Enig! De svindlet seg til en valgseier. Tipper det er mange som angrer bittert på at de lot seg forføre av valgløftene!
Svenneby står i hvertfall for ekte Høyrepolitikk såvidt jeg har fått med meg. Men nå skal det sies at når alle som har jobbet med Søreide, på tvers av politiske fløyer, har såpass mye godt å si om henne, så burde det veie veldig tungt.
Det er nok minst 4 år for tidlig for Svenneby.
Problemet er at en leder av et politisk parti skal kunne to ting:
- Lede partiet
- Vinne stemmer
Jeg vil jo tro at hun er god på det første, men jeg har overhodet ikke lagt merke til henne som en som fronter H på en måte som gjør partiet interessant. Kanskje fordi hun ikke har prøvd å ta den rollen?
Jeg tror IMS er bedre kandidat hvis målet er å stjele velgere fra AP.
Svenneby hadde nok hentet flere tilbake fra FRP.
Så bra for den politiske høyresiden totalt sett.
Tror dette kan stemme. De konservative går et skritt til høyre og FRP, og nepene som stemte AP går for IMS.
Tror på Ine som leder med Svenneby og Frølich som nestledere.
Ledelse med kunnskap, tyngde, troverdighet og grep om markedsføring.
Helt enig!
Friske pust og en relativt ung leder. Fremstår mye mer fremoverlente og i tiden kontra Jens og Jonas.
Sikkert bare spill for galleriet dette også.
Typisk, små drittparti som velter de store - for et klovneland 
Har vi et velfungerende demokrati her til lands? kjør debatt.
Ja, det fungerer, for nå har ingen av blokkene kontroll, så de må klare å kjøre kompromisser på tvers. Kanskje ikke så dumt?
Selv om jeg ikke stemmer MDG tenker jeg at Hermstad har mer ryggrad enn Støre som er en notorisk løgner. Hermstad står oppreist for det han mener. Cred !
Stemmer man MDG vet man hva man får. Stemmer man på AP får man noe helt annet enn de har lovet.
Trygg styring 
Det har vel alle?
Joda, ingenting å si på at han setter foten ned. Hjelper AP med fallitterklæringen. Støre med skremselspropaganda før valget lurte tydeligvis nok folk…
@Christian - det blir vel ikke helt velfungerende om det er små partis politikk som skal være så utslagsgivende forhandlinger? De store blokkene er vel stemt frem de også?
Selvsagt. Et opplevd ‘nødvendig’ spill for galleriet for å beholde noe som ligner på ansikt når partiet til slutt blir tvunget til å akseptere skissene som ligger på bordet. Muligens med noen ørsmå skjønnsmessige forandringer.
AP sin fremgangsmåte har vært å lansere et budsjett langt til høyre for seg selv for så å gi “motvillig” etter til venstre. Hvis ikke MDG og SV har fått sin andel av gjennomslagene, så gjør de det eneste rette. SV kommer til å gi etter, MDG kan felle støre. Merk at det egentlig bare var MDG som var kastet på gangen, Bergstø egentlig skulle stått på podiet med de andre, men sentralstyret i SV ville ikke være dørmatte igjen helt enda.
Tviler på at det finnes flertall på høyresiden. H+AP+9 hadde vært et komisk utfall.
MDG vet utmerket godt at de ikke får mer gjennomslag ved å gå ned på kne foran FRP.
MDG må da ha visst i utgangspunktet at å kreve en plan for utfasing av oljevirksomheten var totalt dødfødt! Så pass kjenner de selvsagt hvem de forhandler med.
De gjør miljøsaken en bjørnetjeneste ved å fremsette krav som de vet vil bli stemt ned.
Poenget er at sett fra venstre er FrP/H ikke så forskjellig fra AP/SP at det er verdt å selge selvrespekten. Bedre å sitte på sidelinjen.
Med blokker, så mente jeg høyre- og venstresiden.
MDG-leder Arild Hermstad sier til VG at de er villig til å felle Jonas Gahr Støre, hvis han ikke kommer MDG i møte
Så da ser det bedre med en H Frp regjering? For det er vel alternativet til AP.
For å si det sånn, jeg er veldig spent på hva utfallet blir her.