Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Global oppvarming og klimaendringer

Det er vanskelig å ta fyren seriøst. Jo mer jeg leser om saken, jo mer fremstår han som klin sprø (passer fint inn i klimasekten med andre ord).

At han nå benekter sakens realiteter er nærmest selvsagt. Det er jo det han har levd av - å komme med falske påstander.

1 Like

Joda, mulig fyren er sprø og at menneskeskapte klimaendringer er en global konspirasjon, det får være opptil noen andre å krangle på det om de ønsker.

Poenget mitt er at her er stridens kjerne kun basert på utsagn fra de to involverte partene. Om det ikke finnes noen troverdige kilder om påstanden om at Mann ble dømt til å betale omkostninger, så er det vel tryggest å anta at det er nettopp en falsk påstand inntil videre.

1 Like

:thinking:
Ifølge NVE betyr dette at CO2-utslippet på din strøm i snitt er 520 gram per kWh - omtrent tilsvarende CO2-utslippet til gasskraft. Det er 27,5 ganger verre enn hva NVEs beregninger viser at norsk strømproduksjon egentlig er.

3 Likes

“Klimabrølet” ble et klimapip, til tross for massiv propaganda fra multinasjonale selskaper som promoterer klimasvindelen.

3 Likes

Er vel bare nok en gærning, som alle de andre som har motvisende konklusjoner gjennom forskning.

Om det viser seg at alt er et politisk spill skal verdens regjeringer få slite hardt med å gjenvinne tillit.

4 Likes

Fant en podcast der Ronan Connolly er gjest. Varer ca 1 times tid.

NGFS - Network for greening the financial system:

Varmere enn normalt = Klimaendringer

Kaldere enn normalt = Vær

Kaldere eller varmere akkurat der jeg bor i dag = vær
Kaldere eller varmere enn normalt over tid = klimaendringer

8 Likes

Det stemmer på en prikk.

Men som vi alle vet så er klimahysterikerne i media hver gang det er bittelitt varmere enn normalt for å kalle det “klimaendringer”.

Selv om temperaturen i Norge knapt har forandret seg på hundre år.

Varmere enn normalt - Global oppvarming
Kaldere enn normalt - Global oppvarming
Mer regn enn normalt - Global oppvarming
Mindre regn enn normalt - Global oppvarming
Mer snø enn normalt - Global oppvarming
Mindre snø enn normalt - Global oppvarming

:face_with_monocle:

4 Likes

Du glemte den viktigste.

Mer skatter enn normalt = Global oppvarming

2 Likes

Meterologisk institutt skriver:
Hovedtendensen i temperaturutviklingen for Norge de siste drøyt 100 år er at det har blitt varmere. Fra 1900 frem til cirka 1985 lå temperaturen jevnt nær normalen, med en kortvarig varmere periode på 30-tallet.

Etter 1985 og frem til idag har temperaturen vært jevnt varmere enn normalen, med en tendens til fortsatt oppvarming.

Hentet fra;

2 Likes

Skatter og avgifter motvirker global oppvarming. Bare spør barnehagebarna.

2 Likes

Der fikk du nettopp en utfordring :slight_smile: :point_up_2:
“Men som vi alle vet […] temperaturen i Norge knapt har forandret seg”.

2 Likes

Leste du artikkelen eller så du bare overskriften? :joy:

1 Like

Jeg leste artikkelen. Greia er at det svinger enkelt og greit. Blir for dumt å påstå at det er menneskapt når det ikke kan bevises

1 Like

Interessante grafer, dem har jeg faktisk aldri sett før.

Her er statistikken for Oslo de sist 150 år, som viser et noe annet bilde (dette er for august måned). Det er den målestasjonen med lengst historikk.

Merkelig at man ikke kan se tallene fra meterologisk institutt gjenskapt her.

https://www.yr.no/sted/Norge/Oslo/Oslo/Oslo_(Blindern)_målestasjon/klima.måned08.html

1 Like