Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Ser ut som det søkes etter ny “Director of Sales”

2 Likes

Spørsmålet mitt er hvorfor den forrige personen i denne stillingen sa opp. Det ble postet litt info fra Linkedin på dette og en annen stilling også for ikke så lenge siden. Så det er i hvert fall to personer i vesentlige stillinger som har sagt opp.

Kevin Neal ble headhuntet, var en attraktiv type, han har sagt han vil fronte LNC gjennom sin nye jobb, er super bull produktet.

1 Like

Nå var jo ikke salget allverdens på de 1,5 året han hadde i desert heller da, og begge de skulle vell fokusere på golf.
Så kan være greit med utskifting, og nå får de også god hjelp med tilbakemeldinger fra kundene. Så kan jo begynne å akselerere fort da.

Ser at L. Brandeggen (U-turn), er inne på topp 50. Men har han kjøpt etter den gikk x-tegningsretter? Eller blingser jeg med datoene?

Ser ut som siste handel er registrert 9 sep, men er jo T+2 så det er fra Fredag sist uke da vel

Det gir mening. Da har han gjort som kanskje flere av oss ; handlet aksjer for å få tegningsretter. :slight_smile:

1 Like

Benyttet t-retter med overtegning. Spørsmål: Dersom denne overtegningen ikke blir “godkjent”, kjøres da ordren automatisk igjennom med det jeg uansett har krav på å tegne?

Jeg reagerer sterkt på besserwissertonen fra de gamle aksjonærene her inne. Selskapet har feilet og bommet stort på guiding gjennom mange år. Det er lett å love noe, men vanskeligere å holde løftene. Ledelsen har gjentatte ganger vært for optimistiske i sin guiding til markedet. Man er mange år på overtid og nå begynner det blå lyset å brenne for alvor. Klarer de å levere likviditet å snakke om fra fra salg av sine produkter i 2026?

Dere standhaftige aksjonærer har ukritisk tatt ledelsens utsagn som god fisk og utbasunerer svulstige scenarioer på aksjeforum. Det er ikke mye selvkritikk å spore! Nå vil mange av dere tilsynelatende doble innsatsen i dumpingemisjonen på kr 1,23. Be careful. Dette selskapet har ikke klart å innfri noe som helst kommersielt. Nå har de 2026 på seg til å bevise at markedet etterspør produktet - og at de klarer å leverer det på en lønnsom måte. Hvis ikke så er det bare å ta frem kalkulatoren med de skikkelige små tall for neste emisjon om 12 mndr.

April 2021 : IPO emisjon kr 205 mill. til kr 11.69 pr aksje . Market cap 475 mill. 40 ansatte. 40,724,640 aksjer pr 31.12.2021.

« Kapitalinnhentingen skal finansiere selskapets vekstplan med kommersiell utrulling i De Forente Arabiske Emirater og deretter det vestlige USA

« Håp om strategisk samarbeid med Mawarid. »

Juli 2023 : Private placement H-Eart Kr 10 mill. til kr 10 pr aksje. 42,326,789 aksjer etter transaksjonen.

Sept. 2023 : Emisjon kr 67,5 mill. til kr 6,75 pr aksje. (+ rep. emi). 53,507,977 aksjer etter transaksjonen.

«…markerer et betydelig skritt fremover i selskapets planer om å skalere opp kommersialiseringen i USA og styrke sin globale tilstedeværelse

« Midlene som er samlet inn, vil bli brukt til å akselerere selskapets kommersialisering i USA, styrke salgsfokus, operasjoner og organisasjon i landet, og sikre finansiering for å drive konvertering av pipeline til kontrakter for storskala utrullinger i 2025

«…secure funding for the company’s commercialization phase through to H1-2025, correlating with the anticipated timeline for reaching cashflow-positive operations.”

Okt. 2025 Emisjon kr 75 mill. til kr 1,23 pr aksje. Antall aksjer = 53,747,977 + 60,743,500 = 114,491,477 aksjer etter gjennomført kapitalutvidelse.

The net proceeds from the Rights Issue will be used to extend cash run-way through approx.12 - 16 months following completion of the Rights Issue, covering core operations, working capital and further investments in production units and sales teams, as well as other general corporate purposes .” (MERK: de sier nå ikke noe om cashflow-positive operations i løpet av cash run-way).

