Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Generelt - Teknisk Analyse

Nå er ikke jeg en «daytrader», men så denne i går og leste meg litt opp. Sånn jeg skjønner det er det høyden på selve vimpelen du kan legge på brudde ut av vimpelen. Ikke hele stanga.
Så handlet litt i dag. Inn på 20,6 og ut på 24,0.
Så får vell takke deg @Sirli :slight_smile:

1 Like

Her kan du lære om formasjoner og litt om sannsynlighet.

Vimpelen ble til et Bull flag. Hva tror dere om brudd opp nå i morgen?

Flagg peker nedover evt rett bort, så nei, ikke et flagg. Det er en helt vanlig trendkanal

1 Like

Søren. Trodde det var noe mer eksotisk :slight_smile:

Cup and handle gone wrong…? :slight_smile:

2 Likes

cup and lost handle? mista i oppvaskkummen formasjon.

TA sliter ofte i møte med nyheter.

1 Like

Derfor man skal vente til formasjonen er ferdig

2 Likes

Screenshot 2021-01-26 233022

Nå er det mye annet å pirke på i det chartet på det tekniske som gir flere advarsler i tillegg :man_shrugging:

3 Likes

Søkte på David Weis men fekk opp : image :rofl:
Etterpå fann eg riktig person.

Spørsmål :
Leser du volum chart på denne måten og syns du det fungerer? Tenker på om det fungere for å lese trend retning.

Bruker wave chart på vanlige charts.

Gir ofte tegn i horisontale oppsett når man har “stillestående” priser over lengre tid, men uten progresjon til nedsiden. Så det på NANO før oppgangen og i PHO før den gikk opp fra 79.

Her er en 30 min chart av nano i forkant av oppgangen. Så du kan se har man 2 tydelige bølger med høyt volum til nedsiden. Man kan argumentere for at man faktisk fikk bedre progresjon på bølge nr 2. Men intensjonen feiler. Den klarer ikke å ta ut tidligere “low”. Man kan gjøre noen justeringer i verdiene på reversal av chartet så vil muligens de 2 siste bølgene bli til en stor en.

Her er en veldig tydelig oppsett i Photocure før oppgangen. Den andre bølgen har nesten ingen progresjon til nedsiden. Men akkumulert volum er nesten på høyde med dippen i forkant. Koble det sammen med relevant støtte, minkende spread, og lavt/avtagende volum og higher low. Veldig potent oppsett. Dette spesifikke chartet fikk meg til å laste opp tradingpotten på 79 merket :slight_smile:
pgo

Du kan og se det på slutten av oppadgående trender, hvor man har en stor volumbølge på vei opp. Plutselig volum til nedsiden, før man får en klimatisk push med lite volum på siste bølgen.

Jeg hadde booket meg opp på et online seminar med David Weiss på slutten av 2020. Skulle være 3 leksjoner, men ble bare 1, da han ble akutt syk, og døde av komplikasjoner i etterkant av operasjonen… Noe som er utrolig synd, da han var/er regnet som en av de store innen Wyckoff. Og et seminar jeg virkelig hadde sett frem til. Kan trygt anbefale boken hans.

Her er det eneste snutten jeg har klart å funne på youtube med han.

6 Likes

@h3nk1

1 Like

Har noen en teknisk analyse på DLT ASA🙂? Kan det stemme at denne har god støtte rundt 7 kr, eller er jeg helt på bærtur?

Spratt i hvert fall greit opp på fredag🙂

Jeg er litt på tynn is her, men drister meg til å spørre et spørsmål om TA: Dette er VET/USDT og vil dere mer erfarne være enige i at dette ser ut som et bullflag?

1 Like

Anna Coulings bøker og videoer kan også være verd en titt:

Allerede lest 2 av dem. Kan være litt forvirrende for nybegynnere da hun kaller buying climax for selling climax osv, med tanke på wyckoff.

Noe til ettertanke, eneste måten å unngå dårlige trades? Ikke kjøp :stuck_out_tongue:

Og noe zappa66 nevnte i TA-chatten:
https://mailchi.mp/paleocapital.no/paleo-fund-aif-as-mnedsrapport-for-mai-2021

4 Likes

En interessant oppgave jeg komme over på Twitter .

https://munin.uit.no/handle/10037/21649

1 Like

Relativ Styrke mellom to instrument.

Oppdaget dette når jeg lette etter en indikator for relativ styrke på Tradingview.

Ser det finnes flere utgaver, men noen er kodet på en litt rar måte syns jeg.

Slik jeg forstår opplegget på relativ styrke mellom 2 intrument: pris1/pris2

Men når jeg ser på enkelte av disse såkalte relativ styrke indikatorene mellom instrumenter, er det flere av de som faller tilbake til 0-linjen, selv når prisen på det ene instrumentet tydelig utklasser f.eks indeks.

Virker som de regner RSI1/RSI2 eller noe slikt. For enkelte av dem har stort utslag akkurat ved moment på vei opp. Men etterhvert som prisen bare fortsetter å drifte oppover og utklasser indeks eller lignende faller indikator tilbake til 0.

Bare en lite advarsel til folk hvis man bruker indikatorer av denne typen. Vær sikker på at indikatorer gjør hva du tror den skal gjøre.

1 Like

Hvilken indikator/kode gikk du selv for?

1 Like