Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

3 Likes

Takk!

Jeg kjøper muligens rundt kurs 0,85?

Da er vi to

Trodde faktisk at kursen skulle falle mer i dag, synes aksjen holder seg fint. Ikke lett å være spåmann i aksjemarkedet :rofl:

Oppstår en ekstra dynamikk når tegningsrettene kommer i spill, så tidlig fortsatt.

Enig i det , men mange sitter med snitt rundt dagens kurs etter ervervelse at tr retter!
Neste uke kommer fasit!

Selge aksjer under 1,83 gir ingen mening. Da burde man solgt i forrige uke. Hvor mange som har et nonchalant forhold til tegningsrettene gjenstår å se. Hadde ikke vært meg imot om det kom et skred som markedet ikke evner å absorbere uten å gå betydelig under 0,6. Som vil påvirke den ordinære kursen også. Umulig å si hva som skjer. Mye som kan påvirke jmf

2 Likes

De burde hvert fall selge litt aksjer nå, om den alternative planen er å dumpe et skred av retter i markedet, men jeg blir helle ikke overrasket om det skjer.

Tror det blir mest mulig hamstring og minst mulig salg både av aksjer og av tegneretter nå; dette er så billig at jeg kan ikke forstå at noen skulle la seg friste til å selge noe som helst når det er tid for å kjøpe det man kan.

3 Likes

Trenger ikke å måtte la seg friste om man ikke har penger i bakhånd til å benytte seg av tegningsrettene. Men ja, kreves en del klovneri for at tegningsrettene skal falle vesentlig. Blir fort en ønskedrøm snarere enn realitet. Time will show.

Det gir mening å selge aksjer helt ned til 1,23. Man får da garantert gevinst på tegningsrettene ned til den summen:)

Men første steg, hvis aksjen skal ned i det hele tatt, er naturligvis 1,83.

Men t retter er basert på Aksjebeholdning fra fredag, så da vil snittet ligge rund dagens kurs. Kan selvsagt selge ned til emikurs med tap, alt er mulig!

Fair enough. Solid argument :+1:t2:

Dette må være noe av det mest korttenkte jeg noen gang har hørt uttalt i investeringsøyemed!

Det gir selvsagt ikke mening i det hele tatt for den som har tro på bare èn eneste liten god nyhet en eller annen gang i fremtiden.

Det er om å gjøre nå å eie flest mulige aksjer til dette lave prisnivå som er nå, hamstre ikke selge!

Snakke om gevinst ved å selge til all time low… altså… seriøst?

Hva noen får seg til å mene og å skrive, altså!

Hvis du ikke forstår helt elementære sammenhenger, så blir det veldig vanskelig å diskutere dette videre.

Man har garantert gevinst på tegningsrettene helt ned til 1,23kr per aksje. Det gir et teoretisk insentiv til å selge helt ned til denne kursen. Om det skjer? Ja/nei/kanskje. Det vet vi ikke enda.

At du vil hamstre aksjer, er kun en emosjonell, subjektiv følelse du selv må stå for.

5 Likes

Det gir mening det, hvis man ikke vil dytte mer penger inn i caset. Da kan man “selge gamle aksjer til 2 kroner” og “parkere” nye inn i garasjen til 1,23. Totalt kan man ende opp med flere aksjer enn før, uten å ha brukt en krone

1 Like

Dette avhenger vel av prisen på rettene for alternativet er jo å selge rettene som brukes for å sanke inn samme beløp / arbitrasje?

En har brukt verdien av rettene, så jeg er egentlig ikke enig i begrunnelsen.

Men det kan dog drive prisen ned til 1,23 om det ikke er nok personer som kan/vil putte friske penger inn i rettene (75M).

Og hvis man ikke hadde tenkt å bruke tegningsrettene…hvorfor solgte man da ikke på 2.5 ish? Bedre å vente på kurs 1.23???

Man kan bruke tegningsrettene, og selge aksjer idag med garantert gevinst, helt ned til 1,23:)

Edit: betinget at jeg har forstått det riktig, at man ikke mister mulighet for å tegne seg, dersom man selger i dag.