Deltidspolitiker i Oslo?
Ganske uproft av en politisk kommentator å ha så sterke personlige meninger om parti og person, spesielt når det skinner så igjennom i analysene hennes.
Deltidspolitiker i Oslo?
Ganske uproft av en politisk kommentator å ha så sterke personlige meninger om parti og person, spesielt når det skinner så igjennom i analysene hennes.
Du mener til forskjell fra de uhildede og nøytrale andre kommentatorene i øvrige norske legacy medier?
Han er mer enn som så. Og for mange i Oslo er han selve personifisering av MDG.
Strateg, lokalpolitiker og sitter i sentralstyret.
Da smeller følgende fra Aglen:
– Det verste er at han er en av strategene deres. Det er ganske alarmerende.
Jeg er stadig lokalpolitiker for MDG i bystyret ved siden av min vanlige jobb. For tiden er jeg i pappaperm. I tillegg sitter jeg i sentralstyret til MDG og deltar i strategiske beslutninger.
Og vi nevner i fleng?
De må ha lov å mene ting personlig, men som politisk kommentator er det nok aller enklest å ikke mene noe som helst. Når de driter seg ut som dette er det ille. Merk også at Nehru Sand kommer helt greit i fra det (har han en politisk vridning? helproff fyr imo). Hadde det vært en fotballdommer hadde vedkommende ikke fått dømme MDG-kamper, for å si det sånn.
Folk mener for lite her til lands om dagen! Mer høylydt kritikk av tullball og fjas ønsker jeg velkommen med åpne armer.
Tipper det er mange “ladde kanoner” i hønsehuset de kaller Stortinget 
Men i vei, men da kan du jobbe som noe annet enn politisk kommentator.
Neinei, absolutt ikke.
Titulerer man seg som statsviter burde man selvsagt tøyle iveren, men en 'kommentator’må jo levere varene slik at folk som meg skjønner at selv utdannende folk lar seg vippe av pinnen av denne idiotien.
Støre med sine feilslåtte “power moves”, om og om igjen.
Sier du at medlemmer av NRKs politiske redaksjon ikke trenger å være partipolitisk nøytrale?
Ikke hvis man mener at idioti er så nøytralt som du får det…
Er idioter på begge sider selvfølgelig, så feilen vil jo oppstå når de bare harselerer med en part 
Hun sitter og krangler med Trædal på Facebook i helgene og så kommer hun på jobb og kritiserer MDG med følgende tittel:
Som først og fremst handler om hvor koko MDG er for å forvente å få noe som helst igjen for mandatene sine og subsidiært hvor sjokkerende det er at også SV takket nei når Rødt står igjen. For hva i ALLE DAGER kan forskjellen på Rødt og SV være?
Du legger lista lavt hvis det er Aglens Facebook-takes og personlige nag du blir opplyst av.
Så, når MDG ikke kommer til å bli på noe statsbudsjett, hvem danner da flertall?
I tillegg foreslår de å avvikle klimainvesteringsfondet Nysnø.
Ehh… kanskje ikke sammen med Rødt/SV som vel har en klarere miljøprofil?
Synes fortsatt det hadde vært interessant med en Ap/FrP regjering. De har tilnærmet like mange representanter, så det hadde ført til endel interessante kompromisser. I motsetning til alle andre flertallsregjeringer, så vil det kun trenge to for å bli enige og det er ikke noe “svak part”.
Kort sagt
Astrup vil ikkje spekulere i korleis Høgre vil stemme.
– Det er altfor tidleg å seie kva som skjer på fredag. Det er lenge til i den politiske verda.
Interessant ordlegging 
Det er helt poengløst å late som politiske kommentatorer i Norge er nøytrale. Ingen av dem er det. De har alle sin egen pakke med preferanser, holdninger og sympatier. De bare skjuler det dårlig. Så når noen later som om vedkommende er et unntak eller at resten av gjengen er objektive rollemodeller så er det bare naivt. Det er ikke slik mediene fungerer. Det ved du/jeg/alle. Forskjellen her er at vedkommende blir tatt for å mene høyt mens de andre pakker det inn i «analyse» og later som om det er faglig tyngde. Det er ikke mer profesjonelt, men heller bare mindre ærlig. Så det er ingen grunn til å late som om vedkommende er det store problemet når hele bransjen er full av kommentatorer som gjør akkurat det samme, men bare med finere språk og et tykt lag ferniss om du vil. Å peke ut én person som «uprofesjonell» når resten av feltet driver med akkurat det samme er bare tull. Enten må man kreve nøytralitet av alle eller så må man innse at politiske kommentatorer har meninger og det har de alltid hatt.
Forventningen er partipolitisk nøytralitet. At analysene går på sak og substans og ikke hvem som analyseres.
Tingenes tilstand 29. november 2016:
Jeg kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at Stavrum har noe som helst til overs for MDG, og jeg er jo ikke særlig glad i Nettavisen, men dette er den desidert beste analysen jeg har lest til nå.
Er “ladd” det samme på norsk som på svensk, dvs kokain?
Jeg vibber at det er sånn med tanke på settningen som helhet.
Ni svenskar 
Før øvrigt, angående situasjonen:
MdG fremstår som helt virklighetsfremmende. Dels angående de egne førslagen, dels angående Ap.
Ap har ikke noen hast med noe som helst. De sitter i praksis i regering till det kommer en ny, og Aps politikk gjeller tilsvidere.
Siden har Rødt knølat in sig i Maktens hus hos Ap, men ikke SV. Det førvånar med ikke. Rødt er, til tross før at jeg sterkt missliker deras ofte dårlige politik og deras smutsiga historia, påfallande ofte pragmatiske, særlig i lokle spørsmål. SV er mer låste i ideologi, fast i Maos Lille Røde.
Verkar vare en annen typ (bedre) av folk i Rødt jfr SV. Men det er mitt intrykk.
På feltet klima/miljø er regjeringen Støre en av de svakeste regjeringene vi har hatt på mange, mange år. Da blir det ekstra utfordrende at et parti som MDG inngår i regjeringens parlamentariske grunnlag. Det kan ikke komme som noen overraske at Miljøpartiet vil ha et solid "klima-kjøttbein " i belønning for sin støtte til Støre,
Forskjellen på Rødt og SV er, som jeg ser det, at Rødt identifiserer seg med fagbevegelsen, og aller helst med “folka på gølvet”.
Da blir f.eks arbeidsplassene i oljenæringen viktigere enn klimakutt. Stor vekt på enkeltsaker.
SV er mer akademisk fundert. Mer opptatt av “helheten”, og går seg ofte fast i teoretiske labyrinter. Denne gang har partiet gått på snørra. Og det vet de selv. Nå ber de i realiteten Støre om å hjelpe dem ut av labyrinten og inn i varmen igjen.