Nei og nei. Det er bare du som blir personlig. Du skjønner sikkert at jeg mener fanatikere er de som faktisk påvirker debatten. Det gjør hverken jeg eller du så jeg bare forsøker å fremme min side av synspunktene. Men at det finnes fanatikere skjønner du om du ser på alle de alvorlige påstandene om at verden går under om ti år hele tiden. At Arktis blir isfritt nå og da etc etc. Eller de som forfalsker datasett for å tilpasse argumenter. Hockyeystick. Utelate 30 år med temperaturmålinger i sine grafer etc. etc.
Siden den peroden jeg snakker om er før 1855 så betyr det ingenting at dataene slutter i 1855. Prøven er tatt på Grønland. Det området jeg snakker om. De måtte jo helt til Antarktis for finne motstridene beviser.
Minisistid sa jeg i sted at jeg dro inn fordi mini istiden slutter samtidig med at industrielle revolusjon startet. Så når folk sier at det har blitt varmere etter før industriell alder så må man ta med at da sluttet også siste mini istid, ellers villeder man ved å bare påpeke før-industriell alder. Ellers kan man jo tro at det var industrien som førte til høyere tempåeraturer fra 1855. Når det egentlig er det at en istid var over.