Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Var ikke jeg heller. Er dønn ærlig i mine innlegg. Så vanskelig å skjønne hvorfor den slags skal nevnes. Om det ikke er en av dine klassiske skråsikre unøyaktigheter som er på ferde igjen.

Traff derimot rimelig på kornet sett i hindsight. Skremselsvissvasset fra deg var eksakt så på bærtur som det ble beskrevet. Med bruk av en form for logikk som det fortsatt er like vanskelig å forstå seg på. Som gjør den pdf-filen fullstendig irrelevant. Har ingen ting med saken å gjøre.

Desert Control Group - Småprat 4 - #2315 av Aaleby

PS; var selv den som tok deg i forsvar hva angikk påstand om egeninteresser. Jmf

At du måtte ha rett for enhver f*ckings pris og nektet å gi deg på harde møkka er en annen sak. Ettertiden har vist at du var like på bærtur som en del av oss hevdet den gang da. På sett og vis tilhørende i samme gate som @Bob_le_Plast beskriver over.

Vi er en stor gjeng med folk på forumet som elsker å prøve å ha rett, tror ikke jeg skiller meg så mye fra en del andre her på det.

Jeg ble forhindret fra å skrive noe i den tråden etter 30. september.

På Shareville kommenterte jeg derimot at aksjen brøt opp senere i oktober, og at man fint kunne slenge seg på forsøket på pump and dump som forsøkt gjennomført av sfæren rundt Investornytt. Alle som hadde tilgang til investordata.no kunne følge med og se hvordan aksjen ble jevnt og trutt støttekjøpt opover.

image

1. september ringet ut her, 20. oktober og 4. november ringet ut her

Summa summarum lever jeg veldig godt med presisjonsnivået mitt i den aksjen.

Mange som sitter med enorme papirtap i den for øyeblikket, krysser fingrene for at ikke oppfinansieringen blir for smertefull.

4 Likes

Blir ikke mye presisjonsnivå av å stikke hodet ut vinduet og beskrive hva som foregikk i nåtiden. Den totale svartmalingen din i forkant derimot. Med oppkonstruerte sammenhenger. Gjentatt med skråsikkerhet om og om igjen. Inkludert mating av AI med feil datasett. Hvis predikeringer om forventet utvikling rett i etterkant av emisjonen som var fullstendig på bærtur. Og nei, det var langt fra kun Investornytt som brakte kursen opp mot kr 2. Forsøkene på å få den videre opp og frem derimot. Hvor Teigland brente seg kraftig.

Når det er sagt; ærlig sak å ta feil. Absolutt ingen er forskånet fra den slags. Og på mange måter helt enig i denne (undertegnede inkl)

Var standhaftigheten som gjorde vondt verre. Insisteringen på å fargelegge med dunkle farger selv når argumentasjonen ikke holdt tritt. På sett og vis tilsvarende opplevelse som enkelte har fra Circio-tråden. Som går under radaren om man er en helt random.

Viktigere enn å ha rett er evnen til å kunne erkjenne overfor seg selv når man har tatt munnen for full.

1 Like

Så du skrev på PHO tråden at du jobber med en ny versjon av aksjonærlistene. En informativ detalj hadde vært å få med om det er såkalte «Nominee-konti» eller konti som er direkte eid av de utenlandske institusjonene. En «Nominee-konto» inneholder jo aksjer fra en eller flere kunder av institusjonen/banken, mens institusjonens/bankens egne midler skal være adskilt fra kundenes posisjoner.

Som en konsekvens av at mange investorer har flyttet utenlands vil jo nå mange av disse være skjult bak nominee-kontoer i f eks UBS og det er jo litt interessant om det er banken selv eller deres kunder som kjøper seg opp i en norsk small-cap.

2 Likes

Takk! Dette er på vei :slight_smile:

Smakebit:

5 Likes

Fortsetter her

Tilbakekjøp - ala

Handler fra personer som er innsidelistet - ala

3 Likes

:rocket: @Snabbacash

2 Likes

Er du fornøyd med Børsdata sin aksjonærliste-del? Noe mer derfra vi burde kopiere eller unngå? :slightly_smiling_face:

Hvordan er mulighetene for å vise/utheve førstegangs inntreden på top50 listene?

Det er vel Holdings sine data de viser. Kun 20 største og med oppdatering månedlig/hver tredje måned. Så det er mye med dine lister som er bedre. Det jeg ønsker meg er lister over svenske aksjer…

1 Like

Er på plass!

Det jeg fremhever i handelslisten er…

Ny på listen
Solgt seg helt ut
Kjøper 3+ ganger på rad
Selger 3+ ganger på rad (med forventet dato for 0 aksjer igjen)
Kjøper til over egen snittkurs (betyr at man har tro på aksjen)
Største kjøp på X mnd
Første kjøp på X år
Trader-tag: handler ofte i samme aksje uten å være langsiktig
Mer enn doblet posisjonen

Flere forslag? :slightly_smiling_face:

4 Likes

Den nye løsningen blir 10X bedre 🫶

Håper å få på svenske aksjer også, men er litt trått at børsen bare tilbyr ferske data hvert kvartal - får nok ikke gjort stort med det, dessverre… men kan jo plutselig komme et EU krav om hyppigere oppdateringer.

3 Likes

får du vist det ?

Ja. Blir et estimat basert på dagskurs for handelen da, så ikke helt nøyaktig :slightly_smiling_face:

1 Like

Tror selskapene på Nasdaq First North Growth Market har oppdatering hvert kvartal, mens vanlige børsen har oppdatering hver måned (av og til oftere for enkelte eiere - uten at jeg forstår hvorfor).

1 Like

Bjellesau-identifisering?
https://www.finansavisen.no/bjellesauer
https://www.finansavisen.no/bjellesauer/alle-bjellesauer

“Vær et flaskelam, invester som en bjellesau”

2 Likes

Finansavisen kopierte den funksjonen fra oss :joy: men ja den kommer :slightly_smiling_face:

3 Likes

Jeg tror Modular Finance / Holdings tar ut aksjonærlister for selskap som trenger det og da kan de komme til andre tider enn de faste :slightly_smiling_face:

1 Like

hva med en Quartr - integrasjon? Transqripts fra Q-calls etc

2 Likes

hva er likt og hva er forskjell på listene som ligger under Tekinvestor.no og Investordata.no?