Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Ser at deler av min kommentar fra i dag er sitert her. Den bør helst siteres i sin helhet. Utdraget får kommentaren til å virke mer absolutt enn den er i kontekst:
“Ikke tro på noe av det du leser her (eller i andre fora). Regn med at alt er skrevet med tanke på å forsøke å påvirke kursen i en ønsket retning. Bruk det evt. som utgangspunkt for å gjøre egne undersøkelser. Innimellom all støyen kan det finnes noe av verdi.”

Når det gjelder Savepig og moderatorrollen så er det nok slik at hen de siste dagene har skrevet enkelte kommentarer som jeg må si meg enig med polygon i at har vært i overkant generaliserende og absolutte, som kan oppfattes slik at mer fundamentale/faglige innspill har liten verdi, og tilsynelatende ikke er ønsket på Tekinvestor. Jeg har selv kommentert dette, uten å nevne noe om Savepigs moderatorrolle.

Men jeg har merket meg at Savepig også nylig har understreket at disse kommentarene er “Mitt personlige syn” og ikke skrevet som representant for Tekinvestor, og syntes det var oppklarende nok for min del.

3 Likes

Jeg ønsker et aktivt forum som belyser aksjer fra flest mulig vinkler. Photocure er min største posisjon, nettopp derfor er jeg ekstra kritisk mot den.

Ingenting hadde gledet meg mer enn å se bullish teser om norsk biotech som faktisk viser igjen at man har klart å predikere vellykkede kliniske studier. Men det er basically kun i Photocure vi har klart det så vidt jeg vet, på bakgrunn av at de fikk priority review på surveillance i cysview. Så jeg blir mer enn gjerne motbevist.

1 Like

Har overhodet ingen problemer med at en moderator er aktiv deltaker i diskusjoner om enkelt-aksjer. Tvert i mot.

Jeg deler derimot @polygon sitt syn på @Savepig sin adferd i Circio-tråden, og at det ikke reflekterer positivt på TekInvestor som et seriøst forum at en Moderator gjør dette.

Og da ved at @Savepig kontinuerlig resirkulerer lett useriøse påstander angående et spesifikt selskap, uten å komme med noen form for mot-argumentasjon når disse blir adressert.
Det hjelper heller ikke at han kommer med nedsettende karakteristikker om debattantene både på forum og insider-chat.

Det er ikke positivt at en Moderator så tydelig har en selektiv, negativ agenda mot et spesifikt selskap samt tidvis fremstår som useriøs.

1 Like

Var ikke jeg heller. Er dønn ærlig i mine innlegg. Så vanskelig å skjønne hvorfor den slags skal nevnes. Om det ikke er en av dine klassiske skråsikre unøyaktigheter som er på ferde igjen.

Traff derimot rimelig på kornet sett i hindsight. Skremselsvissvasset fra deg var eksakt så på bærtur som det ble beskrevet. Med bruk av en form for logikk som det fortsatt er like vanskelig å forstå seg på. Som gjør den pdf-filen fullstendig irrelevant. Har ingen ting med saken å gjøre.

Desert Control Group - Småprat 4 - #2315 av Aaleby

PS; var selv den som tok deg i forsvar hva angikk påstand om egeninteresser. Jmf

At du måtte ha rett for enhver f*ckings pris og nektet å gi deg på harde møkka er en annen sak. Ettertiden har vist at du var like på bærtur som en del av oss hevdet den gang da. På sett og vis tilhørende i samme gate som @Bob_le_Plast beskriver over.

Vi er en stor gjeng med folk på forumet som elsker å prøve å ha rett, tror ikke jeg skiller meg så mye fra en del andre her på det.

Jeg ble forhindret fra å skrive noe i den tråden etter 30. september.

På Shareville kommenterte jeg derimot at aksjen brøt opp senere i oktober, og at man fint kunne slenge seg på forsøket på pump and dump som forsøkt gjennomført av sfæren rundt Investornytt. Alle som hadde tilgang til investordata.no kunne følge med og se hvordan aksjen ble jevnt og trutt støttekjøpt opover.

image

1. september ringet ut her, 20. oktober og 4. november ringet ut her

Summa summarum lever jeg veldig godt med presisjonsnivået mitt i den aksjen.

Mange som sitter med enorme papirtap i den for øyeblikket, krysser fingrene for at ikke oppfinansieringen blir for smertefull.

4 Likes

Blir ikke mye presisjonsnivå av å stikke hodet ut vinduet og beskrive hva som foregikk i nåtiden. Den totale svartmalingen din i forkant derimot. Med oppkonstruerte sammenhenger. Gjentatt med skråsikkerhet om og om igjen. Inkludert mating av AI med feil datasett. Hvis predikeringer om forventet utvikling rett i etterkant av emisjonen som var fullstendig på bærtur. Og nei, det var langt fra kun Investornytt som brakte kursen opp mot kr 2. Forsøkene på å få den videre opp og frem derimot. Hvor Teigland brente seg kraftig.

Når det er sagt; ærlig sak å ta feil. Absolutt ingen er forskånet fra den slags. Og på mange måter helt enig i denne (undertegnede inkl)

Var standhaftigheten som gjorde vondt verre. Insisteringen på å fargelegge med dunkle farger selv når argumentasjonen ikke holdt tritt. På sett og vis tilsvarende opplevelse som enkelte har fra Circio-tråden. Som går under radaren om man er en helt random.

Viktigere enn å ha rett er evnen til å kunne erkjenne overfor seg selv når man har tatt munnen for full.

1 Like