For å si det sånn:
Ultraprosessert drikke er blitt en ekstrem volumkategori for dagligvarekjedene.
Er ikke noe Coca Cola har lyst at folk skal begynne å omtale drikken deres som. Det er en relativt stor holdningsendring på vei der tenker jeg.
Jeg drakk mye brus fram til jeg var 25-ish, men etter det? Det blir rett og slett bare for søtt og klissete. Drakk også mye te, Earl Grey med 2-3 teskjeer sukker og melk. Nå drikker jeg fortsatt Earl Grey, men uten sukker og melk. Vaner har veldig, veldig mye å si for hva man drikker og spiser. Man blir vant til bestemte smaker.
@Holmes jeg er litt nysgjerrig, bryr du deg om at svømmingen og de ekstra musklene du får der mest sannsynlig vil gjøre deg til en tregere 1500m+ løper?
Jeg er egentlig ikke såååå ivrig når det kommer til styrketrening av overkroppen, men merker jo nå at 23 dager inn i skisesongen og 14 skiøkter, så har jeg allerede vesentlig sterkere rygg/skuldre og delvis armer. Det er noe med å ta veldig, veldig mange repetisjoner av noe som er litt tungt (staking) som tydeligvis trigger muskelvekst.
Det er forresten interessant å se hvordan klassisk og skøyting fungerer ganske anderledes når det kommer til stølhet. På klassisk, så vet jeg ganske greit hva jeg driver på med. Etterpå, så blir jeg støl på en måte som minner om å drevet med styrketrening. Spesielt i ryggen og magen. Etter skøyting, så er det mer vagt, sikkert fordi jeg ikke klarer å bruke musklene skikkelig.