Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

Hvilken påvirkning tror dere Ethereum CME futures som lanseres 08.feb har å si på kursen?

Kjenner jeg banden godt blir det først en short, deretter når de har fått kjøpt seg godt inn vil den stige til himmelen. (Håper jeg tar feil, eller at den stiger til himmelen vil jeg jo. :-))

Men når BTC I 2017 fikk samme mulighet ble det fart! Vi må huske på det.

2 Likes

For dere som liker TA, kan jeg anbefale streamen til Mitch Ray på YouTube. Han følger godt med nå og er live, fordi han mener at det nærmer seg en saftig breakout med påfølgende price discovery på ETH nå. Han pleier å ha god oversikt med bra tekniske resonnementer. Tar for seg masse ulike krypto ellers også, samt noe stonks.

Hoppet inn i spa-trading rundt 36min (musikken hehe)

1 Like

Kjøpte litt Hive. Skulle tro at den skulle fyke opp endel ganske snart.

Er Ethereum ferdig med jokkinga og endelig funnet formen? :crossed_fingers:

Håper det, lei av jokking. Må komme seg opp til 2k nå.

2 Likes

Får se om det begynner å ryke likvideringer på shortsiden. Skummelt lite volum enda.

Min største investering dette :slight_smile:
Gikk all in i bitcoin i dag og.

3 Likes

Kunne du utdype hva det betyr?:sweat_smile:

Likvideringer er et begrep som kommer fra futuresexchangene der the degenerate gamblers driver og spiller med girede posisjoner. Og gjerne ikke 3x-10x som er basically max som er vanlig i børsnoterte papirer, men helt opp til 50x - 100x.

Likvideringer er når du har en posisjon som kommer under eller over grensen som er satt for den.

Du kan f.eks tracke det her:

https://www.bybt.com/LiquidationData

Hvis du ser store røde bars der, så er det folk som har satt short posisjoner som blir nullet ut.

For Bitcoin finnes det et par gratis indikatorer du kan bruke på tradingview for å charte dette:

1 Like

Takk! Skjønner litt og litt😄 Men når du nevner «skummelt lite volum».
Hva tenker du på da?

Det er antall coins som blir omsatt. Jo mer volum på en opptur, jo mer troverdig er kursbevegelsen.

Foreløpig skjer dette rykket til ATH på ganske moderat volum, som du ser på disse vertikale barene på chartet.

Anbefaler ellers denne tråden

2 Likes

https://kryptoguiden.no/ethereum-til-ny-all-time-high/

Takk til Savepig for lån av graf og litt tekst.

Idag er det meget hyggelig å være en eth hodler siden 2017.

To sum up, both ETH options and futures markets show clear signs that traders are incredibly bullish on Ether for the next couple of months

6 Likes
2 Likes

Oh yes! Nydelig!

1600

6 Likes

Skrudd av longs nå, vil ha rsi litt lavere

Brudd opp fra motstandsnivå, target litt over 2000 som @PepG nevner over her!

3 Likes

En liten tur ned før opp til 2000? for å kjøle RSI på 4H Chart

1 Like