Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fritid & hobby

Var på fjelltur i dag, og skremte opp 6 ryper i flokk. I Rupeskardet. :joy:

2 Likes

Ny LIFT OFF in T- 10MIN!

Falcon 9 Launch:

Formosat-5 is an Earth remote sensing satellite which was built and operated by the National Space Organisation of the Republic of China (Taiwan). It is the first spacecraft larger than a CubeSat to be developed and constructed by the Republic of China, although Taiwanese officials proudly insist this is an ingenious spacecraft.

1 Like

SpaceX did it again! <3 :grin: Elon HYPE!

1 Like

PUBG er en suksess, det er vi vel alle enige om? Over 800K spillere på i øyeblikket, utrolig bra!

Nå er det også duket for livestream fra PUBG Invitational. Verdt å få med seg, veldig kult med gode kommentatorer:

1 Like

PUBG er noe av det gøyeste jeg har spilt på lenge.
Sett litt av streamene siste dager, veldig spennende!
Men kamerajobben er til tider horribel og reddes kun av god kommentering :yum:

1 Like

Elvefestivalen - Dronerace i Drammen

5 Likes

Ble aldri til at jeg investerte i ny grill i fjor, men nå kjenner jeg at jeg orker ikke å gå ny sesong i møte med det gamle rakkelet mitt. :stuck_out_tongue:

Coop kjører kampanje på weber:

Har vi trua?

2 Likes

Har denne og er grisefornøyd:

Har bl.a. hatt grillfest med 14 personer og det funka kjempebra. Hiv kullet oppi grillen, ha på tennvæske, begynn å gjør klar ting på kjøkkenet, tenn på, dekk på ute, bruk stålbørste på grillristen og begynn grillingen. Total tid brukt på annet enn grillingen: 2 minutter. :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg har en weber spirit e310, og er veldig fornøyd. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke kjøpte den før. Den er veldig mye mer effektiv enn de andre grillene jeg har hatt, og det er god og jevn varme.

Så kjør på @Savepig

2 Likes

Sjarm og kvalitet med kull men det er gass all the way her i huset. :slight_smile:

2 Likes

I en travel hverdag er det gass som gjelder. Da kan du grille hver dag. Naboen min kaller gassgrillen min for stormkjøkken, men jeg griller vesentlig oftere enn han. Det er fint å ha en kullgrill ved siden av gassgrillen, sånn når du skal sette av hele dagen til å lage mat, og ønsker litt mer røyksmak.

Det er drømmegrillen min…

Vi har en gammel, stygg, mishandla Webergrill som vi filk(den ble lagt ut gratis på FB, duger som bare det)
Hadde før lik @christian sin kullgrill. Weber var ihvertfall topp kvalitet, håper de nye er like bra.
Vedr renhold så bør en Google det å rengjøre med stålbørste/grillbørste. Kan være skummelt ved at noen nåler henger igjen og til slutt havner i tarmen.
Anbefalt måte er visst å ta et ark alu folie og krølle til en ball, brenne grillristen og etterpå «vaske» med aluballen.

Edit: har lyst på ny grill, men det pga forfengelighet😀, den vi har er jo like god som en ny, selv om den sannsynligvis er 10+år…

1 Like

Før jeg kjøpte Landmann grillen min så var det en ny biltema kullgrill til 179,- hver vår :joy:

4 Likes

I Norge er det ikke kjente tilfeller av syke personer på grunn av dårlige grillbørster.

– Ikke i løpet av mine 30 år som lege. Det er derimot ikke sagt at det ikke er en aktuell problemstilling, sa legevaktsjef i Trondheim David McDonaugh til ABC Nyheter etter de seks tilfellene i New York.

Ser ikke ut som det er et vanlig problem, er vel mer sannsynlig å bli truffet av lyn og mye mer sannsynlig å daue i en bilulykke.

2 Likes

Det er faktisk mer omfattende enn du tror. Kiden til en kollega holdt på å dø da en sånn liten jævel punkterte tarmen hans

3 Likes

Bruk plastbørste og smør inn grillristen med olivenolje, så holder den seg som ny!
Enkelt og greit og uten fare for noe som helst!

3 Likes

Rengjøring skjer ved å brenne den rakkeren på full guffe. :smiley:

3 Likes

Vurdert å gå gass, men gikk for en større weber kullgrill ifjor, meget happy sålangt. Begynte å teste spesialbrikketter og sånt på slutten av sesongen. Tviler på det blir gass når man kan lage så mye god smak mes kull

2 Likes

Guffent det @Hakon

Jeg har vært tilhenger av kull, helt til vi fikk vår Weber. Nå går det i gass i bobilen også. Kjøpte en liten og lett Campingaz til tusingen.
Liten men funker for oss. Fulgte også med stekeplate som vi bruker til egg og bacon på sommeren. Var digg å sitte ute i Kroatia å mekke frokost😀

1 Like

Beste med trading / investering er å hente ut gevinst, for så å reinvestere pengene i hobby/frilufts relaterte ting, som gjør livet rikere. Takker Funcom og god dømmekraft for denne:

Har ikke hatt det så gøy siden trøbilen jeg fikk når jeg var 4år ! :smile:
En enorm frihetsfølelse og framkommelighet. Pur glede :sunglasses:

6 Likes