Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

HAV Group (HAV) småprat

Tror ikke dette bare har kortsiktig effekt. HAV traff havbunnen 30. juli og begynte på en stigning 1. august. Den gikk vel opp 10% FØR finansavisen kom med sin artikkel i dag. Q2 er om 24 dager. I løpet av Q3/Q4 får antageligvis HAV Hydrogen sin DNV-godkjenning. Det får bare være en hyggelig bonus, men kort oppsummert da; HAV er hel ved og kommer med all sannsynlighet til å stige utover sensommer og høst. Glad jeg brukte ferien til å snitte ned.

2 Likes

Invitation to presentation of second quarter 2021 financial results

1 Like

Det er guidet et resultat for 70 mill i 2021. Når da 38 mill kommer bare i Q2 så bør dette lage kø inn i aksjen.

HAV, baby!

2 Likes

Da gjør vi oss ferri med 16! Milde mosebok ass…

Webcast: Invitation to presentation of third quarter 2021 financial results

Noen tanker rundt det å kjøpe seg litt opp før presentasjon av 3 kvartal?

Hvis q3 viser noe tilsvarende som q2(noe jeg tror det gjør) så er et kjøp før q3 lurt.
Annualisert q2-rapport gir ca. P/E 5 og P/B 2. Fremstår billig for et vekstselskap.

Er det ikke litt tidlig å kalle et selskap som har eksistert såpass kort tid som selvstendig, for et vekstselskap?
Har selv noen aksjer i selskapet, men vil nok la de få et år eller to til før vi kan begynne å konkludere med om HAV er et vekstselskap eller ikke. De fleste selskaper har vel et ønske om å vokse, men det er ikke mange som i ordets rette forstand som kan kalles vekstselskaper.

Kvifor skal du annualisere Q2 når dei har guida på korleis H2 skal vere. Og basert på det er det ikkje så enormt gode tall

Personlig ville jeg kalt det et vekstselskap i all den tid de leverer vekst, har levert det over tid(også før de ble «selvstendige»), og er i en bransje/segment med svært lovende vekstutsikter. Samtidig leverer de god lønnsomhet, men er priset som et traust industriselskap. Min mening bare, man får kalle de hva man vil :wink:

På spørsmålet til Lundekunde så velger jeg å annualisere ettersom jeg tror de kommer til å overgå guidingen. Tror dette basert på pacing(ytd) og backlog for inneværende år, såvel som den «skjulte backlogen» som inneholder blant annet Wilson-avtalen(«skjult» som i at den ikke er inkludert i backlog). Basert på dette kombinert med avtalehistorikken så tviler jeg sterkt på at HAV kun omsetter for 200-300mill resten av året.

Vi må definere asap hva et vekstselskap er!!

Neida…Bare kødder!

Ser bra ut dette!

Transactions made under the repurchase program for HAV Group ASA

Flag announcement

Transactions made under the repurchase program for HAV Group ASA

Notification of trade

Subsidiary to equip cable lay vessel for zero emission operations