Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom Fundamentale forhold

Tror på Solomon Kane istället för Kull som utvecklas av den Slovakiska studion

1 Like

Det er vel ikke så enkelt at det kan være Hide and Shriek, The Park og Dreamfall: The Longest Journey? Teller du opp de oppførte spillene på https://www.funcom.com/games kommer du til 8 om du ikke tar med The Longest Journey fra 99.

Meget mulig. Jeg syntes det virker ulogisk å kalle disse spillene for aktive, og prototyper, men det er mulig pga historikken.

Jeg er kun kortsiktig innen aksjer jeg har langsiktig tro på :slight_smile:

3 Likes

På de siste to investor presentasjonene sine har Funcom operert med to ukjente spill prosjekter. Som vist her

bilde

I ettertid har vi fått vite at et av de er CCC. Om det andre er Kull som du nevner @anon80503862, eller Solomon Kane som @antzzo tror har jeg ingen formening om.

3 Likes

Jeg blandet det litt. Det var Kult jeg mente. De har tidligere laget ett spill innen Kult IP, og jeg bare antok oppfølger.

https://store.steampowered.com/search/?developer=Games%20Farm

Solomon Kane er den største IPen Funcom har som de ikke gjør noe med, så virker logisk at den skal brukes også.

Kane kan være IPen de bruker i coop.

1 Like

Tidligere forvalter i Storebrand Vekst tok jo FUN på hypen som kom med nytt spill. Tror han satt på aksjene maks 2 måneder?.. Husker ikke helt, lenge siden CE ble lansert nå. Historien gjentar seg jo, kjøp FUN på hype, selg raskt.

Storebrand satt i ca 7 måneder med aksjene sine før de begynte å selge seg ut rett før CE EA release…

4 Likes

Har funket bra, men om de treffer og fortsetter salget som CE hadde første tiden etter EA lansering, så får du glipp av kanskje meste av oppgangen.

Ce Ea launch viste vel at det som funket best var å kjøpe og sitte. Skulle man ha aksjer på 1kr og selge dem til 5 måtte man sitte over 6 måneder.

2 Likes

Kane er vel ikke sci-fi?

1 Like

vet vi at det er scifi?

Ganska säker på att det är Mutant Chronicles eller i den eran.

4 Likes

Var nesten sikker på at de kjøpte desember og solgte januar/februar? Hmmmmm? Samma det, er ikke så viktig om det var 2 eller 7 måneder. Kort tid for et akjsefond uansett. Gir deg tvilen tilgode.

1 Like

De dukket først opp på en liste tatt første juni og så tok de vel også nest mest i emisjonen.

2 Likes

Hvorfor ikke mutant year zero? Det blir en smule enklere å skille seg fra konkurrentene med den IP-en. Mutant Chronicles synes jeg virker rimelig generisk.

1 Like

A post was merged into an existing topic: Funcom småprat 2019

Chronicles serien är mer Sci-fi för mig. Tror iså fall på ett Mutant Year Zero RPG spel istället av någon annan studio

1 Like

Jeg regner begge som sci-fi, men er litt enig. Jeg tror bare MYZ er en bedre IP.

2 Likes