Syreforgiftning eller ketoacidose er noe som dras frem hele tiden når det er snakk om keto eller faste, men er et problem med en fornuftig tilnærming da det fordrer både et høyt blodsukker og høye ketonnivåer. Keto-dietter og faste gir deg alt annet enn høyt blodsukker, det er det et kosthold som er helt i strid med denne tankegangen som gir.
Å ikke innta væske er ikke lurt, men jeg tipper at saltmangel spiller en sentral rolle her. Jeg hadde personlig ikke hatt problemer med å gått nesten hele dagen uten inntak av væske, men det er jo nettopp på grunn av at jeg har gode elektrolyttnivåer og ikke hele tiden tømmer kroppen for disse. Jeg tisser kanskje 3 ganger til dagen, men om jeg hadde droppet elektrolyttene hadde det sikkert vært 6-8 ganger. Jeg drikke ofte 4-5 liter vann per dag.
Men å snu døgnet sånn som det og spise rett før leggetid, hadde garantert påvirket helsen min og søvn veldig negativt. Det vil også direkte påvirke ADH og gir økt urinutskillelse, som påvirker nyrefunksjon, kortisol og blodtrykk.
Men helt enig i poenget ditt, men da er det ikke faste i seg selv, men tørrfaste, som er problemet.