Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Er det mulig at Einar Aas ikke går konkurs?

han har jo mye cash, bare ikke 1 milliard mye .

Les artikkelen.

Jeg hadde gitt han penger å spille for hadde jeg hatt endel å investere… Mannen er jævlig dyktig.

2 Likes

OK. Jeg hadde lett gitt han pengene mine altså!

Tekinvestor.no kan gå sammen og bankrolle han :joy:

1 Like

Hvis alle vippser deg 10k så gjør du en avtale? Nei, vent litt da blir det bare en short på noe obskure papirer et sted :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja vipps 10 k, så skal jeg bare gjøre noen smarte handler slik de blir om til 100k.
Deretter skal jeg inngå forhandlinger :sunglasses: :smiling_imp:

1 Like

Nå er han på vei tilbake. https://e24.no/naeringsliv/gjeldsavtale-i-havn-einar-aas-unngaar-konkurs/24493965

Litt kult, at han har fått til dette, som i utgangspunktet var ett dødt prosjekt.
Nå kan vel strengt tatt aas karre seg tilbake, han beholder store verdier, han vil vel da også trolig få ett pent skatteoppgjør neste år, her vil han vel etter hva eg forstår nå ha rett på skattepengene sin e selv ?
Aas kan trolig komme tilbake, bare mwd litt mindre cash enn han hadde.

1 Like

Dette blir gøy å følge med på, vi får se tilbake på denne tråden om noen år. Jeg sier bare : «Det er kriser som fører til utvikling». Håper bare han har lært nå, betal heller litt mer skatt og la alt gå under et AS. Ønsker Einar lykke til!

3 Likes

Hvis han gjør comeback og klarer å bygge seg opp igjen skal jeg pokker meg crowdfunde filmen om ham. Det fortjener han!

4 Likes

“Det er kommet et krav fra kreditorene på et gitt beløp, og partene har blitt enige om å selge unna et navngitt liste med eiendeler. Pengene fra dette salget vil kreditorene dele seg imellom. Deretter er Einar Aas fritatt videre krav.”

Vi vet ikke hva som står på listen.
Men tviler egentlig på at de lar han beholde 200+m millioner som kommer tilbake fra skatt neste år!
Det vil jo ta noen år å få kvittet seg med alle eiendommene osv også. Så det er nok med i beregningen.

1 Like

Må anbefale folk å lese gjennom tråden som er proppfull av gode poenger. Om du er intressert i hvordan bankene tenker og deres utgangspunkt for å refinansiere selskaper. Du kan tenke at dette kun er en Einar Aas tråd, MEN nå er det slik at de fleste selskaper går gjennom dårlige tider iblant.

3 Likes

Jeg tipper at en del av avtalen er at alle midler han eventuelt klarer å få tak i blir gitt til kreditorene, også skattepenger.

Eg deler fordåvidt den, men uansett, han beholder verdier, som uansett gjør til at han trolig får fortsette og leve ett normalt liv, og også muligheten til og igjen handle verdipapirer, dersom noen lar han handle da

Nyheten er all over nå. Får beholde, hjem, båt og bil…

2 Likes

Han har fått igjen livet idag, uansett på hvilken måte kreditorene har ordnet seg, så kan Aas bo i huset, sove i sengen sin, ha en bil å køyre og alt det derre der, det var vertfall for min del ett helt fremmed scenario, det er bare og gratulere og ønske han lykke til videre

2 Likes

Med mange nok nano trader så kan du kjøpe hele fyren til å jobbe for kun deg :beers:

2 Likes

2 Likes

Her bør Wr sikre seg filmrettighetene​:joy::joy::handshake:

4 Likes

Beste måten å sørge for det aldri blir noe av en film ja…

4 Likes