Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

fpl 23/24

Mahrez er solgt, så sjansen er litt større i alle fall :slight_smile:

1 Like

Nja… Tenker som @OYV at det er større mulighet enn i fjor. De Bruyne er vel også kanskje usikker fra sesongstart pga skade, men Foden er uansett en liten gamble fra min side ja… Jeg satser imidlertid på å ha trygge “starters” i elleveren forøvrig og en brukbar benk som kan steppe inn.

Benkesliteren, Foden, dro jo inn 142 poeng ifjor. Omtrent det samme som March, Mitoma og Bowen for eksempel :grinning: Så jeg “ser stor oppside”, for å bruke markedsterminologien :sweat_smile:

Liker forøvrig laget ditt også, selv om det er helt forskjellig fra mitt. Den trippelen med Trent, Salah og Darwin er gull i fpl om Liverpool får sving på sakene i år. Jeg vurderer Darwin for Nkunku i mitt oppsett, men aner ikke hvordan angrepet til Liverpool kommer til å se ut? Du tenker Darwin er “trygg” eller?

1 Like

Eksperimenterer med dette laget hittil:

Tar gjerne i mot tips!
Har tapt for nevøene mine de siste 3årene. Så i år må jeg bevise at de gamle er eldst!

1 Like

Har forstått det slik at Robertson får litt ny rolle i år? Mer forsvar og mindre angrep og derfor kanskje ikke verdt prisen. Litt motsatt med Trent, så kanskje Trippier til Botman/Shär og Robertson til Trent?

1 Like

Så er det fixtures som spiller inn. Brighton, Arsenal, city og United har greie 6 første kamper. Fordeler man start 11’eren rundt disse lag slipper man å henge etter allerede fra start. Som nevnt tidligere kan man da kjøre wildcard fra runde 6-8. Alltid lokkende med store navn inn tidlig i laget, men Liverpool, chelsea, Newcastle kan man bruke i wildcardet da fixtures snus på hodet fra nevnte qw 6-8. Bruk spillere du vet er garantert til å starte samt at du får med deg straffeskyttere. Bruno,saka, Haaland. Det blir mest sannsynlig Mbueno for brentford i fravær av Ivan T.
For brighton blir det March så det går ann for samme pris å bytte vekk Mitoma.
Ellers så er det gunstig i starten hvis du har mulighet til det å få med deg en villa innbytter. Torres til 4,5 er fin. Villa vil gjøre det godt i år så den nyinnkjøpte midtbane strategen hentet fra Tyskland ….Diaby kan det være lurt å bytte inn mof f.eks Foden allerede i runde 2.
Man er nødt til å tenke 6 runder frem for hver runde.
Skal oppdatere når det er på tide( innen 6-8) å bytte inn Wilson for Jesus, Haaland mot kane, son maddison for rashford. Sterling og bowen!!
Det hjalp meg til top 17k i fjor.

5 Likes

Helt enig i nesten alt og Diaby er på watchlist, men å bytte ut Foden i runde 2, før City møter Sheff.utd, Fulham, West Ham, Forest og Wolves i rundene 3-7, gir ikke helt mening for meg :wink:

Bytt han inn igjen i runde 3 da, men ut for sure i qw2

Dette er kasnkje litt kontroversiellt, men tror Gakpo er ett mer sikkert kort enn Darwin. Både Jota, Gakpo og Darwin kan spille på topp, men Gakpo kan også brukes på kant. Han hadde en sterk avslutning på sesongen og tror Klopp vil inkludere han oftere enn Darwin.

Har en kollega som er Liverpool supporter som ikke er spesiellt begeistrert for Darwin, som også mener Klopp har mer tillit til Jota/Gakpo

2 Likes

Tror jeg misforstod deg… Tenkte at du snakket om å bruke transfer på Diaby-Foden-Diaby, men du mente vel bytte fra benk? I så fall er Foden til Diaby i runde 2 helt ok, men for min del er det foreløpig ikke plass til Diaby på benken.

@Valkian Ja, har hørt det sagt jeg også. Derfor jeg antakelig går for Nkunku. Viktig med starters i laget. Jeg går litt mot det når det gjelder Foden, men jeg føler han (på City) er en fyr som kan finne på å sette 2 mål og en assist ila et innhopp på 12 minutter…

1 Like

:+1:

Eller ut med Stones å 5 på midten i qw2 City kan fort få baklengs mot Newcastle.

2 Likes

Tar også en sjanse på Foden. Føler dette er sesongen han vil steppe up og cementere en hovedrolle i laget.

1 Like

Utkast til mitt lag i årets FPL start…

2 Likes

Jesus skadet i går. Ute etter kne operasjon.

Mitt første utkast

1 Like

Mye bra her. West Ham fan? :grinning:

nei :slight_smile: bare prøver å tenke fpl poeng

Jeg gjorde en liten helomvending, 1.5itb og noe jeg anser som et solid lag

1 Like

Ser bra ut😀 Jackson på topp kanskje mest usikre kortet?

Ja kanskje, men synes han er fair priset.
Også vil jeg ikke kjøre 100% template heller

Økende tilfreds

3 Likes