Jeg har postet definisjonen rapporten bruker på dette. Kan for ordens skyld poste det igjen.
A level of confidence is expressed using five
qualifiers: very low, low, medium, high and very high, and typeset in italics, for example, medium confidence. The following terms
have been used to indicate the assessed likelihood of an outcome or a result: virtually certain 99–100% probability, very likely 90–
100%, likely 66–100%, about as likely as not 33–66%, unlikely 0–33%, very unlikely 0–10%, exceptionally unlikely 0–1%.
Additional terms (extremely likely 95–100%, more likely than not >50–100%, and extremely unlikely 0–5%) may also be used when
appropriate. Assessed likelihood is typeset in italics, for example, very likely. This is consistent with AR5. In this Report, unless
stated otherwise, square brackets [x to y] are used to provide the assessed very likely range, or 90% interval.
Kan du peke på hvilken definisjon du mener er feil, om det er noe jeg har misset i rapporten gjerne pots det.
Sånn helt genuint, jeg prøver å forstå rapporten så godt som mulig. Rett og slett fordi jeg er drittlei av clickbait artikler i media. Når rapporten er såpass tilgjengelig så er det greit å finne ut hvor man tar feil.