Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

FOTBALL VM RUSSLAND 2018! ⚽

Tyskland etter å ha sett 2. omgang mot Sverige. Tror det var turning point. Det er ikke attraktivt å bette på, men det er det jeg tror.

Heier på Colombia og England!

1 Like

I morgen:

Russland er overvurdert! De har spilt mot to av de svakeste motstanderne i hele VM. I forsvar så Saudi-Arabia ut som de hadde spist crossaint med cannabissmør til forkost, og Egypt så heller ikke noe særlig ut. Uruguay vinner, tror jeg.

Satte noen brisne småbets :joy: Elsker sommerferie & elsker VM!

10
3800
39

Noen som har noe tro på upsetters i morgen? Jeg klarer liksom ikke å forestille meg at Iran eller Marokko klarer å gjøre noe ut av kampene. Tror også Egypt og Uruguay vinner helt greit. Men, hører gjerne på motargumenter.

1 Like

Treneren til Kroatia har sagt at han kommer til å spare spillere. Det kan bane litt vei for Island om de har en god dag.

1 Like

VM Fantasy spørsmål. Hvem spiller man som kaptein av disse to i runde 3:

  • Lukaku mot England?
  • Cavani mot Russland?

0 stemmegivere

Den vanskelige kampen idag (nå som de lagene har begynt å vise litt normale takter) er for min del Russland- Uruguay. Jeg så litt på Egypt-kampen deres, siden jeg føler SA kampene knapt kan kalles representative.

Uruguay vant 1-0 over både Saudi-Arabia og Egypt. Russland vant hhv 5-0 og 3-1.

For å ta Egypt-kampene… Uruguay hadde 14 attempts, vs Russland 11. Still, 2 mål ekstra til Russland.

Uruguay lå på 57% possession vs Russland sine 47%.

86% pasningssikkerhet vs Russland 76%.

De løp ca like mye, Russland jaget litt mer og hadde 4 km ekstra…

I forsvar har russerne en del clearances, 47 vs 22. De gav Egypt 13 sjanser, hvorav en ble på mål (ble jo også inni mål faktisk.) Uruguay gav bort 8 sjanser, hvorav 3 gode nok til å havne på mål.

Gjør hva dere vil med det. Jeg er fortsatt like klok. Man skal vel ikke undervurdere en ekstra dose med bloddoping og Gulag i bakhodet kanskje, men Uruguay har vist seg å ta bra kontroll i sine kamper.

4 Likes

Jeg tørr ikke å spå noe som helst i VM lengre… England slet mot Tunisia, Belgia slo dem 3-0… Belgia slet mot Panama i store deler av første omgang, England gruste over dem 5-0 etter 1 omgang… forskjellige spillestiler gir forskjellige kampbilder… Uruguay mot Russland gir kanskje litt mer kampfight enn Uruguay - Saudi Arabia, jeg tror kanskje Uruguay undervurderte dem slik som vi kanskje ville ha gjort… Man ser jo at topplag i PL / La Liga kan tape mot sisteplass også… :joy:

Poenget er vel at man ikke kan avskrive noen før dommeren har sluttet å fise eller blåst av fløyta

1 Like

Tror du en småskadet(?) Lukaku starter da i en kamp det nesten lønner seg å tape? Aner ikke, men du bør ta det opp til vurdering :stuck_out_tongue_winking_eye:

Får dele gevinstene her også da, ikke bare tapene.
Stoler alltid på Tyskland, vinner som regel til slutt.

1 Like

E lite lodd i dag. H til Uruguay til 2,85 og over 1,5 mål i de to andre kampene. Pene 5,38 i odds.

2 Likes

Leverte denne nå, mener selv at 2.8 på Uruguay-seier er vanvittig bra R/R. Er i utgangspunktet et bedre lag, så får det så være at Russland har hjemmebanefordel og at halve elleveren til Uruguay sikkert blir matforgiftet før dagens kamp - tar sjansen på at denne går inn.

image

1 Like

Om han ikke spiller så havner han på benken og da kommer en reserve inn og et eventuelt kapteinsbind vil bli overlatt til visekapteinen (når man snakker Fantasy altså).

1 Like

Hva har de å spille for? Begge har 6 poeng, begge er videre uansett? Eller?

Begge er videre, men begge vil nok unngå å møte Spania i utslagsrunden.
Men hvem som vinner gruppe B (Spania eller Portugal) er fremdeles et åpent spørsmål.
Edit: Skal jeg gjette så tror jeg Spania tar 1. plass i gruppe B.

2 Likes

Vinneren her møter 2. plass i Gruppe B. Selv om det er vanskelig å si om det blir Spania eller Portugal, eller hvilket lag som er best å møte av de. I tillegg er dette spillere med så store vinnerskaller at ingen går utpå banen der for å tape. Få ting som føles deiligere enn å vinne på bortebane mot hjemmelag med enorme mengder supportere tilstede og Uruguay har ikke overbevist så langt i mesterskapet. Tror de føler for å skaffe seg godfølelsen før utslagsspillet begynner.

2 Likes

Med andre ord bedre å sette kapteinsbindet på Neymar f.eks.?

Kan se ut som du traff spikeren her!

1 Like

Kikket litt på odds på hvem som vinner VM, og synes Portugal var litt spennende med 17 i odds. Riktig nok er de et 1 man team, men de er trossalt regjerende europamestere, 4 plass på FIFA rankingen og hadde 9 seier og et tap (32-4 målforskjell) i kvalifiseringen. Sveits er også en spennende underdog på 6 plass på FIFA rankingen og også 9 seiere og 1 tap(samme gruppe som portugal). Hvis en ønsker en gamble bet med kanskje i overkant bra odds, så synes jeg Sveits er spennende.

Ellers om du vil ta en Leicester, sett på Nigeria som har 301 i odds. De har en enkel kamp mot Argentina før de er videre til 8 dels finale :smile:

Skulle egentlig holde meg litt unna betttingen, men klarte ikke helt dy meg. Synes det var spennende og veldig bra live odds på et mål til og at Urugay skulle vinne. Ser lovende ut!

Og naturligvis lurt inn en bet på neste uke’s golfturerning. Får se om Si Woo Kim vinner :slight_smile:

image

2 Likes

Veldig bra. Fikk ikke sett første omgang, men hørte de spilte med 1 mann mindre i bilen på vei hjem så da var det bare å stoppe og hive inn en bong - men turte ikke gamble så høyt som deg :slight_smile:

1 Like

Kjører litt all inn her :slight_smile:

Satser på at Portugal vinner til førsteomgang mot Iran. Sålangt har Iran starta bra. Får satse på at Portugal klarer å snu trenden :slight_smile:

image

1 Like