Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Jeg skriver vel klart nok. Selskapet har mye å bevise. Jeg tror ikke så mange vil kjøpe betydelig med aksjer i denne før langt inn i 2026. Og det kommer ikke til å hjelpe med noen få golfbaner eller tester på trær. Det gir ikke nok penger i kassa. De skulle hentet langt mer cash enn netto 60 mill. De ville trengt det dobbelte av dette for å skalere opp evt kommersielle avtaler. Men tipper rådgiverne ikke klarte å hoste opp mer enn kr 75 mill. i garantier - til junk terms.

Det kommer til å blir grisetøft for selskapet gjennom 2026. Og innen 30.6.2026 må det vises en fornuftig vei til positiv cashflow. Ellers venter konkursen.

Så kan man ha tro på at cashkontrakter kommer og/eller at partnere vil chip’e inn cash. Det gjenstår å se.

2 Likes

Korrekt. Og takk for et svar som tilfører noe :+1: Er på ingen måte uenig i hovedessensen.

Selv om jeg tipper at det finnes mange nok retails på utsiden til å løfte kursen om man skulle få en merkbar boost på nyhetsfronten.

1 Like

Ser at denne støttes helhjertet målt i likes

Gjør man ikke ethvert innspill en tjeneste ved å sette påstanden på prøve og en ditto bjørnetjeneste om man får berøringsangst overfor innlegg som går motstrøms? Som det nærmest oppfordres til. @Savepig har kanskje fått passet sitt påskrevet, men alternativet er verre. Og det går begge veier. Om man er faktuelt på bærtur.

1 Like

Dere kan skrive passet mitt i ene hånden og drite i den andre og se hva det hjelper.

Enkleste grepet for å beskytte porteføljen sin mot nedside er å være defensive i aksjer som ikke har finansieringen i orden.

Og desert Control er fremdeles underfinansiert etter denne emisjonen, de burde hentet 120 millioner, ikke 60. Rødt flagg i seg selv.

Er nok flust som har vært defensive i den ikke-homogene gruppen dere.

• Jeg deltar i emisjonen
  • Jeg deltar i emisjonen, og har tegnet meg for mer
  • Jeg deltar ikke i emisjonen, har solgt TR
  • Jeg eier ikke aksjen / jeg har solgt meg ut tidligere

0 stemmegivere

2 Likes

Men de kan hente via en partner, eller på betydelig høyere kurs i 26 eller 27. Mulighetene ligger der!

2 Likes

Ja for all del. Leverer de på guiding i 2026 så er det et steg i rett retning. Men de vil fremdeles måtte drive på sparebluss og la muligheter fare som de kunne grepet om de hadde bedre finansiering.

2 Likes

Med flere resultater fra forsøkene hos Limoneira, kombinert med ytterligere testing i real life, kontrakter og implementeringer innen golf, sitrus, dadler, etc., ligger det godt til rette for at Syngenta kan komme på banen - enten som investor eller gjennom en eksklusivitetsavtale. I tillegg har vi flere potensielle triggere som kan bidra til kursoppgang fremover. Men her skal det jo bare brennes før ny emisjon, ser jeg.

1 Like

Jo, men lett å bli fanget i eget bias når man har kjøpt. Det farligste (dyreste) er å ikke kunne innse at man kanskje har tatt feil.

You dont say. Lettere å innse om man bare logrer med halen og inntar den underdanige posisjonen ovenfor enhver som har motstridende meninger?

Det man bør ønske er levende diskusjoner. En påstand er bare en påstand uavhengig av om personen er bull eller bear. Det hjelper ikke deg at person A advarer om at kursen kan falle til et gitt nivå. Like lite som når person B hevder at den skal gå til himmels. Poenget er hvorfor. Intellektuell nysgjerrighet. Resultatet for mitt vedkommende var en masteroppgave som ga fasiten på det som har vært synsing på tynt grunnlag. Som aldri hadde kommet for en dag om man bare viker unna.

1 Like

Vet ikke hvem du tenker på som underdanig eller viker unna. Det må være helt opp til den enkelte hva man legger vekt på. For meg er ikke forumet en konkurranse mot andre men for egen avkastning.

1 Like

Du skriver det selv

Var ingen som hakket. Man ga nødvendig motstand.

Der har vi ulike syn

@Savepig ble tatt i grove faktafeil. Og påstod i tillegg, ilag med @Netromo, at man bør forvente at kursen følger tyngdekraften ned mot kr 1,23. Fordi slik er det jmf emisjonens natur. Det er ikke hakking å gi kraftig motstand når man mener at noen er på tynn is. Især ikke når man underbygger med fakta hvorfor noen er på gyngende grunn. Det er oppklaring som er nyttig for absolutt alle. Alternativet er intellektuell fallitt.

5 Likes

Man har i hvert fall kommet langt ned i sitt eget bias - hull når man konstruerer sin egen TERP-kurs, selvsagt betydelig lavere enn den reelle TERP-kursen, og i tillegg får ChatGPT til å bekrefte sitt negative bias gjennom en skjev og negativ vinkling. Da må man neste tåle og forvente at man blir rettet på.

3 Likes

Har ikke fulgt tråden tett nok til at jeg kan uttale meg om hendelsen @Aaleby og @jobbis tydeligvis sikter mot.
Å bli rettet på for faktafeil er bra. Men i de fleste tilfeller finnes ingen fasitsvar. Der setter jeg pris på andre vinklinger enn min egen.

På høy tid og stenge denne tråden! Takk for meg!

1 Like

Åpner PCen og ser at det er over tredve nye innlegg i DSRT tråden, og tenker at nå har det skjedd noe stort :pray:, men neida her bites hestene når krybben er tom og en del andre gleder seg av å strø salt i sårene.
Vi er nå i en emisjonsfase med tegningsetter, vil tro at det mest gunstige for selskapet og retail aksjonærene at kursen holdes så høy at tegningsrettene benyttes og at kursen er så lav at Risberg og Lundberg samt de andre flipperne tar 10% cash i stedet for 12% aksjer. Tar Stureplan aksjer så havner vi fort under emisjonskursen og en litt lengre reise nordover for oss som skal tegne.

6 Likes

Hjelper ikke på kvaliteten på innleggene å stenge tråden og åpne en ny; det eneste som hjelper er å lempe folk ut på hue og ræva av hele TekInvestor.