Vel verdt å lese. Akkurat som i Venezuela dreier det seg om ressurser og ikke sikkerhet/smugling/korrupsjon osv
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Det finnes mange gærne jøder og Randy Fine er helt sikkert en av dem, men det du driver med lukter veldig vondt av antisemittisme.
La oss bare være enige om at det for alle andre enn deg er fryktelig off-topic i denne tråden
Pliz dont kill tråden
Kom på at her nå at jeg har lest andre innlegg av deg tidligere som er hundre prosent ytre-høyre konspi om den globale “Zionist-lobbyen” og alt de er skyld i - inkludert The Great Replacement som jo nettopp MAGA folket også ironisk nok omfavner.
Jeg er sikker på at det finnes forum der ute som vil ta deg i mot med åpne armer og heiarop. Men ikke Tekinvestor! Og ikke i en tråd om Grønland!
Dessverre fort nærmere sannheten her enn sammenhengene du ellers presenterer :-/
Men forstår at du gjerne vil presentere disse sammenhengene. Spørsmålet blir om det er viktigere enn å ha en åpen tråd her? Nesten ingen betalende medlemmer som skriver i denne tråden, så det øyeblikket den må modereres, så er den “insider”. Har allerede hendt en gang 
Ser fortsatt ikke noe fakta, og bare følelsesladde responser her karer. Kan være verdt litt introspeksjon, og reflektere over hvor disse automatiske responsene kommer fra, og hvorfor.
Har jeg brutt noen regler som hinter til behovet for moderasjon? Jeg har prøvd å linke min hypotese til trådets emne. Hvis den faller utenfor forumets politiske toleranse, så må jeg bare beklage 
Ja, det er jo nettopp din MO. I flere forskjellige tråder. Som for andre blir off-topic
Mitt MO? Hva har du fått for deg?
Og hva er din eksponering mot nettopp dette temaet, og din innbitte interesse av å ta punktene mine til motmæle emosjonelt?
Er det ikke poenget med forumtråder å diskutere, og snu om hver sten som kan være relevant? Eller skal dette bare være ment for å linke nyheter til hverandre?
Hvilke aspekter ved min hypotese er det som ikke passer inn i tråden her?
Vi får lage en poll da.
Spørsmålet jeg stiller er:
Er Tyrefekters hypotese (se innleggene til bruker) noe som passer inn i Grønland, Svalbard, og sikkerhet i Arktis-tråden?
- Nei
- Ja
- Vet ikke / ubestemt
0 stemmegivere
Og du presenterer fakta? Stinker konspi og som tidligere nevnt ytre høyre av alt du skriver. Sikkert en hau løkboder som får hardon av slik retorikk, but this aint the one.
Legger du merke til at folk svarer deg, bare ikke rundt det du skriver? En slik høflighet burde du gjengjelde.
Sier ikke at du tar feil, eller at du har rett for den saks skyld.
Men du er nok bare en forbanna nut-job likeså.
Sånn @Savepig - nå kan du kaste meg ut.
Jeg kan backe up mine punkt med fakta, ja. Enten over PM, eller her i tråden hvis det er innafor. Men flerparten i Trumps kabinett er hardcore zionister, som de fleste sikkert har fått med seg. I tillegg til Adelson-paret som donerte desidert mest til valgkampen. Man kan også se på hvem han er omringet med andre ord, for å fange de mulige motivene. Hvorfor er det utenkelig?
Og hvor har jeg ellers kommet med «ytre høyre konspi» her på forumet?
Kom med fakta, så holder jeg kjeft like gjerne. Men det er påfallende med såpass mye emosjonell respons fremfor analyse, på det som skal være et finansielt forum
Håper man ikke plukker aksjer fra samme premiss.
Jeg ønsker gjerne dokumentert fakta på dette da det kan være interessant, og at jeg ikke skal avfeie noe som helst uten å se flere sider av saken. Men kan være enig om at dette kanskje ikke er rett tråd å diskutere det på. Men tar gjerne litt dokumentasjon på PM☺️
Overdriver du ikke litt nå? Er det enklere å «mobbe», enn å komme med motargumenter?
Synes det å ha et åpent sinn om slike problemstillinger er en sunn holdning. Hvis ikke risikerer vi å skyte oss selv i foten, ved å tviholde på slike forutinntatte oppfatninger om verden.
Du bomma forresten helt på hypotesen i den illustrasjonen 
Gjorde jeg, slik jeg oppfattet innleggene dine hang alt dette sammen. At Trump er en puppet og alt det der, da blir det jo ikke feil? Og nei, du får ikke motargumenter - da er jo bait completed.
Samme det, tilbake til det grønne landet.
Hva tenker folk om totalen her?
Venezuela, Grønland, Iran, Gaza, Ukraina etc. Hva gjør de sagnomsuste motstanderene mens dette pågår? Kina, Russland?
Prøver Donaldo å dra en overstegsfinte for å binde opp russiske militærressurser? Russland kan jo ikke ikke svare på retorikken til Nummer 7.
Problemet for sånne som deg er dere er så innsausa i ideene at dere ikke ser det selv. Men her er et lite utvalg sitater som 95% av oss andre oppfatter som ytre høyre konspi og antisemitisme:
“Zionister må fjernes fra maktsentre, stilles til ansvar og straffes. Europa og USA ligger omtrent i grus i forhold til hva det en gang var, takket være et par eliter som ønsker vår bortgang.”
“Min enkle mening: kast Israel under bussen, og la de møte sin velfortjente skjebne. Deretter vil vi i vesten ha friere tøyler igjen til å fokusere på våre land og folk igjen, uten å måtte forsørge millioner av flyktninger som aldri ville befunnet seg i denne delen av verden, hadde det ikke vært for Israel.”
“Hvorfor hindret ikke verden Israel i å få atomvåpen? Er ikke Israels fanatikere med atomvåpen like farlig som Irans fanatikere med atomvåpen?”
“Inntrykket jeg får av Israels påvirkning i vesten, er å degradere vår europeiske sivilisasjon for å forhindre konkurranse. Mulig et forakt for det germanske folket etter andre verdenskrig? Hvem vet. Ser man litt dypere enn overflaten, så er det overraskende hvor mye jøder er representert i lobbying for masseinvandring (noen av de mest prominente fasilitatorene for vestlig innvandring er jødiske milliardærer som frakter de over med tankskip via NGOer, f.eks).”