Nytt krefttilfelle blant folk vi kjenner. Denne gangen dessverre noen vi er mye nærmere. Får daglige oppdateringer på hvor godt de blir behandlet på sykehuset, der de tar bilde av frokosten de får servert: 2 brødskiver, en med ost og en med syltetøy, et stort glass lettmelk og et stort glass appelsinjuice.
Greit nok at de ikke er 100% med på at karbohydrater er mat for kreften og det siste man kan få i seg når man har kreft (som jeg mener), men det er langt fra kontroversielt å påstå at karbohydrater i store mengder er negativt om man har kreft. Hvorfor skal de på død og liv gi disse pasientene mat som for meg fremstår nærmest som man serverer karbohydrater oppå karbohydrater, for så å skylle ned med karbohydrater? Eller for å snu på det, det er ingenting som tyder på at høyt inntak av fett er skadelig om man har kreft og det er en hypotese at det kan være ekstremt gunstig, så hvorfor ikke ta hensyn til dette? Argumentet deres er at det er viktig at pasientene får i seg næring (som er ironisk om man ser på flere studier som tyder på at faste kan være veldig bra, spesielt før cellegift) og at det er lettere å spise denne typen mat.
Jeg skjønner virkelig ikke at det skal være kontroversielt å si at jeg ikke anser dem som veldig dyktige innen det de jobber med. For all del, de har garantert mye kunnskap om det universet de har blitt presentert for, men om man endrer litt perspektiv eller beveger seg noen millimetere utfor sfæren deres, tror jeg seriøst de er ganske kunnskapsløse.