Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Er det mulig at Einar Aas ikke går konkurs?

Helt sinnsykt. Fatter ikke at han i det hele tatt ville ha en posisjon som var 10x av daglig omsetning? Damn. Med så stor posisjon forstår jeg godt han ble REKT når prisen svingte 17x av normalen!

3 Likes

Skjønte han aldri at posisjonen var så stor at den sperra alle utgangene?

Utrolig fascinerende historie og type. Utrolif nysgjerrig på hele schemen hans, håper han stiller i intervjuer, dokumentar eller lignende. Bokformat kunne vært kjekt, da holder han jo en viss avstand og kontrollerer historie.

Lykke til Aas!

8 Likes

Lett å bli fanget i nuet. Likviditeten kan ha vært god, så plutselig tørka den inn pga en eller annen faktor. Vi har vel alle blitt fanga i en kjip aksje en eller annen gang.

quoted for truthss

huffameg. kjenner jeg får empatiangst

2 Likes

Er vel bare et naturlig neste steg dette siden han jo sto personlig ansvarlig for handlene. De vil vel sikre alle eiendeler de kan få kloa i.
For familiens del får man jo bare håpe litt verdier har blitt flyttet over på kone og barn de siste årene.

Det handler for min del om perspektiver. At en norsk mann mister eiendommene sine er ikke spektakulært eller noe som vekker stor grad av empati hos meg(klart det er kjipt, men hey… kunne vært verre!). Det finnes folk som mister hus og hjem i Norge hver eneste dag til forbruksbanker mange av oss her inne er aksjpnærer i.

Som @Krafer sier, det er nok en del som står på kone og barn som er urørlig. Verdier de ikke kan ta er eventuelle medierettigheter/bok som han sitter på, i tillegg til det jeg vil anta er en massiv human kapital.

2 Likes

Har du litt perspektiv så har du vel også litt empati for en mann som mister huset. Uansett hva han hadde fra før

3 Likes

Enig med dere begge her. For alt jeg vet kan jo mr Aas være autist. Dessuten lever han nok godt videre. Men likevel… Tanken om å få huset sitt beslaglagt pga noen tastetrykk på laptopen…

Jo, det er selvfølgelig kjipt, perspektivet ligger i at dette er utfallet for veldig mange flere i Norge hver eneste dag, med et langt dårligere utgangspunkt. At mange av oss her i tillegg profiterer på disse skjebnene er det som gir meg empatiangst. :slight_smile:

3 Likes

Dette kom opp på etikktråden. Jeg (og flere) holder meg unna forbrukslån. Både som investering og til investering

2 Likes

Hva om du tar opp forbrukslån for å investere i forbrukslån? Er det et moralsk nullsum spill?

7 Likes

Tror Einar har en plan jeg ass. :=)

3 Likes

På E24 står det at “Wikborg Rein har på vegne av Nasdaq Clearing tatt kontroll over alle eiendommene til krafttraderen Einar Aas.”

Hos Dagbladet står det at “Advokatfirmaet Wikborg Rein har på vegne av Einar Aas tatt kontroll over alle eiendommene til kraft-milliardæren”

:face_with_raised_eyebrow:

Edit: så de hadde rettet det

Lurer på hvem som betaler strømregninga på de eiendommene til Aas nå. Nasdaq?

3 Likes

Som krafttrader så må det vel være sjøltrada strøm? :wink:

1 Like

Tipper han er offgrid med solscellepaneler og regnvannsamling:joy:

1 Like

Litt av ei blemme av E24…
Aas har selv fryst sine verdier.

Lol til NRK-nyhetene nå. De spekulerer i at Einar Aas kan få en avtale hvor han får beholde nok cash til å spekulere seg på beina igjen :grin:

2 Likes