Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

FOTBALL VM RUSSLAND 2018! ⚽

Frisk satsing! Har selv penger på uavgjort til pause :scream:

1 Like

Livlig kamp. Ser ut som det fort blir mål før pause ihvertfall. Kan fort også bli kontriing i mot på Portugal. Spennende!

Hehe, ja, mange sjangser. Statistisk scorer Portugal sjeldent i 1.omgang, så bettet er basert på det. Har også penger på under 0.5 mål til pause :smile:

1 Like

Skummelt frispark!

1 Like

Ser jo ut some dine bets er nærmest nå…

1 Like

Noooooo! :smile:

Unner deg det da, hadde bare 100 kr på hver av bettene så hadde vært surere for deg om du tapte!

1 Like

Jeg var nok litt heldig der… Så ut til å dabbe av litt. Riktig nok 2 min igjen av omgangen…

2 Likes

Takker for det :smile:

Vi avslutter ikke galskapen her naturligvis. Ettersom Iran må angripe satser jeg på at det kommer 2 mål til i kampen mellom de og Portugal. Kontringer av Portugal.

Ellers, 4 gule på Marokko i første omgang. En liten gamble på at en av de mister hodet. Spania finner med mins 1,5 og -2.5 handikap. Ikke veldig stor sjanse kanskje, men bra odds.

Så får vi se hvordan det går :slight_smile:

image

2 Likes

image

Oddsen gikk nettopp opp.
Etter straffebom vekkes det en fanden i Ronaldo. Tror han putter 2 kun på trass.

1 Like

Så ikke den komme at Marokko skulle lede 2-1 mot Spania

3 Likes

Etter den straffen til Iran mistet undertegnede respekten for VAR…

1 Like

Jeg mener den er helt korrekt, han skal ikke ha hånda over skulderhøyde. Det er kommentatorene som ikke liker det, men det er ikke feil.

Riktig eller ikke…fotball er i ferd med å bli som amerikansk fotball…pluss at det tar 5 min å få avgjort…

1 Like

Jeg er helt enig i at de brukte forferdelig lang tid og at det var unødvendig. Men, det var korrekt dømt. Saken er at når de innså det var tvil skulle de tilkalt dommern med en gang i stedet for å ha en 3 minutter diskusjon før de tilkalte dommern. Det kan de forbedre, men dømmingen ble riktig. Og vi ser utrolig mye mindre feildømming som en konsekvens av VAR enn det som har vært i tidligere mesterskap. Og mye mindre dum filming.

1 Like

Greit bittert at Ronaldo brenner straffa, hadde kort og mål på han til 15 i odds😱

3 Likes

Ronaldo skulle putta på straffen med en gang :expressionless: Da tror jeg vi hadde fått over 2,5 mål i den kampen, og kanskje Portugal hadde cruisa videre. Hvem vet. Klarte å redde meg litt inn med 500kr når Spania lå under på at de skal klare å vinne med +1 mål.

image

1 Like

«A direct free kick is also awarded to the opposing team if a player commits any of the following three offences:
• holds an opponent
• spits at an opponent
• handles the ball deliberately (except for the goalkeeper within his own penalty area)
A direct free kick is taken from the place where the offence occurred (see Law 13 – Position of free kick).
Penalty kick
A penalty kick is awarded if any of the above ten offences is committed by a player inside his own penalty area, irrespective of the position of the ball, provided it is in play.»

Tja…

Enkelt og greit.

“Referees look at two specifics - did the hand or arm go towards the ball or in a manner which would block the ball, or is the hand in a position where it would not normally be?” Elleray told BBC Sport.

"The challenging decisions are if the defending player spreads their arms to make themselves bigger.

“If the ball hits the arm then the referee must decide whether this action was to deliberately block the ball or whether the player has raised their arms to protect themselves - especially if the ball is hit at speed.”

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/rules_and_equipment/4524354.stm

Når du hopper opp og sprer armene rett ut OVER SKULDERHØYDE er det straffe. Ingen tja der. Grunnen til at de brukte tid på det var for å se om ballen traff armen over skulderhøyde eller ikke.

Så kan du fint mislike regelen, det er greit, men det er ikke akkurat noen tvil.

Er ingen fotballdommer…som kanskje du er…hva vet jeg…men når man bruker 5 minutter med de største ressursene FIFA kan oppdrive på å tvile seg frem til at det er straffe…da er det vel per definisjon akkurat det…tvil

Min hovedbeef med dette er uansett ikke at jeg er uenig i hands avgjørelsen. Min kritikk går i hovedsak på at VAR foreløpig gjør en sport jeg elsker til en treig, mindre spontant og klinisk greie som jeg personlig synes gir mindre underholdning