Det skal de få styre selv tror jeg.
Ellers litt usikker på hva poenget ditt er - mener du at det ikke er et problem at jorden flyter over av plastavfall?
Det skal de få styre selv tror jeg.
Ellers litt usikker på hva poenget ditt er - mener du at det ikke er et problem at jorden flyter over av plastavfall?
Plast er eit kjempe problem. Det er eg heilt enig i.
Hadde ikkje hørt om menskopp før og det sparer vårt miljø.
Kan brukes i 10 år.
Seier ikkje at du skal tvinge folk men kan opplyse/oppfordre.
Hadde jeg hatt slikt behov er jeg så kjip at jeg hadde forsøkt. Derfra til å pushe det på kona? Tror ikke det nei…
3 fotballbaner i minuttet…
God valuta for de 23 milliarder skattekroner Norge har kastet ut vinduet med andre ord.
Tenk hvor mye helsehjelp og bostøtte Norges fattigste kunne fått for 23mrd.
Ikke mye… 230 000 hver?
Og de rødgrønne som påstår at hver krone som gis i skattelette vil føre til en krone mindre til «velferd» .
Hva mener du grafen viser, rent bortsett fra den prosentvise ratioen mellom de 4 nevnte?
Våre kutt i Norge har nada å si, pga kina og India.
Finansavisen i morgen :
I 1988 mente klimafolka at jordens temperatur ville stige med 12,8 grader innen 2020 og gjøre jorda ulevelig. Jeg tipper det fortsatt finnes «intelligent» liv på jorda i 2020, men da er det ikke klimafolka jeg har i tankene.
Klimaet bestemmes av sola
Sorry, men jeg er ikke på HO
Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre litt
Selvsagt har også norske utslipp noe å si. Men en navlebeskuende, flisespikkende diskusjon om hvem som har den sterkeste pappa’n som slipper ut minst CO2 er lite konstruktiv så lenge verdens totale CO2-utslipp øker, øker, øker.
Til informasjon, det er ikke bare Kina og India som har hatt en tilsvarende økning av sin andel av verdens CO2-utslipp siden 2000, det har også Afrika, Europa (øvrig, dvs ikke EU), Midt-Østen, Amerika (uten USA) og Asia+Australia (eks Kina, India).
Kilde: ourworldindata.org
Da fikk jeg bekreftet min mistanke om at Kickboxer har rømt fra HO. Synes Trygve må bli flinkere til å låse døra…
Våre kutt har vel like stor innvirkning uansett hva de andre gjør
Selvsagt en ekstremt viktig faktor men hvor stor effekt solen har på jorden styres også av forhold vi kan påvirke.
Forøvrig er det jo selvsagt populært å dra frem de ekstreme utsagnene som noen klimaforskere har kommet med (ofte som ett scenario med lav sannsynlighet uten at det legges så mye vekt på). Disse ekstreme påstandene er egentlig med på å undergrave den forskningen de faktisk driver med da de brukes for alt de er verdt til å forsøke å latterliggjøre hele forskningsmiljøet innen feltet.
Ja, de har like stor innvirkning uansett (dvs. Ca 0,00001 promille).
Den promillen av en promille er konstant uavhengig av hva andre gjør!
Hyperbol, eller mulig kildehenvisning?
Det viktigste for jorda (klima) er å stoppe befolkningseksplosjonen. Men det nevner ikke politikerne med ett ord for den skjer i Afrika. Det ville vært rasisme.
Hele klimatullet er et påfunn for å skape en felles ytre fiende for å beholde makten.
Dere blir rundlurt.