Usikker på om denne skal i meme-tråd eller hit
…eller om det var noe det hvite hus la ut selv 
Gamle generaler skjønner litt mer enn eiendomsfolk som skulket verneplikten 
Her er en historisk oppsummering sett fra dansk perspektiv:
Det som overrasket meg var at Norge helt opp til 1930-tallet ikke fullt ut anerkjente Grønland som dansk.
Trump gjør visst som Putin vil står det. Har han gjort det så lenge da.
Ja, da hadde nok Trump blitt livredd og trukket seg tilbake…! 
Så spørs det om noen i USA tror dette kan skje? Vil jo bli ragnarokk på børsene.

Det hele fremstår jo som et scenario i en eller annen alternativ historietråd på et nettforum.
Men skal vi prøve å game ut scenariet?
Altså at USA tar Grønland, og Europa kutter de økonomiske båndene?
Ting jeg lurer på:
Hvor sannsynlig er det at det vil bli resultatet?
Hva blir i så fall mest påvirket?
Og hva blir minst påvirket?
Dette er jo X00 milliarder Euro/USD spørsmålet, men det er ingen tvil om at begge taper stort 
USD som vakler som reserve currency om dagen ville vel tatt et gigantisk schmack siden mesteparten av det ola dunk bruker kommer fra Asia?
Commerzbank er enig med deg (jeg også for den del men det har vel folk skjønt).
CBS har jo fått en ny og “trump vennlig” ledelse, og nå viser de hvorfor Arktis er så viktig. Men har altså glemt at global oppvarming var ment å være en hoax 
Nobelprisvinneren vil ilegge nye straffetoller 
Jeg tenker i mitt stille sinn (

) at hvis USA angriper Grønland, så trenger de nye allierte ganske raskt. Hvilke valg har de? Russland? Tror denne invasjonen av Grønnland til syvende og sist er en ikke-sak.
Det må ende med ett kjøp, eller ingenting. Alle andre alternativer vil være katastrofale.
Hvis Usa tar Grønland så kan det ikke bare ende opp med at vi kutter økonomiske bånd. Det USA gjør nå er jo en krigserklæring og gjennomfører de det så er de i krig med Danmark.
En kan ikke kalle det noe annet.
Som jo da utløser artikkel 5 og da skal NATO samlet beskytte mot den som angriper. Ikke lett dette.
Helt umulig for Europa å kutte alle økonomiske bånd til USA. Alle land i Europa er avhengig av amerikanske selskaper i hele samfunnet. Alt fra infrastruktur, digitalisering, forsvar og egentlig omtrent det meste som rører seg. Helt sjanseløst. Får bare håpe han møter såpass mye intern motstand at kravene kan modereres litt. De kan jo bygge og gjøre hva de vil på Grønland uansett.