8 Likes

Man er ikke besserwisser når man har vært en advarende røst i mer enn tre år. Du vet virkelig ingenting. Påstå at jeg har utbasunert svulstige scenarioer og ukritisk tatt ledelsens utsagn som god fisk er beyond provoserende!

Min forståelse er som følger:
Runde 1: Alle får iht tegningsretter, eventuelt mindre om man ikke benytter alle
Runde 2: De som overtegner får pro rata av ubenyttede tegningsretter. Har du 1 prosent av selskapet, får du 1 prosent av ubenyttede.
Runde 3: Garantistene tar resten.

2 Likes

Du bommer litt med svaret ditt her, fordi dine innlegg har vært langt mer balanserte enn de fleste, og du har beskrevet hvordan du har vært veldig varsom med å sitte overeksponert long i aksjen. Andre som bør ta til seg budskapet i posten.

4 Likes

Setter pris på kommentaren. Advarte første gang sommeren 2022 om at ting vil ta lengre tid enn de fleste har sett for seg på forhånd. Solgte halvparten av beholdningen på greit over 20 i kurs mot slutten av det året og beskrev hvorfor på denne tråden. Satt inne med en ok beholdning utover i 2023 grunnet håp/forventninger om at Limoneira ville skape litt fuzz i aksjen igjen og solgte rubbel og bit øyeblikkelig da det ble kjent at kontrakten ble mye mindre enn forventet. Selv om det strengt tatt var litt spådd på forhånd på bakgrunn av informasjon (Limoneira som trappet ned satsingen på citrus i områdene som DC var aktuelle) som undertegnede gravde frem høsten 2023 og delte med tråden. Inntok en bear holdning gjennom 2024 og var ikke redd for å ytre dette her inne. Hadde mine diskusjoner med blant annet @jobbis.

Poenget er dette: Har lagt ned mye tid her på Tekinvestor. Med fokus på redelig fremtreden. Har ALDRI skrevet et eneste innlegg som buller kursen. Alt har vært knyttet til det fundamentale. Hvor hver enkelt må gjøre opp egne vurderinger om betydningen av informasjonen som blir spadd frem.

Oppleves som et spark under beltestedet når man mer eller mindre blir beskyldt for å ha bidratt til å forlede andre. I betydelig omfang.

Så nei, bommer ikke direkte. Kommentaren var tross alt forfattet som et direkte svar på et tidligere innlegg, hvor @Netromo skriver dere. Men setter som sagt pris på at du for mitt vedkommende bidrar til å sette skapet mer på rett plass :handshake: Er nerd nok til å bry meg om å bli tolket i riktig lys.

3 Likes

Så, isteden for å fortsette med spydkastingen til venstre og høyre i tråden her de siste dagene, er det noen som har funnet noe artig gjennom litt graving i det siste? :innocent:

1 Like

Det er en ganske seriøs sak å publisere et sånt prospect som Desert Control har gjort nå. Det meste av informasjon bør være der.

https://www.arctic.com/offerings/ecm/2025/desert-control-as-rights-issue

1 Like

Du er flink! Sånn, litt positivitet :green_heart:

Jeg:)

Bare no artig ja

Husker du han fyren her, som har bullet LNC i en periode nå?
Muhammad

Fikk bekreftet at han faktisk har jobbet som ekspert i forbindelse med NEOM prosjektet og har nå gått over til et nytt prosjekt Qiddiya.

Synes ikke dette taler i mot at NEOM er fan av LNC og kanskje er et av de Gigaprosjektene Orn snakker om.
Muhammad2

4 Likes

Hei igjen, jeg svarte direkte på ditt innlegg siden du hadde tag’et inn meg i ditt svar til SavePig. Jeg skrev med vilje “dere” for å favne skribentene/aksjonærene som har vært litt spydige og overbærende i kommentarene ifm diskusjonen i forkant av den famøse emisjonsmeldingen. Oppfatter deg som gentlemansaktiv og saklig - kun litt besserwisser :wink: - men det kommer sikkert av din historiske kunnskap om selskapet. Tar den og beklager om du følte deg spesielt truffet.

1 Like

Opplysende (fra XI)

3 Likes