Klimaforsker er vel også en klimaekspert, eller kanskje en reveforsker ?
- Klimaeksperten er en reveforsker – NRK Troms og Finnmark – Lokale nyheter, TV og radio
Ble en trist og ettertenksom start på dagen dette for min del. Kudos til NRK for en lang og virkningsfull reportasje. Jeg fikk noe å tenke på!
Solberg viser til at det i februar i fjor var svært få land som meldte inn nye nasjonale utslippsmål til FN.
– Norge var ett av få, og kanskje det eneste vestlige landet, som gjorde det, og forsterket sine mål i tråd med Parisavtalen, sier Solberg.
Nettavisen
Tucker Carlson er jo helt idiot. Er dette en fyr du hører på?
Tucker Carlson er en av de beste på TV. Og jeg har fulgt han i åresvis ja.
Og du ser selvfølgelig ikke hvordan han lever av å ta ting ut av kontekst og overdriver noe helt voldsomt i absolutt alt han sier? Såpass at det har ingenting å gjøre med virkeligheten lenger. Han har aldri kommet med fakta i hele sitt liv. Isteden vrir han ting og fremstiller de på en helt bisarr måte. Og dette tror du på. Da skjønner jeg mer hva som ligger bak argumentasjonen din. Dette er omtrent sånn som Frp holder på, med samme type forskrudd retorikk.
Har du noen andre journalister du hater? Kanskje jeg finner tips til noen flinke og fornuftige å følge?
Jeg synes ihvertfall det er utrolig trist at AOC, som jo har enorm påvirking i det demokratiske partiet skal dytte inn dustete identitetspolitikk inn i den debatten. Det fører bare til mye mer splittelse, og tar fokuset fra der problemet virkelig ligger; vi har et groteskt stort forbruk, ødelegger habitat i en vanvittig fart, og det blir bare fler og flere av oss mennesker.
Jeg hater ikke journalister, men nå er det vanskelig å kalle Tucker Carlson en journalist.
Tucker Carlson er en sånn som er mer opptatt av å spinne et narrativ og fortelle en dramatisk tabloid-historie fremfor å formidle fakta. Han kunne fint klart å vri en sak om politivold mot svarte i USA til å handle om at politiet i USA er så utsatt for potensiell smitte fra svarte, siden de så ofte blir blødd på. Skjønner du greia?
Svein har vært å målt i tiår.
Folk generelt: Meh.
Greta sier: OMG
Folk generelt: OMG
Hogg ned hele skiten, så blir vi kvitt problemet, OMG?
Leste du hele artikkelen eller tenker du overskrifta alene motbeviser klimaendringer?
Om du leser artikkelen er det avskoging og brenning av skogen for å få beitemark til flere dyr som er problemet. Og de har kun sett på Brasil, hvor politikken nå har åpnet for mye mer avskoging. Å la den være er løsningen, ikke å hugge den ned. Da forsterker du problemet ekstremt.
Igjen er løsningen færre folk på jorden… Covid19 kunne kanskje hjulpet litt om vi lot det fyke gjennom ubeskyttet, men når vi ikke vil ta livet av noen så må man begrense antall fødsler i hele verden og stenge grenser på et tidspunkt. Det blir nok litt brutalt etterhvert…
Det var et forsøk på å ironisere nettopp over hvor banalt det fremstår å highlighte en vilkårlig overskrift fra en avis-artikkel, i relasjon til innlegget det var ment som et svar til. Tar det til meg at forsøket både var dårlig, og at ironi fort kan misforstås eller feiltolkes.
Ja, nei, er så mange slike innlegg her at å skille mellom ironi og ikke er litt vanskelig
Masse lykke til da, alle Shellpølsespisende dieselbil-eiere der ute.
Fascinerende at en klimagass som har økt fra 0,03% til 0,04% siste 70 år er det som styrer hele klimaet vårt… De 99,94% andre komponentene har ingenting å si.
I henhold til klimamodellene er det ingenting annet som driver klimaet vårt tydeligvis.
Det er nok mest fascinerende for de som ikke er klimaforskere og faktisk forstår fysikken bak.
Men det er ikke alle som forstår noe så basic som drivhuseffekten.