Man må se det det i et større bilde, altså ikke bare emikurs/emiaksjer. For å få tilgang til emiaksjer så man ha vært aksjonær på et tidspunkt , eventuelt kjøpt retter i markedet, så man se på nytt snitt Vs kurs i markedet
Hvorfor ikke presentere dette på en mest mulig sannferdig måte? Er ikke det et nivå som vi alle bør trakte etter?
Hvis du ikke klarer å legge dette dødt, kan du være så snill å fortsette diskusjonen med @Savepig og @pdx på PM.
Jeg tror Savepig definitivt bommer når han skriver at alt av emi aksjer skal selges, samtidig kan man ikke utelukke at noen større velger å gjøre det med deler av eller hele emiaksjene noe som ikke er unormalt overhodet.
Men, hvertfall i de emisjoner(og de har det blitt endel av over 25 år) jeg har fulgt så ser man sjelden store bevegelser fra de største aktørene som har sittet med over tid.
Kortsiktige lykkejegere er det alltid.
Når du først er igang med å beklage /justere
Denne må du korrigere @Savepig, gjerne i et eget innlegg.
Påstanden er feil,og det vet du
Nei.
Les posten fra @rosk82 over her. Absorbering er absorbering.
Post Scriptum:
Alle mulige påstander om at jeg skal ha noe motiv for å pressse ned prisen i Desert Control for å kjøpe billige aksjer er selvsagt bare å se blankt bort fra.
Min filosofi innen investering er grundig dokumentert i min egen tråd. Selskaper som lever fra emisjon til emisjon uten noen etablert forretning er jeg grundig ferdig med, etter gjentatte smeller innen startups. Derimot er jeg veldig interessert i å komme inn i scaleups som beviser at de får traction i markedet.
Les:
Det jeg har informert om i trådene om Desert Control er at allerede for halvannet år siden kunne man enkelt se at market cap var veldig høy i forhold til revenue og bunnlinje selskapet ligger an til.
Market cap ved kurs 1,6 og totalt antall aksjer etter emisjonen på 121 027 472 vil være 193,6 millioner. Det er bruktbart høyt selv om de leverer på guidet omsetning 3 mUSD for 2026, fordi de kun har hentet inn en finansiering som ikke gir spesielt lang runway.
Så du mener oppriktig at markedet skal absorbere 60 mill aksjer? Seriøst? Mener du oppriktig det?
Hva tror du foregår idag når arctic trekker ca 75 mill fra konti hos de som eide retter?
Nå er det enten hovmod eller uvitenhet på gang
Er det mulig? Ikke sammenlignet med forut for emisjonen. Som var det faktiske grunnlaget for diskusjonen. At det er gunstigst for storfisker å nyttiggjøre seg av emisjoner er et universalt faktum for selskaper som finansieres av sine aksjonærer heller enn løpende inntekter.
Du gir deg ikke for harde møkka. Ekstremt fascinerende.
Svært svakt, men kanskje å forvente? Her tar du letteste utvei selv om du ikke vet hvilken kontekst det snakkes i engang? Det minste jeg forventer er at du leser deg opp på hvorfor mange av kundene dine er irritert! Du kan ikke svare: I barnehagen vår er alle meninger like mye verdt og alle er har rett, samtidig som meningsmotstandere til @Savepig blir utestengt senest i dag (?). Barnehageansatte må stilles noen krav til.
Edit: Jeg sier opp abonnementet mitt i dag. Det driter dere sikkert i, men det er eneste muligheten jeg har å vise misnøye. Det irriterer meg også at det ikke er et fnugg av ydmykhet når mange kunder er irritert. Med tanke på antall likes mange av innleggene får er det åpenbart flere enn de som skrivere her som er irritert.
