Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Er teknisk analyse verdt noenting?

Enig

Hvilket TA program bruker menigheten her inne ??

Kunne tenke meg å starte i det små med kanskje et greit gratis program , dersom det var en mulighet.?

Bruker investing.com, bare vær litt forsiktig med personopplysninger

1 Like

Hør hør! Savner mulighet for teknisk analyse også.

1 Like

Tradingview

Bra sagt !

Må være kjedelig for TA-folket som fremdeles står på perrongen og venter på volum som skal bekrefte oppgangen.

5 Likes

TA i biotek er dårlig deal :sweat_smile:

1 Like

@fish1430 sa vel at PCIB var klar for take-off innen 6 mnder for noen uker siden, basert på TA. Så han traff i all fall ganske greit.

3 Likes

Alle skriver i lange tider at det vil være et kjøpssignal om kursen går over 30, enda sterkere over 31,5, og ENDA mye sterkere om det går over 35.

Kursen går over, utløser kjøpssignal, og kursen eksploderer.

Men nei, TA funker jo ikke i biotek eller hur?

2 Likes

Så lenge der finnes en troende, så vil TA gi et bidrag til kurs.
Nå er det ikke bare en troende, men en stor menighet.
Således bidrar TA vesentlig til kurs.

TA er en av mange indikatorer og kan være veldig hjelpsomt når det er gjort bra. Setter derfor pris på enkeltes bidrag her på forumet- ingen har vel hevdet at det er det eneste man skal se på…`?

Kjedelig med TA.

2 Likes

Eg handle bare etter Wyckoff prinsipp. Som i seg selv går ut på å lese signalene som pris/volum osv gir.
Hadde ein long posisjon fra før cevira, og gikk inn med tradingpotten på 51 og ca 53 rett før oppgang.

Så nei, støtte seg til tekniske indikatorer som pris, volum og moment er for tullingar :laughing::laughing::laughing:

De som sier TA ikke funker har enten aldri satt seg skikkelig inn i hva det er, eller tolker det som absolutt signaler uten å ta hensyn til kontekst.

Har aldri lest ein kvartalsrapport, og nyheter ser jeg fint lite på. Alle mine beslutninger tas ene og alene om hva som skjer på chartet.

3 Likes

Og TA kan jo også gjøres hur enkelt som helst:

Røde streker: Lower highs :frowning: :frowning: :frowning:

Grønne streker: Higher lows :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Ambisjonen for de aller aller fleste bør ikke være å treffe akkurat topp eller bunn, heller observere når en aksje går fra å skifte dominerende trend.

3 Likes

TA handler om å forstå når noe er billig, og å slippe å kaste bort tid i lange konsolideringer. Legger man fra seg grådigheten i å «treffe bunn» osv, så kan man heller bruke TA til å konstant treffe det fine kjøttstykket i midten, og å konstant sitte i aksjer som går riktig vei:-) Både PCIB og PHO har ligget i konsolidering i oppimot ti år, hvor bra avkastning er det å sitte i et selskap 10 år, for så å gjøre 50-60%?:stuck_out_tongue_winking_eye:

Så kan de som vil mene at det var tilfeldig at jeg kom med bull analyse av nettopp disse to selskapene for en mnd siden.

1 Like

Har ikke du sittet i PCIB hur lenge som helst da?

Jeg?:stuck_out_tongue_winking_eye: hvor har du det fra?!

Nei lol nå mikset jeg deg med arve1954

Forbanna masse tall i brukernavnet haha

1 Like