien endte i emisjon på 1,23
Er det mulig.
Du trenger terapi og terapeut.
Det finner du ikke her på ti.
Hva er poenget med å tømme hele det negative følelsesregisteret på et aksjeforum?
Du har ikke kontakt med sannheten
Må du for svarte helvete gi deg bingo!!! Det er ingen som har slått hardt ned på kritikk. Utfordrer deg til å vise faktiske eksempler. Dette er et diskusjonsforum og det går begge veier.
JEG brukte noen timer på å finne ut av hvor mange golfbaner som finnes med sandy soil i California og Arizona. Og postet det her for snart 2 år siden. Med kilder og alt. Mener du dødsens seriøst at slik info ikke er viktig som en del av grunnlaget for investeringen? Størrelsen på markedet som LNC kan rette seg mot? Hvordan du tolker den informasjonen i ditt eget hode er ikke mitt problem. Men det er knapt NOEN som har påstått at størrelsen på markedet ville løse de umiddelbare utfordringene. Som var hvorfor jeg forble på utsiden.
Vet du hva som provoserer grenseløst? At en voksen mann forsøker å legge skyld på andre for at du selv er fullstendig evneveik hva risikostyring angår. Patetisk og ynkelig.
Det er jo nær null substans i det du kommer med
Masse følerier
Bruker 1% av kaloriene på å sette deg inn i fakta og det fundamentale.
Stirrer blindt på kursen, og avfeier alt av rasjonell (og lett tilgjengelig) informasjon.
Hvordan i all verden kan du sammenlikne disse to?? Hvis du er redd for en så enorm risiko, som oppstartsselskaper faktisk er, hvorfor investerer du da?? du har driti deg ut, nå burde du ta tapet så du får nattesøvn igjen. Invester i et globalt indeksfond.
Hvis du faktisk har latt deg påvirke av hausing her inne, så er det faktisk helt og holdent din egen feil. Lær av det.
Jeg skylder ikke på noen. Som jeg har skrevet, jeg er ikke noe bedre selv.
Sammenligningen er reell da det er valgfritt hva man ønsker å investere i. Jeg for eksempel hørte ikke på rådet jeg fikk for flere år siden og har tapt enorme summer på det. Andre jeg kjenner har tapt enda mer. De fleste aksjer som diskuteres her ender i tragedie. Grunnen til det er at de fleste samler seg rundt de aksjene som har ekstreme blue sky scenarioer, men mye større sjans for å gå til null. Men euforien og ekkokammerne gjør at man mister kontakt med virkeligheten, det blir bare fiktivt. Man får en slags eierskapsfølelse uten og egentlig ha peiling i det hele tatt. Enkelte skribenter opparbeider seg en viss status hele veien nedover. Men til slutt er det over og det er bare å vente på neste ut, for dette kommer bare til å fortsette.