Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Er teknisk analyse verdt noenting?

Hva er vitsen med TA i denne aksjen når aktørene selv lager strekene egentlig? Er jo bare å tegne som man vil. Blir selvoppfyllende :joy:

http://cqz.eu/2018-12-11__DN_25__Ekspertenes-nyttårsraketter

Forskningssjefen hadde troen på Element, B2Holding , Rec og Photocure ved nyttår.
Fundamentale nyheter har ikke mye hjelp for tiden i aksjer og en forskningssjef som driver med teknisk analyse med skivebom for sine nyttårsraketter. Er det da kun flaks som står igjen? :see_no_evil::see_no_evil:

2 Likes

Golden Ocean Group (GOGL) Kurs 53.95, 31. jul 2019
Golden Ocean Group har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere falltakt, eller innledningen av en mer horisontal utvikling. Aksjen ga kjøpssignal fra en dobbel-bunn-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 53.02 kroner. Videre oppgang til 66.54 kroner eller mer er signalisert. Aksjen tester støtten ved cirka 53.00 kroner. Dette kan gi en reaksjon opp, mens et brudd ned gjennom 53.00 kroner vil utløse et salgssignal. Volumbalansen er negativ og svekker aksjen på kort sikt. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling: Kjøp

06.08.2019 https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/08/Advarer-mot-kursfall-anbefaler-salg-av-aksjer
:joy::joy::see_no_evil::see_no_evil:

Investtech har som regel 3-6 mnd horisont på sine mellomlang sikt analyser, så nedsvingen nå er vel sikkert å anse som svinging

Joda, men disse skiller kun noen få dager. Begger er anbefaliger på mellomlang sikt :slight_smile:

Aksjen ga kjøpssignal fra en dobbel-bunn-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 53.02 kroner. Videre oppgang til 66.54 kroner eller mer er signalisert. Aksjen tester støtten ved cirka 53.00 kroner. Dette kan gi en reaksjon opp, mens et brudd ned gjennom 53.00 kroner vil utløse et salgssignal. Volumbalansen er negativ og svekker aksjen på kort sikt. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling: Kjøp

  • Golden Ocean Group ligger i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Det viser at investorer over tid har solgt til stadig lavere kurser for å komme seg ut av aksjen, og indikerer en negativ utvikling for bedriften, skriver Investtech.

Derfor det er lurt å bruke både fundamental analyse og teknisk analyse. Baltic dry har steget mye de siste månedene, noe som ikke er reflektert i gogl-kursen. Så jeg tror kjøpsanbefalingen av investech for rett. Selv om investtech nå har “helgardert” seg. De for “rett” uansett om kursen går opp eller ned.

Jaha, ja de endrer retning fort ser jeg, men det er vel bare bygd på algoritmer så det må vel tas med en klype salt :slight_smile:

Hehe, det er kun algoritmer ja. Nja skal ikke taes med en klype salt sånn uten videre. Det er et bra verktøy å ha i tillegg til sine egne analyser, men de endrer fort mening ja :wink:

1 Like

:smile::smile:

2 Likes

Er teknisk analyse verd noenting? Jepp definetivt, men jeez det tar tid å bruke riktig, tok meg ca 1,5 år med prøving og 80% feiling, begynte med å kjøpe trader abo hos investtech og tenkte dette blir lett, men ei, det fungerte overhodet ikke :rofl:

Men føler nå at jeg har fått ganske bra kontroll, og jeg har funnet min egen metode / strategi å trade på med vha tradingview og en del pinescripting av egne indikatorer , også takk til TA folket her på forumet for å nevne noen : @Nocturne, @anon80503862, @Christian , @rosk82, @vcp, @hocki, @bullishproof, @savepig (sikkert flere jeg ikke kom på også) , har lært ekstremt mye :slight_smile: .

Jeg kan ikke noe fundamentalt (untatt kanskje litt i funcom og nano da det er umulig å unngå her på TI :roll_eyes: ) så trust me, det er fullt mulig å tjene penger på ren TA.

Siden ca starten av juni, der jeg mener jeg så lyset, har jeg tatt 36 trades med 3 tap, det er ca 91% wins. Når det er sagt så tror jeg kanskje det ikke kommer til å være så bra hele tiden, men det lover iallefall bra foreløpig da markedet har vært ganske ustabilt siden 1 august. Så gjenstår å ser hvordan dette går fremover, spesielt i en evt større nedtur i markedet ala resesjon.

Når det er sagt så går vel alt til helvete etter denne posten!

12 Likes

Tidenes jinx!

33-3 i win/lose er jo helt ekstremt. (Men nå er det kanskje like viktig å vite totalbeløp win/lose da. :p)

En stor feil vil jo være å hele tiden kneppe positive trades av alt for tidlig, og la tapene gå alt for lenge.

4 Likes

Blir bare mer og mer positiv til TA. Investtech har hatt bemerkelsesverdig mye rett i det siste. Det er vanvittig mye som kan skjule seg i et regnskap. F.eks regnskapene i Prosafe viste en stor egenkapital på over 40 kroner pr aksje i lang tid. Men TA har jo skrekket salg lenge. Så plutselig mener prosafe at egenkapitalen er 3,1 milliarder mindre i går. :joy::joy::joy::joy::joy:

2 Likes

Hehe, her har du et nesten komisk eksempel på at TA funker, Net Gaming kommer seg aldri over MA50 :rofl:

Synes egentlig denne tråden er dustete :smiley:

Selvfølgelig fungerer TA. Tror det er bevist nok ganger av flere her inne - mine trades i dag:

BGBIO: +4.4% (lukket)
Funcom: +3.80% (enda åpen)

… men som @Shadmar sier - det er lett å lære basics men tidkrevende å finne en strategi som fungerer. Som han, så prøvet og feilet jeg vel i ca. 1-1.5 år før det løsnet. Man må bare ikke gi opp.

2 Likes

… Beviser ikke en damn shit. :smiley:

Enig i konklusjonen da :wink:

1 Like

Haha, nei, det har du helt rett i :smile:

1 Like

Ja nå tenkte jeg ikke fullt så kortsiktig da. Alle har gode og dårlige dager på børsene. Betyr ikke at TA virker fordi man har en aksje som har steget 4,4% idag. Men syke folk som for utbetalt for mye av Nav må i fengsel, mens i børsnoterte selskaper så virker det som de bare tar en finger i været og skriver ned et tilfeldig tall på egenkapital. Neste kvartal er det gjerne 3 milliarder mindre :joy::joy::joy::joy:

1 Like

Ikke verdt noe som helst.



4 Likes

Ja, nå ser det fristende ut til å ta en ny pott her. Noen som har et target hvor de tar ny inngang?

Litt over 4 blank.
Henviser til linjalen til Hammers.

1 Like