Takk!
Jeg kjøper muligens rundt kurs 0,85?
Da er vi to
Trodde faktisk at kursen skulle falle mer i dag, synes aksjen holder seg fint. Ikke lett å være spåmann i aksjemarkedet
Oppstår en ekstra dynamikk når tegningsrettene kommer i spill, så tidlig fortsatt.
Enig i det , men mange sitter med snitt rundt dagens kurs etter ervervelse at tr retter!
Neste uke kommer fasit!
Selge aksjer under 1,83 gir ingen mening. Da burde man solgt i forrige uke. Hvor mange som har et nonchalant forhold til tegningsrettene gjenstår å se. Hadde ikke vært meg imot om det kom et skred som markedet ikke evner å absorbere uten å gå betydelig under 0,6. Som vil påvirke den ordinære kursen også. Umulig å si hva som skjer. Mye som kan påvirke jmf
De burde hvert fall selge litt aksjer nå, om den alternative planen er å dumpe et skred av retter i markedet, men jeg blir helle ikke overrasket om det skjer.
Tror det blir mest mulig hamstring og minst mulig salg både av aksjer og av tegneretter nå; dette er så billig at jeg kan ikke forstå at noen skulle la seg friste til å selge noe som helst når det er tid for å kjøpe det man kan.
Trenger ikke å måtte la seg friste om man ikke har penger i bakhånd til å benytte seg av tegningsrettene. Men ja, kreves en del klovneri for at tegningsrettene skal falle vesentlig. Blir fort en ønskedrøm snarere enn realitet. Time will show.
Det gir mening å selge aksjer helt ned til 1,23. Man får da garantert gevinst på tegningsrettene ned til den summen:)
Men første steg, hvis aksjen skal ned i det hele tatt, er naturligvis 1,83.
Men t retter er basert på Aksjebeholdning fra fredag, så da vil snittet ligge rund dagens kurs. Kan selvsagt selge ned til emikurs med tap, alt er mulig!
Fair enough. Solid argument
Dette må være noe av det mest korttenkte jeg noen gang har hørt uttalt i investeringsøyemed!
Det gir selvsagt ikke mening i det hele tatt for den som har tro på bare èn eneste liten god nyhet en eller annen gang i fremtiden.
Det er om å gjøre nå å eie flest mulige aksjer til dette lave prisnivå som er nå, hamstre ikke selge!
Snakke om gevinst ved å selge til all time low… altså… seriøst?
Hva noen får seg til å mene og å skrive, altså!
Hvis du ikke forstår helt elementære sammenhenger, så blir det veldig vanskelig å diskutere dette videre.
Man har garantert gevinst på tegningsrettene helt ned til 1,23kr per aksje. Det gir et teoretisk insentiv til å selge helt ned til denne kursen. Om det skjer? Ja/nei/kanskje. Det vet vi ikke enda.
At du vil hamstre aksjer, er kun en emosjonell, subjektiv følelse du selv må stå for.
Det gir mening det, hvis man ikke vil dytte mer penger inn i caset. Da kan man “selge gamle aksjer til 2 kroner” og “parkere” nye inn i garasjen til 1,23. Totalt kan man ende opp med flere aksjer enn før, uten å ha brukt en krone
Dette avhenger vel av prisen på rettene for alternativet er jo å selge rettene som brukes for å sanke inn samme beløp / arbitrasje?
En har brukt verdien av rettene, så jeg er egentlig ikke enig i begrunnelsen.
Men det kan dog drive prisen ned til 1,23 om det ikke er nok personer som kan/vil putte friske penger inn i rettene (75M).
Og hvis man ikke hadde tenkt å bruke tegningsrettene…hvorfor solgte man da ikke på 2.5 ish? Bedre å vente på kurs 1.23???
Man kan bruke tegningsrettene, og selge aksjer idag med garantert gevinst, helt ned til 1,23:)
Edit: betinget at jeg har forstått det riktig, at man ikke mister mulighet for å tegne seg, dersom man selger i dag.