Er det noen andre her som lytter til Pimp Science?
Kan ikke skjønne at det går an å høre de podcastene uten å bli imponert over hvor belest og oppdatert Pimp Lotion er innen ulike felt. Det betyr selvfølgelig ikke at han kan regnes som en fagperson innen disse områdene, men virkeligheten er milevis fra hvordan hans motstandere forsøker å fremstille han. Han er åpen for diskusjoner, inviterer de som er uenige med han til debatt og henger med i samtalene og skjønner fysiologien på en måte som jeg opplever at mange av de som faktisk jobber med det ikke gjør.
Apropos; i dag får jeg svar på nye blodprøver! Fikk ranta litt samtidig som jeg tok dem som et resultat av at jeg nok en gang måtte betale for dem selv. Jeg ble spurt om hvorfor jeg ikke tar dem via en fastlege (min gamle som jeg var fornøyd med og som ville rekvirert blodprøvene har sluttet). Jeg sa bare at jeg gidder ikke å betale 300,- for å sjanse på at en fastlege har peiling på ting som de strengt tatt ikke lærer tilstrekkelig om under studiene, for så å få nei av vedkommende og uansett måtte betale for dem selv. Nevnte eksempelet med hvordan min mor aldri fikk lov til å ta flere prøver jeg pushet for at hun skulle ta, da legene mente det ikke var vits. Dette resulterte i at hun måtte betale for dem selv, men da fastlegen fikk se resultatet på disse prøvene som hun ikke fikk ta av hen, fikk hun umiddelbar innkalling til ny time, for dette var dramatiske funn…
Hun jeg ranta til var helt enig med meg og forstod frustrasjonen. Selv hadde hun en fastlege som ikke lot henne sjekke D-vitamin… Kjæresten min var forresten nylig inne for å ta blodprøver og det viser seg at de har strammet ytterligere inn på hvilke prøver man får rekvirert, for nå fikk hun ikke lov til å ta noen kolesterol-prøver. Så det er tydelig at det ikke bare er den konkrete fastlegen som bestemmer, men at de har regler de må følge som er i stadig endring.