Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Global oppvarming og klimaendringer

Velger man ikke å prioritere dette?

Det er jo utallige artikler i avisene, utsagn ifra politikere og tiltak som har vært forsøkt og forsøkes.

1 Like

Og at atomkraft er beste midlertidige løsningen, men dyr i det minste på kort sikt, og politisk vanskelig å få igjennom. :slight_smile:

2 Likes

Jeg er så enig, og er det en ting som irriterer meg med den “grønne siden” er at de er så sterkt imot atmokraft.

Hadde vi bygget atomkraft så kunne vi vært tilnærmet helt elektrifisert.

De vil ha grønn energi, sol, vind, vann, men vil ikke ha vindmøller i naturen og ignorerer ulempene med sol, som f.eks hvordan lagrer vi strømmen om natten? Og oljen skal skrus av ila 5 år… OMG dere kan ikke få i pose og sekk!

4 Likes

Sant, og det beste av alt: nesten 0 klimaavtrykk sammenliknet med nesten alt annet. Og det kan plasseres flere steder enn f.eks. demninger som må være i et vassdrag eller vindmøller som tar mye plass per kwt.

1 Like

Jeg er drittlei sosialistene som spiller på følelsene til naive tullinger ved å kalle alt for “krise”.
Klimakrise, smeltekrise, plastkrise, oppvarmingkrise,
Hvis vi har krise i dette landet så er det sosialisme- og islamkrisa !

3 Likes

Hah hah hah

Ok jeg er ikke noe fan av sosialisme, det er veien til kommunisme. Jeg er også skeptisk til stor innvandring og mener at religion er roten til alt ondt. Kristendom så vel som Islam…

Men kan vi holde oss litt on-topic?

2 Likes

På den lista var det mye hummer og kanari. Kan jo ikke putte alt det i samme bås… Noe er udiskutabelt der, noe er det en skjør konsensus på, mens annet er svært omdiskutert og kontroversielt. Mange av punktene der har jo heller ingenting med hverandre å gjøre?

2 Likes

Samtlige punkter er relevant for kilmaendringer og er diskutert i hvilken grad de er menneskeskapt.

Men om du vil kalle det hummer og kanari så du om det…

Jeg mener det er udiskutabelt at de tingene jeg listet opp forandrer seg til det værre. Det er igjen grad av menneskepåvirkning som er det “ukjente” i dette.

1 Like

Hvordan er forsøpling feks relatert til klimaendringer?

1 Like

Hvis det hadde vært en “klimakrise” så hadde noen politikere nevnt den viktigste faktoren, - nemlig befolkningseksplosjonen som kommer i Afrika.

1 Like

Det er jo nevnt, f.eks så viser flere rapporter at det er nettopp fattige land som Afrika som kommer til å lide mest. Der kommer flere hundre millioner mennesker til å dø som direkte konsekvens av klimaendringer (grad av menneskepåvrikning ukjent)

1 Like

Da burde det blitt innført tvungen sterilisering etter første fødsel

1 Like

jadda, jaddda, hvorfor ikke bare skyte de når vi først er i gang?..

At luftkvalitet i storbyer blir dårligere er feks bare tull. Det korrekte er tvert om! Partikkel forurensning fra biler og oppvarming blir mindre og mindre ettersom bilparken og forbrenningsovner blir fornyet og/eller byttet ut med alternativer.

1 Like

Tullete svar !

Du må ikke se alt med kun norske briller på:

Hawaii
image

Kina
image

2 Likes

Tvangsterilisering er et tullete forslag, fortjener tullete svar…

Det er så inhumant at det er skremmende at du faktisk foreslår det…

3 Likes

Hva i alle dager skulle de bildene bevise?

Det var eksempel på dårlig luftkvalitet, vent da så skal jeg finne noen rapporter om du vil ha lesestoff…

Du kan begynne her hos WHO 7 millioner for tidlig døde pga lutfkvalitet har de oppjustert til…

3 Likes