Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

“driti deg ut”, hva for et språk er det? Er du en guttunge på ungdomsskolen, eller er du en voksen person?

1 Like

Det ser litt ut som du skylder på noen her…

Språket mitt var fullt ut forståelig, dette er et forum, ikke en eksamenstekst

3 Likes

Du legger skyld på, som ikke er det samme som å skylde på, altså ikke ta ansvar selv. Og jo, du legger definitivt skyld på de som har bidratt til å opplyse om caset

Som er helt hårreisende. Her er eksempler på advarende pekefingre om at ting vil fortsatt ta tid:

1 Like

Man prøver å forstå seg på noe man egentlig ikke har peiling på. Vurdere mulighetene innen dette, det er vill gambling. Det er så mange parametre og potensielle hindringer. Det er ikke noe satse masse penger på. Men gjort er gjort. Får bare håpe det beste nå. Sayonara.

Du tar virkelig mye plass på denne tråden i forhold til hva du egentlig bidrar med av nytte…

Tror aldri jeg har sett et så stort sprik mellom hva man mener og hva man likevel gjør når det gjelder valg av investering.

3 Likes

Utrolig at tilsynelatende bare jeg har ignorert han. Spammer.

2 Likes

Du snakker om det fundamentale og fakta, men fakta er at du/dere har bommet fullstendig på det fundamentale.
Fra emisjonskurs 1.23kr er det 1526 % opp til 20kr. 3152 % opp til 40kr. Dagens kurs 690 % opp til 20kr.
Men kurs har ingenting å si?
Denne tråden har vært kjørt av de som «kjenner» selskapet. Tilsynelatende tett kontakt med ledelsen. Ledelsen har full kontroll. Snakker om partner. Ikke et fnugg av ydmykhet selv på 2kr. Nå er det fundamentale sterkere enn noen gang.

Så klager dere på bingo. Så kan man spør seg hvem som trenger terapi. Han som har innsett galskapen, eller dere som fortsatt lever i den…

Så får man håpe at det kan bli litt kortsiktig hype og kursoppgang etter emisjonen for dere langsiktige.

2 Likes

Når mener du egentlig at @Bingo123 innså galskapen? Velg og vrak:

1 Like

Jeg tror vi kan få en kursoppgang fremover, først og fremst ved at selskapet leverer i tråd med guidingene. Jeg ser for meg at en ny produksjonsenhet kommer på plass veldig snart, at vi får noen salg av nye enheter til partnere, og at full bane på Berkeley blir implementert.

Jeg har også tro på at vi kan se større kontrakter i Midtøsten innen 2–3 måneder. I tillegg til utrullinger i daddel- og sitrussegmentet, flere golfavtaler og en mulig kontrakt med PGA West kunne bidra positivt.

Også har vi en MOU som jeg tror vil utvikle seg til større distribusjonsavtale og tettere samarbeid etter hvert.

Blir også spennende og høre mer om hvordan testene med FN har gått, når de er klare.

Alt i alt synes jeg dette tegner et bilde av et selskap med spennende muligheter og god drivkraft for videre vekst.

Det er ren psykologi. Man er redd for å selge en potensiell vinner i fremtiden. Refleksjonene er gode.

Kødder du? Største svada-svaret i TI sin historie. Som er en stor presentasjon :trophy:

Det er forklaringen, ja, men sannelig ikke en unnskyldning. Spillegalskap i sin pureste form. Hvor tråden blir forsøkt misbrukt til egenterapi. Om og om igjen.

5 Likes

Jeg er enig i det meste han skriver. Hva er svada? At de fleste er tjent med indeksfond, at growth selskapene «lover» mer enn de kan holde, at mange taper store summer, at ti har bommet på mye, at de ikke kommer til å lande avtaler.

Du har vel vært i omtrent alle disse ti-selskapene. Solgt deg ut på -50 % og skryter at du ikke var med hele veien ned. Det er svada…

1 Like

Selv om det er relativt gunstige regler for verdisetting av growth selskaper ifm formueskatt er det likevel growth selskapene som er mest skadelidende - fordi risikokapitalen har forlatt Norge.
Det er nesten ingen som vil satse her lenger, for hvis de skulle lykkes blir de slaktet av staten.

Andre land vil heller ikke flytte penger hit og bli fanget av exitskatten.

:joy: Det vet du ingenting om :wink: Har to slike smeller av virkelig betydning; PCIB og Ultimovacs. Thats it.

Det som er svada er stadige gjentagende eksempler av talk the talk uten den minste antydning til walk the walk. Aldri. Mer hult enn det får man ikke. Hvor du presterer å skrive at refleksjonene er gode som om det hjelper at en spilleavhengig skriver at gambling er skadelig. På repeat. Det er selvfølgeligheter fullstendig blottet for tyngde. Hvor den som lider (@Bingo123) er like langt unna å ta egne utfordringer på alvor.

1 Like

Poenget er jo at han selv gjør det motsatte av hva har “innsett”. Nylig proklamerte han at han nå hadde kjøpt seg inn med flere aksjer enn noen gang før…

3 Likes

Jeg synes dere skal slutte å kalle en annen person for spillavhengig. Dere er minst like spillavhengige dere også, slik dere holder på på børs. Se på dere selv før dere dømmer og setter merkelapper på andre som dere ikke kjenner.

2 Likes

Fakta er vel at du bommer på den påstanden.

Det fundamentale er inntakt, men prosesser har tatt lenger tid enn hva man ønsket /så for seg.
Og i mellomtiden har kapitalen blitt brukt opp,samt at markedet (med rette) vil se klare tegn på til at inntektene faktisk akselererer
I sum blir dette en cocktail som massakrerer kursen.

Oppfordrer deg til å underbygge hva jeg har bommet brutalt på.
Hvis ikke er dette bare fekting i lufta som ikke gir annet enn støy

Veldig spesielt. Hvordan holder undertegnede egentlig på på børs? Hvorfor blande deg inn når du har null innsikt i de faktiske forholdene?

Er man spilleavhengig når man tar konsekvensene av forandret syn på det kortsiktige bildet ved å selge seg ut og stå på sidelinjen? Det stikk motsatte av en viss annen? Som ikke klarer å la være å forbli investert i omtrent alt av høyrisk grunnet den hypotetiske muligheten for at ett av dem lykkes? Blottet for viljestyrke til å ta konsekvensene av egne publiserte meninger?

Jeg blander meg inn fordi jeg opplever at dere mobber en annen person. Jeg har sagt det jeg ønsker å si, så bare fortsett, jeg har uansett ikke krefter til å fortsette.