Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Global oppvarming og klimaendringer

Det den mannen skriver er spot-on!

2 Likes

Her er vel noe av det han mener.

Les denne også, da :wink:

Bra han skjønte at det var svindel men skjønnet ikkje hva det hadde med den artiklene eg postet.
At det på noen dager har blitt over 100 000 medlemmer er jo litt spesielt. Ikkje mange som vil stå i ei slik gruppe som ikkje trur på menneskeskapt klimaendring og få navne sitt der i all offentlighet.
Hadde dei til slutt blitt enige om å støtte eit parti kunne dei kanskje få litt makt.

1 Like

– Det har vært kulderekord på Grønland. Hvordan skal folk tro på at isen smelter?
…sier opprørs-Knut

– Man tror jo på det når det ser så ekte ut. Alt virker så troverdig.
…sier bitcoin-Knut

3 Likes

Denne saken i Tyskland er litt spesial.
Her er det skog som er planta av mennesker og så skal ein ikkje få lov til å hogge den ned?

Edit:
Da løsna det seg.

100 000 medlemmer er et høyt antall, men i relasjon til hva? I følge undersøkelser så er ca 10% av den norske befolkningen skeptiske til at global oppvarming er menneskeskapt eller at den i det hele tatt finner sted. Med 3.2mill norske facebook-brukere så bør det være rom for fortsatt vekst i den nyopprettede gruppen - hvis man kan sammenligne epler og pærer.

I den grad jeg klarer å se at dette på noen måte har noen relevans til temaet global oppvarming og klimaendringer, så er det en politiske siden av det. Og det sier jo opprørs-Knut rett ut også. Han truer med at det er valg-år til neste år, og ønsker at sammensetningen av stortingsrepresentanter skal gjenspeile hans forenings motvilje mot å akseptere at det pågår noe som heter klimaendring. Klarer Knut å mobilisere 100.000 demonstranter i gatene, som f.eks krever stans i alle klimatiltak osv, da begynner nok politikere å svette litt.

Dette er etter min mening det eneste oppsiktsvekkende med at denne typen mennesker med alt for korte slips får spalteplass eller i det hele tatt blir intervjuobjekter. Jeg føler meg lite komfortabel med at klimaets skjebne forvaltes på politiske hender, men jeg innser at i et demokrati har vi ikke noe annet valg.

For øvrig, ihvertfall i følge VG-artikkelen, så baserer Knut opprøret sitt på Klimarealistene, og da må det være lov å gjøre narr av hele greia. At samme karen sto fram i fjor ifbm at han hadde blitt bitcoin-svindlet har selvfølgelig ingenting med saken å gjøre, men artig lell.

1 Like

Klimafolket er de samme som ivrer for bistand til verdens fattige. Hva skjer når et par milliarder flere skal kjøpe TV, fryser, påhengsmotor, bil og biff ?
Hvis klimaendringene er menneskeskapt, burde ikke alle tvangssteriliseres etter 1 barn ?
Å legge ned norsk oljeindustri er i alle fall ikke svaret.

2 Likes

Som regel bruker mennesker heller kreativitet og vitenskap til å finne løsninger i 2020, ikke diktatur-virkemidler. :slight_smile: Husk at folket er fritt og har rettigheter.

2 Likes

Ikke i følge MDG og miljøfacistene!

Og ikke det at jeg er særlig aktiv på den bedritne fjesboka, men har selvfølgelig meldt meg inn denne gruppa :slight_smile:

5 Likes

Da håper jeg at dere kommer i posisjon, får skikkelig makt, og får vedtatt en gang for alle at klimaet ikke endres! :slight_smile:

Klimarealistene blir gjort mye narr av… men det er alltid mannen og ikke ballen som blir tatt.

Klimafanatikerne er livredde for en åpen saks- og faktabasert debatt…

4 Likes

Kjør debatt, og kom gjerne med innlegg. Unngå karakteristikker som hysterikere, fanatikere, fascister osv, har ingenting med en debatt om klima å gjøre. Det bør sorteres under småprat eller politikk.

1 Like

Hvem skulle i så fall bestemme det? FN? Og hvem skulle iverksette det?
Poenget er jo at alle nasjoner skylder på hverandre. U-land på I-land og I-land på Kina…
Mange er enige i at mye må gjøres, bare ikke hos oss…

Når det gjelder denne protestaksjonen, så sier jo Knut Amundsen at han registrerer klimaendringer, men tror ikke de er menneskeskapte.
Sånn sett er han ikke en klimafornekter, men er uenig i årsakene.
Det er i og for seg et ærlig standpunkt, neppe utarbeidet av vond vilje, vrangvilje eller fordi han ikke vil lide under klimatiltak. Det er vanskelig å skjelle ut folk om de oppriktig tror på det de tror.

Selv tror jeg definitivt på at klimaendringer, helt eller delvis, er menneskeskapte. Men bevisbyrden ligger hos FNs klimapanel og de myndigheter som ønsker en total omlegging av politikken.

1 Like

Jo det har faktisk det, for en stor del av dette spillet går på skittkasting av meningsmotstandere. Og her er klimasektens tilbedere de klart beste.

Orker ikke sette i gang en ny debatt nå, du får gå til starten på tråden og ta en recap…

1 Like

Hvis klimaendringene er menneskeskapte må man gjøre noe med problemet, nemlig antall mennesker.
Når har du hørt klimafolket nevne befolkningseksplosjon ?
De samme folka er mest bekymret for lave fødselstall i Norge, så på det feltet skal ikke Norge bidra :slight_smile:

1 Like

Det er jeg ideelt sett helt enig i.
Men denne løsningen er enkelt for oss i i-land å sitte og peke på. Spørsmålet er om og hvordan India og afrikanske land skal gripe dette an, gitt at de er enige, hvilket de neppe er.
Så kan man legge til at den sikreste veien til redusert befolkningsvekst er økt velstand.

OK, skulle du komme på noen gode argumenter utover å være “stolt klimafornekter” (apropos starten av tråden :slight_smile: ) så får du si fra.

Jeg gjentar, ta en recap av tråden. Mange interessante elementer og argumenter er allerede diskutert.

Mitt ståsted baserer seg i hovedsak på at “bevisene” for menneskeskapte klimaendringer uten unntak er anektotiske og sprikende. Det blir derfor helt feil å sette i gang drastiske tiltak basert på dette.

I tillegg så stjeler "kampen mot klimaet " enorme ressurser som mye bedre kunne blitt brukt på veldig reelle miljøproblemer vi ser I DAG. Eksempler som har vært nevnt her er plast i havene, store miljøkonsekvenser av mineralutvinning (bla pga elbiler) og utrydning av dyr og natur pga ekstrem menneskelig ekspansjon omtrent overalt i verden bortsett fra i vesten…

3 Likes

Jeg har meldt meg inn. Ikke fordi jeg ikke tror på klimaendringer, men jeg syns ikke det er rett at vi skal ta 50% kutt mens Kina skal få lov til å øke med 400% slik som Parisavtalen tillater. Kina slipper ut mer co2 per innbygger enn nordmenn så hvorfor skal vi godta denne forskjellen?

NEI sier jeg.

Han her er forresten en “godkjent” forsker:

http://www.klimaarkivet.no/video-norskfodt-nobelprisvinner-knuser-den-globale-oppvarmingsbloffen

6 Likes