Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

FOTBALL VM RUSSLAND 2018! ⚽

Jepp ! så det fucka meg på Spania resultatet men men :stuck_out_tongue:

Friskt bet! Grattis!

Allerede nå tror jeg at VM største målscorer blir Ronaldo. Makan til målteft tror jeg aldri noen har vært i nærheten. Sidestilles med store legender som Eusebio, Pele, Maradona, Cruyff mfl
Fyren er utrolig selvopptatt men Gud for en artist.

Jeg er enig om han klarer å holde dette oppe. Må ikke glemme det presset som var på ham når han tok straffesparket etter noen minutter, eller når de lå under 3-2.

Samtidig er det farlig for et lag å ha EN spiller som hele laget er avhengig av. Se bare hva som skjedde med Brasil sist VM mot Tyskland uten Neymar… :wink:

2 Likes

Jeg tviler vi ser Portugal i en semi men som turnerings beste spiller så ville jeg satt penger på han. Han er kolossal kald i hodet og tror nok han klarer presset. Han elsker jo presset og når han da lykkes så har han en grunn til å vise «bukkeskjegg» tegnet :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

11 vikinger sto i mot Messi & Co… Heia Island! :clap::handshake::muscle:

3 Likes

Fikk inn 1k på uavgjort her. Trodde ikke det skulle gå inn. Flæks sa folk

1 Like

Hadde en bet på griezmann og aguero mål som gikk inn idag… lagde en ny bong med Eriksen, får se hvordan det får :smiley: ps: helt sinnsyk horribel straffe av Peru :joy:

Noen som har brent en straffe? Det er ikke tilfeldigvis brent to straffer i samme kamp i VM?

Messi brente en og han Cuevo for Peru som skjøt den til Oslo

1 Like

Hva synes du om VAR?

  • Yay
  • Nay

0 stemmegivere

Yay, men hvorfor ble det ikke brukt på straffe nummer to som Argentina skulle ha fått?

Første straffen var tvilsom nok som det var.

1 Like

En ting er sikkert: VAR kommer til å føre til at det blir mye mer straffespark. Det er jo VAR-straffe i hver eneste kamp.

Man ser jo i omtrent hver premier league kamp at det burde vært dømt straffe som blir oversett, og ofte rødt kort-situasjoner ved farefullt spill som også blir oversett.
Bare de får VAR til å fungere mer strømlinjeformet så vil det bli et verdifullt tilskudd til fotballen.

3 Likes

Lurer på hva det faktisk koster i rene kroner, og ha alle dommerne på en enkelt kamp.? Det er jo 2 linjedommere 1 hoveddommer +fjerde dommer. Så er det vel 5-8 mann i kontrollrommet til Var…

Ja, og samtidig vil man fjerne mye av sjarmen ved sporten. Ingen flere diskusjoner og vennskapelige krangler som situasjoner.

Alle situasjoner vil bli real-time analysert av 10 eksperter og en datamaskin. For noe piss. Hvordan er det mulig å tro at det vil gjøre fotball mer publikumsvennlig?

Litt av sjarmen i mine øyne med fotball er at alle skal ha samme forusetninger til og kunne spille fotball , om du spiller i en landsby i nepal , 3 divisjon i Norge eller i Champions leauge finalen. Dra sammen 22 mann, 3 dommere og strek opp en bane så skal alle kunne spille på samme “nivå”. drar man inn tunge systemer som kun de øverste ligaene så forsvinner “likheten” , da vil jeg heller bli ranet en kamp i ny og ned , ta en pils på puben og slenge dritt om dommeren etterpå en at ting blir dømt på VAR.

Ellers idag ble det en fin tippe dag.
Kroatia seier+Frankrike Seier - inn
Danmark serier - inn
Argentina-Island Beggelag scorer - inn
Mario Mandzukic første målscorer - tap

3 Likes

Det lurer jeg også på.

Hvis dit eget land spiller, og dommeren overser en klar straffe, er det utrolig kjedeligt, for de lande der ikke har med sitt lag, er det hyggeligt med diskusions mål…

Heia DANMARK :denmark: :denmark: :denmark: :denmark: :denmark: :denmark: :denmark: :denmark:

2 Likes