Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Det er stortingsvalg 8. september 2025

Bare spill for galleriet vet du. Vedum var nok bare ute for å syte i media…

2 Likes

Kan ikke forstå annet enn at AP kommer til å kollapse som et korthus når Stoltenberg stikker nedover på kontinentet igjen…:chart_with_downwards_trend:

4 Likes

Det ER spill for galleriet så lenge det ikke finnes en eneste annen koalisjon (eller enkeltparti for den del) som er villig til å gi SP støtte på de nevnte punktene. Hvor partiet selv er skyld i å ha gått ut av regjering og dermed sagt fra seg muligheten til å være en delpart i utformingen av statsbudsjettet.

Hele Stoltenberg-opplegget sier litt om hvor inkompetente individer som roter i rekkene hos AP. Var tydeligvis ingen andre egnede til finansministerposten, men det var forøvrig ikke Vedum heller… stakkars. Ble avkledd mer enn en gang.

3 Likes

Hvis DU sier det.

Men, ingen spurte deg, såe.

Det er fakta. Politikk handler om å få gjennomslag for sine saker. SP har ingen andre å gå til. Især i de nevnte sakene.

Mye fakta som florerer, poenget er at du sier du vet når du egentlig antar. Du har ikke snøring på hva som foregår med mindre du ser ut vinduet i dann og vann.

Vil tørre å påstå at det er krisetider i Norsk politikk.

Første tegnet(blant flere) var fravær av partirepresentanter som ville uttale kandidatur eller lederskap i sine respektive parti i offentlig åsyn, før valget. Og dette er jo det ferskeste. Jobber man seg bakover i sist regjeringsperiode og ser hva som har foregått kan man bli skremt over tilstanden i dette landet.

Hvis man ikke skjønner at gallerispillet som foregår rundt statsbudsjettet bunner i reell splittelse(tåkelagt som alt annet), er man i beste fall naiv.

Det er blitt farlig å velge en konkret retning, velgere er viktigere enn tydelige standpunkt - også kalt forfall.

P.s - personlige bemerkninger er ikke for oppvigleri. Jeg har bare konkludert med at jeg har blitt dummere de siste fem årene, og må dermed te meg deretter. Beklager på etterskudd @Aaleby

2 Likes

Splittelse er en del av den politiske hverdagen. Og dette spillet foregår til hvert eneste statsbudsjett. Eneste virkelige skillet kontra tidligere er maktglidningen på høyresiden fra høyre og til Frp. Som skaper økt politisk uforutsigbarhet på kortere sikt.

Det er feil tolket av deg, det skal våre 0,35+0,65 eller 0,35+0,75.

1 Like

På tide å kalle en spade for en spade - Mange i Arbeiderpartiet juger som bare f. Jonas er blant dem. Han har blitt konfrontert med dette flere ganger. Hvem husker ikke innslaget på TV2 der han ble tatt i blank løgn om å ha hatt kontakt med lederen i Hamas?
Kona hans som er prest må ha et veldig liberalt forhold til det 8de bud.

4 Likes

Usannheter er neppe Arbeiderpartiet alene om.

3 Likes

Eksakt. Man kan ikke være politiker uten evnen til å servere halvsannheter (også kalt usannheter) med den strakeste rygg.

OK, så nå kan alt unnskyldes med at andre gjør det.
…løper til butikken for å rappe noen dyre solbriller 🏃‍♂️

3 Likes

Unnskyldning er det politkerne selv som i så tilfelle må komme med. Her er det vel snakk om en stadfesting av fakta. Så skytset må rettes i alle retninger om du virkelig er opptatt av å kalle en spade for en spade.

Jeg kan ikke komme på andre enn AP folk som juger, men kom gjerne med eksempler.
Noen er heldigvis enkle å avsløre, bl.a AUF Gaute. Man vet at han juger hvis leppene beveger seg. Håper han blir partileder en dag :see_no_evil:

2 Likes

Så når FrP sier de skal redusere/fjerne bompengene og det aldri har blitt større økning i bompenger enn når de var i regjering så er det ikke løgn? Riktignok tror jeg de økte statens andel i prosjekter, men det var ikke det de lovet…

1 Like

De hadde ikke rent flertall så det riktige å skrive er at de arbeider for å redusere/fjerne bompengene.

5 Likes

På min tid da jeg vokste opp i Sverige, på 80-talet, så sam man: “En sosse ljuger. Alltid”.
Sånn er det fortsatt og i det avseendet så er SAP i Sverige og Ap i Norge veldigt like. Jeg veit ikke om Ap var et dugligt parti føre Gro Harlem Brundtland, men hon var ju delvis samtida med Palme.
Palme var den som tog løgnen og debatten til en ny nivå i svensk politik. Tidligere kunde det vare litt harde komentrarer, men selden direkte løgner og man høll en viss verdighet.
Tidligere SAP-ledere hadde et viss fortroende og respekt også hos borgarna og de respekterte motstandene, og folk generellt, på en helt annen måte. Med Palme var det slut på det.

3 Likes

Personlig har jeg tillit til at Jens Stoltenberg, Kari N Nordthun og Trond Giske ikke juger med vilje. Men tilliten til Støre, Vestre og Gaute er dessverre lik 0,00
De er notoriske løgnere.

1 Like

Slapp av, det er bare et spill for galleriet…

Når skal folk våkne… velferdssystemet består uansett hvem som styrer, men 2mill skal likeså stemme AP…

Skjønner det ikke.

Er bare å beklage spillet, visstnok.

1 Like