Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fornybars investerings og tweetetråd

Her er det både trademuligheter og grunner til å øke sine langsiktige posisjoner på gode, bekreftende data/nyheter.

Den perfekte biostormen.

8 Likes

Gøy med action, alt for lenge mellom hver gang i enkeltselskapene :slight_smile: Jeg er klar ^^

2 Likes
5 Likes

Det skal bli morsomt å se på denne senere i kveld. Vil tro at return er ok målt fra 30. Juni, men XPLORA ble gruset midtveis av Spetalens exit.

Jeg kan si såpass allerede uten å behøve å analysere videre: man er nødt til å selge volumklimaks, og man er nødt til å benytte stop loss. Min stock picking tar bare hensyn til hvor jeg tror kjøpspress og kursoppgang vil oppstå, ikke hvor lenge det varer. Markedet nå for tiden liker ikke reprising.

For Q3 legger jeg til et svensk selskap, hvor trigger er FDA-avgjørelse om accelerated approval. Jeg fjerner også NANOV og BIOEX, fordi jeg anser begge for å være uoversiktlige per nå. ULTI blir med videre med forventinger om regulatoriske designasjoner og selskapsutvikling.

Som vanlig er entry basert på tekniske faktorer, bortsett fra ULTI hvor jeg allerede er inne.

$CALTX Calliditas Therapeutics

  • FDA-avgjørelse om ACCELERATED APPROVAL 15. september. Forventer et greit bull run fram mot den. Vet ikke når det starter, så det må nesten det tekniske få ta seg av.

$ULTI Ultimovacs

  • Har flere forhåpninger og forventninger til de neste tre månedene for Ultimovacs. Det har jeg drøvtygd på i Ultimovacstråden så det går jeg ikke gjennom her. Kortsiktige moving averages er converging, og jeg ser ikke bort i fra at den skal opp mot 80 igjen på kort sikt.
2 Likes

Hehe, fin disclaimer i tittelen :stuck_out_tongue: Ser fram til at du legger inn Norcod, den har hittil passet veldig fint med tittelen siden jeg kjøpte for 1 mnd siden ca. :stuck_out_tongue:

1 Like

Litt #hauss på $CALTX innen den stikker. Vær obs på at det kan komme en emisjon før eller etter FDA-avgjørelsen, selskapet har ~600mSEK på bok og vil antakelig trenge mer for launch i US. De er dog i partnerdiskusjoner, og vil få mulighet til å låne penger ved accelerated approval. En eventuell emisjon vil forøvrig gi tilgang til near term revenue (salg av Nefecon) så det trenger ikke påvirke kursen annet enn positivt.

REDEYE analyse på Calliditas

En liten samtale med boykie om selskapet

Alt i alt, bullish outlook på kort og lang sikt.

1 Like

  • Ser en liten forandring i hvordan den trades, og det liker jeg. Det passer godt med PDUFA 15. september. Neste burst blir reell og den man går hardt inn på er mitt bet.
1 Like
4 Likes
1 Like

#jinx

7 Likes

Noen nye spennende case å komme med Fornybar? Eller avventer du 2 års data…
Spennende uke for Ultimo :+1::blush:

1 Like

Spennende måneder for Ultimovacs :slightly_smiling_face:

