Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Global oppvarming og klimaendringer

Montrealavtalen…

Til klimaskepsis: http://www.mainaudeclaration.org/ Tror jeg heller hører på f.eks. disse 76 nobelprisvinnerne en random folk på internet.

Altså, hvordan man klarer å få en diskusjon om global oppvarming og klima til først å 1) handle om det i det hele tatt skjer og så 2) om migrasjon - ja, da skulle en tro at en har havnet i kommentarfeltet til Resett eller noe tilsvarende trollfabrikk.

Tenk litt igjennom hva slags menneskesyn som ligger bak å faktisk ville stenge grensene pga. at migranter potensielt sett forbruker mindre der de er. Mener dere at vi skal holde vårt forbrukt skyhøyt? Skal vi, i det globale nord, bruke opp alle ressursene? La andre leve i fattigdom så vi kan forbruke? Jeg mangler ord.

4 Likes

Miljøødeleggelse og “klimaendring” er to forskjellige ting.

At mennesker ødelegger miljøet i stor stil er det jo ingen tvil om. Se bare på plasten som flyter rundt i havet.

Derfor er det DETTE man burde fokusere på, i stedet for meningsløs klimapolitikk. Men det er i klimapolitikken pengene ligger. Man kan alltid skattelegge folk for “karbonutslipp”, ettersom det er UMULIG å unngå dette.

2 Likes

Helt sykt, hadde nesten blitt sur hvis jeg brukte 0.04 mens en blekfet nordmann satt og klimanektet med forbruk på 8.6

4 Likes

Man må regne med at folk flytter på seg hvis

(1) det er krig og ganske ulevelig i området de bor i
(2) de på en eller annen måte blir undertrykt eller forfulgt i området de bor i
(3) det generelt er skikkelig dritt å bo i området de bor i
(4) det finnes andre områder hvor det helt åpenbart ville vært mye bedre å bo enn området de bor i
etc. etc.

Man kunne kanskje også regne med at vesten kunne tenke seg å senke gjennomsnittlig CO2-utslipp per person med 1-2% for å motvirke det økte CO2-utslippet som denne migrasjonen medfører.

:slight_smile:

@holmes haha! Hadde kommet til å ringt FN og spurt hva faen de driver med oppi nord der.

1 Like

Selvfølgelig! Det er jo åpenbart at mennesker har en sykt stor påvirkning på jorda! På mange mange områder…

Men at noen promille endring i CO2 konsentrasjonen i lufta liksom skal velte lasset, nei det blir bare for j… søkt!

1 Like

Har du sett videoen nå?

Det vekter ikke lasset… Jorda kommer jo til å ha det fint. Det er bare vi og dyrene som dør.

2 Likes

Det «syke» her som du velger å kalle det, er at i tillegg til han ene som kommer og øker co2 forbruket tilsvarende 215000 av sine egne landsmenn, er at han alene koster Norge 9 millioner kroner, penger som kunne gått til klimaforskning for å redde hele verden fra undergang.

For det er visstnok dét det er snakk om her ang co2. Verdens undergang!?

én somalier øker co2 forbruket med 8560 kilo, og koster 9 millioner som kunne gått til klimaforskning og andre miljøforbedrende tiltak! Fakta…

Er det dumt eller bra?

4 Likes

Nå blander du følelser inn i diskusjonen igjen… da bærer det fort galt av sted!

Husk at i politikk generelt er det svært farlig å blande inn følelser og anektotiske eksempler. Selv om media er eksperter i dra inn slikt!

Fy faen for en holdning. Du er problemet.

Korriger meg hvis jeg tar feil, men på kontinentet Afrika er garantert en sikker plass for de som trenger å flykte.
Hva hjelper med om alle kommer hit hvis verdens befolkning dør av for mye co2 likevel…?

Jeg vil bare redde kloden ved å senke den livsfarlige co2’en.
Hvorfor vil ikke du redde verden? :flushed:

3 Likes

Det er ikke holdning. Det er tall. Jeg mener ingenting om det, jeg legger frem tall og jeg spør.
At du ikke liker tallene, kan du ikke ta meg for, det er ikke jeg som har laget de…

6 Likes

Nå er du inne på fordelingsproblematikk og global sosialisme. Det er et helt annet tema!

Som vi gjerne kan diskutere i en annen tråd! :slight_smile:

Fordummende og lite konstruktivt innspill? Du og blander følelser inn nå…

3 Likes

Så kun når øyet ditt evner å se problemet så eksisterer det? Plasten er jo lett å se.

Skulle vært en farge på disse miljøgassene da kanskje, så hadde du kanskje trodd “karbonutslipp” eksisterte :face_with_hand_over_mouth:

1 Like

CO2 er en flott og livsnødvendig gass i lufta. Det er jo helt komisk å kalle det en miljøgass…

Nei, slipp ut CO2 med god samvittighet og tenk at du bidrar til den flotte grønne og frodige naturen vi har rundt oss i Norge i dag! :slight_smile:

1 Like

Jeg er en av de som har null tro på at mennesker påvirker temperaturen på jorda. Er vel ti år siden solsykluser ble nevnt av en Danske. Han ble tilnærmet lynsjet om jeg ikke husker feil.

Dere som drar koblingen til vulkaner. Asken som blokkerer sola gjør at vi får nedkjøling.

Men, vi mennesker er noen fordømte svin som forsøpler, fortrenger og ødelegger jorda vår. Det er noe helt annet og som faktisk på sikt kan true vår eksistens. Det er vel og bra at det jobbes mot reduserte utslipp av co2, både vi og natur takker for det. Men fokuset er fremdeles på feil sted, nemlig å flå mannen i gata.

5 Likes

For ingenting som finnes eller måles i små mengder er farlig… :rofl: :exploding_head:

1 Like

Hvor mange flyktninger har du møtt med nybygd hus og 2 biler? Hahahahaha

I tillegg endrer de sjeldent dietten sin, og de drar ikke på charterferie…

Ser du en forskjell eller?

I tillegg blir mye av energien de forbruker her produsert av vann, ikke kull…

For å følge dette må du kunne resonnere litt, @Stockwolf

1 Like

Tenker du på de som bygger palasser i det som kalles «Little Norway» i Pakistan, eller har du andre spesifikke i tankene?

Forøvrig merker jeg meg at du utelukkende går på meg og ikke tallene jeg legger frem. Litt usikker på hvorfor, de skal være ganske klart lagt frem!?
Hadde satt pris på at du kommenterte de fremfor meg :+1:

Edit: Du har rett, aldri charter. Bare ferie til eget hjemland pluss halal hotellet i Tyrkia jeg leste om her om dagen…
Edit2: Feil. Vannkraften selges til europa, vi kjøper kullkraft tilbake. Derfor har du dyrere strømregning idag enn tidligere…

3 Likes