Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Enig med emil her. Ta ball i stedet for person. Så har en vel mulighet til å ignorere dem man ikke vil lese kommentarene fra.

2 Likes

Tar ballen. I form av et anonymt nick i dette tilfellet. Den injurierende kraften er knapt eksisterende.

Ser ikke helt hva det tilfører tråden å gjentatte ganger påstå at noen lider av spillegalskap. Virker mer som hersketeknikk / ufiltrert utløp for egne følelser for meg.

Hvis en mistenker spillegalskap hos noen er det vel bedre å gi vedkommende en heads up på PM i stedet?

5 Likes

Nå har vi forlatt perrongen fullstendig. Hvert innlegg må sees i sammenheng. Som en del av et svar til @he67 blant annet. For å fremheve et større poeng.

1 Like

Kommende uke gjør vi klar for et dypdykk i kursen kanskje ned mot 1.23-1.50?
Det er like greit å være åpen og ærlig på det

1 Like

Det man vel kan være ærlig på er at kursen bør trekkes ned mot TERP. Altså 1,83. Alt annet befinner seg i det åpne landskapet. I begge retninger.

2 Likes

Håper alle har fått blåst ut all edder og galle og er klar for å holde seg til sak om aksjen og selskapet i morgen

6 Likes

Hvis OKS, Olesen og Nina allerde har solgt rettene sine, så kan det fort bli kamp om de få som er igjen.

Veldig positiv utvikling idag! Ja, blir spennende å se hvordan de prises, men vi kan vel fortsatt risikere at de presser kurs ned når de kommer? Blir spennende å se.

Blir enda bedre når prospektet kommer!

Hvor mange dager handles t retter?

"On or around 10 September 2025: Commencement of the subscription period and
first day of trading in the subscription rights

On or around 18 September 2025: Last day of trading in the subscription rights"

Takk for tilbakemelding!

Nå ble jeg brått usikker. Jeg trodde jeg fikk 1 TR pr aksje jeg har og at denne kunne brukes til å kjøpe ny aksje til 1,23.
Eller
Er det slik å forstå at jeg må bestille TR til ca 60 øre først og deretter handle til 1,23?
(ser flere skriver om en kurs 1,23 plus 60 øre og totalt 1,83)

Du må innløse hver TR du mottar, du mottar TR gratis eller kan kjøpe dem på det åpne markedet om det da blir noen som ikke benytter seg av sine.

Du får tegningsretter pro rata din eierandel. Ca 1.1 TR per aksje du har som du kan tegne for 1,23kr. Vil du ha flere så kan du kjøpe TR i markedet.

1,83 er vel snittverdien på aksjene og bruk av tegningsrettene du fikk og derfor utgangspunktet for forventet markedsverdi.

1 Like

Ja VWAP over de 3 dagene før EGF var 2,45 og 2,45+1,23 /2 = 1,84
Differansen mellom 1,84 og 1,23(emisjonkurs) er 61 øre, så det er teoretisk verdi på dine TR
Men du får tildelt TR alt etter hvor mange aksjer du hadde på fredag.

Men høyere idag siden kursen er over 1,84…

2 Likes

Joda, skulle bare forklare hvor de 60 ørene kommer fra.

3 Likes

Jeg må innrømme etter flere år at jeg har vært altfor opptatt av oppsiden og lagt alt for lite vekt på det som kan gå galt. I praksis er det Bingo som har hatt mest rett selv om det er andre som har hatt langt mer kunnskap om selskapet.

1 Like