Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fritid & hobby

Hmmmm, har ikke dere hørt om forskalingssnekkere? Mye lettere og mye bedre resultat😂

4 Likes

@Pytt

Hands down, beste maten så langt i Cala Bona, den får du på Alma Mia. Enest stedet vi faktisk valgte å spise dessert, med espresso og full pakke.

Fantastisk pasta, god pizza og koselig miljø rett ved vannet. Selv spiste jeg Penne Campagnola, mens fruen gikk for en Tagliatelle med reker. Ungen gaflet i seg en tortellini i kremet saus.

Trekk for at det var litt ventetid, men betjeningen var oppmerksomme og hjelpsomme. Anbefales! Vi skal tilbake i morgen, all pasta og pizza til 7 euro før 15.30. Blir en pizza på deling på oss da.

1 Like

Takk for bra tips, får notere ned navnet :wink::spaghetti:

@Larsen er da litt action dette også, selv om de bare har noen få hester?
https://www.rallye-magazin.de/wrc/videos/2017/rallye-finnland/crash-ole-veiby/

1 Like

Er noen tips lenger oppe her også! Gled deg! Reiser du med barn?

Har med 2 små barn ja, så det blir nok bading 07-19 :sweat:

Jeg har med ei på 20 mnd. Har gått som en lek!

Bassenget åpner først 09.00, da de vasker og renser på morgenen. De sperrer av med sperrebånd, så det er ikke snakk om å snike set til plass før det heller.

Vår løsning har vært å snu døgnet litt for den lille. Ut på middag 19-21, trille litt og i seng 21.30-22.00. Våknet ca. 08.00 hver dag. Anbefaler showene på Bouganvilla, jenta vår digga de, og de her minidisco etterpå. Se også en del tips lenger oppe og spør meg gjerne om du skulle lure på noe. Enten her eller på privat melding. Før og under oppholdet. :slight_smile:

2 Likes

Nå skal det seiles! Kanskje noe for kona di @Nocturne?:joy:
Skal prøve på oppblåsbare kanoen😀

4 Likes

Her er bilde tatt under fisketur på Sølensjøen i Rendalen. Rett ut for Fiskevollen for dere som har hørt om plassen. Her er det mulighet for å fiske med oter og man kan også sett garn. I bakgrunnen sees Sølentoppene. Den høyeste rager 1755 m.o.h. Mye fint turterreng for dere som ikke liker bratt og ulendt terreng.

5 Likes

Er der noen her som driver med padling?
Jeg lurer på å kjøpe kajakk til datteren, har blant annet sett på Seabird, ser jo ut til å bære uslåelige priser, men jeg har da ikke peiling på padling…

Tilbake fra Lyngen. Ikke hver dag man får sett tåke fra oversiden på denne måten. :relaxed:

10 Likes

Oooh, dette var kjent landskap fikk litt hjemlengsel nå! (er opprinnelig fra Nord-Troms)

1 Like

Var jo helt magisk! :slight_smile: Jeg hadde aldri vært der før. Bildet er fra Blåtind på Uløya. Det var helt grått opp til ca 450m. deretter hadde vi dagen i skyfritt :sunglasses:

2 Likes

Fant en skogbrann på Google Maps i Oslo. Nærmere bestemt Østmarka nær Fellemyra Skytebane https://goo.gl/8mZJsp

1 Like

Vi fikk oss en tur på vannet, datteren min og jeg, oppblåsbar kano funker ok, men ikke noe fartsfantom, ca 4-5 km/t, 5-6 som absolutt maks men ikke realistisk i lengden…

Edit: oppblåsbar kano er absolutt verdt å prøve synes jeg, kjekk ting å ha med på ferie.
Men det fører vel til innkjøp av minimum to kajakker er jeg redd for…

4 Likes

Her er aktivitetsnivået relativt høyt, mandag begynner styrke og kondisjonstreninga for datteren som er med i ei skigruppe.

Familien er hekta på Frisbee/Disc Golf, så der er vi daglig når vi har tid. Det kan virkelig anbefales.
Til deg @Nocturne så er det bane/baner også i din by og flere tett på. Lav terskel for å forsøke og rimelig inngangsbillett: En Frisbee av god kvalitet koster under 200, og en klarer seg med en til å begynne med.
En Mid-range kan en både kaste langt og putte med. Kjøp gjerne en som går bent, ikke svinger ut i slutten. De er merket med fire tall, feks: 5-4-0-0, hvor 5 betyr hastighet, høyere tall raskere, 4 betyr hvor godt den holder høyde, og nullene sier noe om hvordan den oppfører seg, om den svinger til høyre eller venstre osv. Denne vil gå rett frem.

Det siste er elektrisk terrengsykkel, nå skal stier og skogsveier utforskes, mulig jeg må sjekke ut Sørmarka. Sønnen min og jeg var i Hafjell en dag og sykla Downhill, sinnsykt kult, noe av det kjekkeste jeg har vært med på! Hvis det er åpent i høstferien skal vi bort igjen! :smile:

5 Likes

Hærlig tråd dette, digg og lese litt om hverandres sysler, og man føler nesten ett kjennskap til hver enkelt, hyggelig :+1:
Etter ferien har eg vert særs opptatt på jobb, så det har vert litt lite fritidsaktiviter, bortsett fra daglige lufteturer med hunden, når eg ikke har vert på reise, noen få bærturer har det blitt.
Pågående prsosjekt eg holder på med, er at eg prøver og kjøpe noe tileggstomt til hytta, får eg dette til, så skal det på plass en grillhytte samt en badestamp, self vedfyrt, på fjellet.
Håper og få gjennomført ett kjøp iløpet av høsten, så kan eg bruke tiden frem til snøen kommer, med å lage fundamenter og det som ellers må klargjøres, sånn at det til våren kan bli aktuelt og sette igang arbeidene med og føre opp først og fremst en grillhytte.
Om eg ikke får kjøpt større tomt, så skal eg likevel ha dette på plass, men da blir det ikke helt den “drømme” plasseringen eg ser for meg.
Nå kommer høsten på oss, det er den fineste årstiden, synst eg, så eg håper på mangen fine turer i fjellet, med fiskestanga i sekken.
Til neste sommer er hunden min begynt og bli klar til og børe kløv, da skal det fiskes mye med garn i fjella rundt hytta, gleder meg :+1:

7 Likes

Kjøpt meg en ny bok :sunglasses:

4 Likes

Hørte en podcast hvor Jason Calacanis ble intervjuet @Larsen. Fascinerende fyr, fikk lyst å lese boka selv (selv om jeg tror mange av poengene desverre er geografisk begrenset til San Franscisco og Silicon Valley).

Her er podcasten:

ah, den følelsen når rypene spretter vilt opp rundt meg og bikja, og bikja er bare en snutelengde fra og ta ene rypa, det er opplevelser som gir meg kick ut i bushen, og det skjedde idag, Hærlig opplevelse.
For dei av dere som ikke kjenner til fuglens bevegelser, så sitter dei gjerne helt i ro, i gresset, og ikke umulig å komme helt innpå dei, idag var eg ca 2m fra dei, før dei føyk opp, var 4-5 stykker

5 Likes