1 Like

Ser ikke så mange andre gode kjøp enn Ultimovacs i norsk biotek om dagen, dessverre. PHO har bundet seg til pandemiens utvikling + hele den problemstillingen med utplassering av nye scopes pga oppdatering av utstyr. TRVX har enda tilgode å vise hva framtiden skal bringe, og aksjonærene virker å avvente finansieringsspørsmålet inntil videre. BGBIO lider av skuffede aksjonærer og covidsatsingen har endt med ny CEO og lite framgang. Finansiering og fase 3-studie neste, men jeg må innrømme at jeg sliter litt med å finne håndfaste data som jeg blir veldig overbevist av. PCIB har utsatt hovedstudien enda en gang og har åpenbare problemer med rekruttering. De har i tillegg blitt tvunget til ytterligere åpenhet rundt sin hovedstudie, noe jeg synes blir for risky å involvere seg i. Forventer oppdatering på antall innrullerte pasienter ved neste kvartalspresentasjon, og jeg har ikke en god følelse. LYTIX er lang tid unna verdifulle data og veldig fersk på børs, i tillegg til at dataene ikke har overbevist meg enda. EXTX har enda shutdown på sin kliniske studie, og NANOV må først bevise at rekruttering tyder på readout i 1H før showet starter. VACC synes jeg enda er høyt priset ifht hva de har vist av kliniske data så langt, så en langsiktig posisjon der er utelukket men aksjen kan fint reversere og gå igjen. I tillegg kan de lande flere utlisensieringsavtaler i andre sykdomsområder. AZT er spennende, men jeg synes det virker uavklart om den skal ned igjen eller videre opp så jeg vil ikke ta en inngang på dette nivået. Jeg liker uansett å time inngangene litt bedre enn dette. Strengt tatt burde jeg kjøpt etter Q2, men jeg misset ballen der. ULTI har 2 års oppfølgingsdata klare når som helst (Q4 i følge selskapet) og det er grunnlag for å forvente enda flere VIPs i 2H 22. Personlig tror jeg enda en ny randomisert studie vil bli lansert, og jeg tror at de har gode sjanser til å få breakthrough therapy designation i melanom på bakgrunn av pembrolizumabstudien. Jeg venter også en oppdatering på TET-teknologien innen året er omme. I tillegg er kurssentimentet positivt, aksjen har lukket på ATH igjen og alle piler peker oppover.

Av andre typer aksjer kan XPLRA være et veddemål på markedsoppdateringen som kommer rundt Q3/Q4. Markedet tror tydeligvis ikke på at de vil nå salgstallene i prognosene, så her kan det være oppside dersom de leverer.

Noen som har noe spennende aksjer på gang? Kriterier er verdifulle triggere på kort sikt, kurs i opptrend, lav risk for emipunchintheface og kjemisk fritt for hedgefonds og PAS-kontoer.

9 Likes

Syntes du skal ta en titt på capsol. Unotert. Noteres ila året på growth. De har en stor kontrakt på Nordens største CO2 fangst anlegg.

Støtter det på xplora. Den fremstår som rimelig nå. Nanov vil komme. De var på 94 pasienter. 26 pas igjen . Det der går. Kanskje litt nedgang på stigning i det siste men den kommer til slutt. Blir mer verdt enn algeta definitivt.

Kan vel i ettertid si at markedet trodde på salgstallene og at XPLRA ikke leverte.

Ultimovacs har bare vært helt enorm, og året er ikke ferdig. Anser sjansene for positive nyheter fremover som store ut ifra signaler fra ledelsen i løpet av året. 140-130 burde holdes nå i møte med gevinsttakere.

Har begynt å kjøpe Nekkar fra svenskene foran en veldig spennende vinter.

2 Likes

Har selv xplora 4. I retrospekt ville jeg kjøpt Apple watch 4SE med 4g. Slipper man mnd-abbonement også.

1 Like

$SYNACT

5-minutters research på SYNACT i kveld for dere gamblere. Har ingen posisjon selv.

  • hovedstudie i rheumatoid artritt (fase 2a, dobbelblindet randomisert studie mot SOC) med avlesning mot slutten av November. Alle pasienter rekruttert.
  • Medikamentet er et typisk svensk small bio-greie - en SME immundempende infusjon (nå pille) som skal virke med steroider. Jeg gidder ikke gjøre mer research på MOA.
  • Burn 16mSEK i kvartalet / 62mSEK i banken. market cap 3mrd SEK. Nær ATH for tredje gang.
  • sist emisjon i februar. Ledelse har lockup på aksjesalg ut året, 90 dagers lockup på emisjon har gått ut.
  • Positiv studie i Covidpasienter med ARDS som en bi-mulighet. Er i diskusjon med myndigheter om nødgodkjenning for bruk i den indikasjonen. Oppside/Nedside.
  • Også et studieløp med hovedkandidaten i nephrotic syndrome med readout i 2H21. Gjør ikke mer research på det.

Oppsider

  • Teknisk breakout av ATH på forventninger eller på gode resultater fra fase 2a-studien.
  • Positive nyheter om Covid.

Nedsider

  • Emisjon på ATH før data i et turbulent marked kan bety stor rabatt.
  • Negativ utvikling for coviddelen kan gi en stor nedside da det garantert er mange som er inne for den.
  • Dårlig readout av studien

Happy gambling.

1 Like

Fase 1 må da ha gitt en god pekepinn?