Og for å ta det først som sist, hvordan kursutviklingen går er helt irrelevant i denne diskusjonen. Det som er diskusjonen er at en moderator kommer med falsk info i kritiske faser av en kapitalinnhenting. Eksempelvis en “fake” analyse som ser ut som noe fra et analytikerfirma samtidig som tegningen pågår. Han sier ikke hvor den kommer fra. Bruker feil tall, og nekter å innrømme dette før 3-4 illsinte skribenter har skrevet 20 innlegg. I dag kommer han med åpenbart feilinfo om at det skal omsettes 60mill aksjer fremover. Dette er direkte markedsmanipulasjon rett før emi-aksjene kommer på konto. For meg er det åpenbart at @Savepig ønsker kursen ned på emi-nivå. Han er en teknisk analytiker og alle vet at dette vil være en svært bra motstand i chartet, om volumet tørker inn er jeg villig til å vedde mye på han han kjøper aksjer. Det skal i hvert fall jeg.
For meg er det ganske åpenbart at dersom kursen er vesentlig over 1,23 når folk får aksjene på konto, så er det ganske mange som selger over en lav sko, og deretter flere som hiver seg på etter hvert som det går nedover. Temmelig standard for emisjoner dette.
Kommer enten til å bli ignorert eller svart med bevisst svada. Som er fortellende og dypt trist. Balanserer selv på kanten av stolen og bør lande på samme konklusjon som deg. Handler om å stå opp for sine verdier.
Sagt opp selv her tidligere. Man får mer enn god nok info om aksjonærlister hos e24.
Desert Control er ned nesten 90% på 3 år. Dette pga sviktende leveranser ift businessplan som er vist markedet. Pengene har rent ut og kriseemisjonen på 1,23 er et faktum. Flere enn SavePig har varslet og ventet på kurser ned mot emi kurs nå i etterkant. Dere er 15-16% unna.
Det er kanskje forståelig at man velger å henge seg opp i semantikk og bastante meldinger. Tenker flere kan prøve å puste med magen og ikke tolke Tek som fanden leser bibelen.
Desert Control er et selskap som har veldig mye å bevise! Det er printet fryktelig mange nye aksjer på 1,23. Mange har kastet gode penger etter dårlige. Det skal ikke mye surr og forsinkelser til før flere begynner å svette.
I denne konkrete saken tror jeg ikke det er det som er hoved utfordringen, ved å se på grafen kan alle se at DC sålangt ikke har bestått.
Her dreier det seg om moderatorer som antagelig bevisst slenger ut påstander eller faktafeil og det sømmer seg ikke for et forum.
Savepig er ikke den eneste som har vært i hardt vær i så måte.
Selv ble jeg så rett ut forbannet at jeg fikk oppriktig nok på en annen tråd og deltar derfor sjeldent lenger.
Ekstremt trist da dette en gang var et foregangs forum på alle måter.
Som er hvorfor noen av oss roper ut. Av kjærlighet (svulstig, I know) til det vi håper at Tekinvestor skal være. Eller for det forumet en gang var.
Jeg synes dere overdriver veldig her nå. SavePig har hatt veldig mye rett her. Noen kan sikkert takke han for å være en kritisk motrøst på tråden…
Jepp, i know og det er flott, på sin plass, jeg stod nærmest alene den gangen jeg fikk nok. Her er dere flere= mer tyngde!
Ser man teknisk på det er absorpsjonen på antall aksjer som kommer i emisjonen.
Det er helt uvesentlig om disse blir absorbert av eksisterende aksjonærer eller nye aksjonærer. Det er er uansett en absorpsjon.
På chartet dukker det opp som en volumspike. Ser man på det tekniske er det uvesentlig hvem som tar dem. Det er reaksjonen i etterkant av volumet som er interessant 
Poenget er jo om volumet som kom i emisjonen er nok til å mette hele etterspørselen og litt til.
Men det får man ikke vite før disse aksjene er mulig å omsette.
Dette har aldri vært diskusjonen. Ingen har nektet for dette.
Det er dessverre slik at når det etableres et ekkokommer som spinner på et produkt som LNC så kjenner haussingen nesten ingen grenser. I virkeligheten er det et nystartet selskap som prøver på noe som statistisk sett bare er de færreste forunt å få til. Sjansen er selvfølgelig enormt mye større for å mislykkes.