Jeg mener de bør vente med over natten vokse seg baller til de har bygd opp den militære kapasiteten til å kunne forsvare Europa uten USA sin støtte.
Det er vel stor politisk enighet innad i Europa at det har vi ikke enda. Et noenlunde edru estimat er vel 5+ år om man faktisk satser fremover, og ikke kun prater.
Som jeg og nevnte så kan man bare drømme om noen felles front mot USA over Grønland problemet. Det er et scenario som i beste fall vil få med halve landene. Jeg ser feks at Italia er allerede ute og uttaler at det hadde vært meget merkelig ting å plassere ut italienske soldater på Grønland.
Man bør skille på hva man selv kunne tenkt seg skal skje og hva som faktisk er realistisk kommer til å skje.
Med oppbygging så mener jeg også utvikling av flere egne våpensystemer så man kan være 100% uavhenging av kjøp fra USA.
Kjipt å være på dårlige terms med USA om det bryter ut en krig med feks Russland og vi er helt avhenging av å få lov til å kjøpe missiler osv fra USA.
Selv en så innlysende kamp som man burde støtte fullt ut som Ukraina saken greier jo ikke hele Europa å være enig i skal gjøres. Så jeg tror mange vil bli skuffet OM dagen kommer at USA gjør alvor av et worst case scenario med å ta Grønland med makt. Personlig anser jeg det som totalt urealistisk at det kommer til å skje, men med den ekstreme opphausingen som er i norsk media rundt saken så skjønner jeg at folk blir bekymret.