Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Helse, trening og kosthold

Godt jobba! Hvis du fortsetter å trappe opp treningsopplegget ditt, så må du plutselig over på RogRak sin diett på 4000 kcal/dagen. :stuck_out_tongue:

1 Like

Vet ikke hva jeg ligger på men måtte ha dessert etter dette :sunglasses:

Konfekt: 100% sjokolade, honning som «lim», bær på toppen

5 Likes

Kjørte min første intervalløkt på lenge. Etter tre eller fire intervaller på tre minutter sa beina stopp. Hadde ikke masse melkesyre, men beina var bare helt kraftløse. Kanskje fordi jeg hadde kjørt en lett styrkeøkt med utfall og bulgarske utfall noen timer før. Eller bare fordi kroppen din nok. Får prøve igjen om en uke.

I dag løp jeg på flat sti. Litt vanskelig å holde godt tempo noen steder hvor det var litt kronglete. Fikk ikke melkesyre på samme måte som jeg får når jeg løper oppover. Kanskje fordi rumpa ikke ble brukt like mye? Slitsomt var det dog! :sweat_smile:

Morsomt å løpe nær full guffe, kjenner omtrent ting blir strukket ut til riktig lengde. Avsluttet med mindre vondter en jeg startet med :sweat_smile:

2 Likes

Styrketrening av bein tenker jeg det er lurt å separere skikkelig fra intervalltrening med hviledag i mellom, men høres jo ut som du kom greit ut av det!

Det var veldig lett styrketrening. Har gjort ca samme øvelser uten vekter, så begynner nok å bli for lett.

Vil ikke akkurat si det var full suksess, men ikke fail heller tror jeg. Får se hva kroppen sier i morgen.

1 Like

Har jobbet jevnt og trutt med styrketreningen og kan rapportere at det endelige begynner å løsne her med 3x6 pull ups i turnringene i dag :tada:

Har ikke gått i en rett linje og har måtte ta et skritt tilbake før jeg kunne ta to frem flere ganger, med murring i albuene når jeg har kjørt på litt for ensidig mengdetrening på pull ups. Hadde jo også sykkelfallet i friskt minne der det var nettopp albuene som fikk seg en smell. La derfor om til at det var en av flere øvelser og ikke så mange reps totalt per gang.

Føles som at det kanskje løsner nå :crossed_fingers:

6 Likes

Godt jobba!

Jeg klarte aldri få skikkelig progresjon på mine chin-ups, også er skisesongen ferdig, så har ikke gjort det jeg burde. :see_no_evil:

1 Like

Vanvittig bra fremgang! Høres ut som du kanskje bruker biceps litt vel mye? Jeg hadde noen klienter hvor vi alltid tøyde biceps før ryggøvelser for å unngå klikking/ubehag i albue. Brukte bare standard tøy a la den på bildet. Er ikke sikkert at det er problemet hos deg, men det er en såpass pålitelig quick fix hvis det er tilfellet. Så skal man i tillegg tenke at man trekker albuene nedover (latsen), ikke hånden mot skuldrene (biceps).

image

1 Like

Ja, jeg har nok gjort mye rart, spesielt i begynnelsen. Jeg tror også at det var mentaliteten om jevn progresjon, som gjorde at jeg presset frem reps med dårlig kontroll på utførelsen når jeg jagde volum - ikke lurt. Hadde nok albuene for bredt ut og ikke langs kroppen som minner om det du beskriver (albuer ned), men det har jeg blitt litt mer bevisst på.

I tillegg til pull ups la jeg til latsdrag, liggende roing, skulderpress og benkpress bl a

1 Like

Var med på orienteringsløp med 6-åringen og 9-åringen i går. Det går fort unna med 9-åringen. I litt krevende terreng utenfor sti, så klarte han faktisk å løpe fra meg. Noen ganger er det en fordel å være litt lavere og lettere.

Har trent litt lett styrke med bulgarske utfall (o.l.) og strukket ut skikkelig de siste ukene og der jeg ble skikkelig støl de første gangene, så merker jeg det bare såvidt nå. Må mao legge på vekter. Merket det på løpingen at kroppen taklet det veldig fint, så det har definitivt hjulpet.

3 Likes

Begynte året med 100 pullups som oppvarming før hver ryggøkt, med mål om å gjøre de så raskt som mulig.
35 minutter inkludert pauser brukte jeg på alle 100 i Januar, nå har jeg fått redusert tiden til 17 minutter pdd :partying_face::muscle:
Nesten latterlig hvor enkle de har blitt med lav fettprosent

4 Likes

100 pull ups som oppvarming hehe bra jobba. Hvordan deler du opp i forhold til pauser - 10x10?

100 pullups er ekstremt bra uansett hvordan du har delt det opp. Kjører du med et grep eller bytter mellom flere. Bredt smalt eller nøytral. Hva er maks i ett sett

100 ja.

Da følte jeg plutselig at mine 15 fra gårsdagens økt var ganske drit. Skal jobbe aktivit med pull ups fremover, så får vi se om jeg klarer å komme meg opp på tilsvarende. Inspirerende!

3 Likes

15 pullups er også imponerende. Greide selv 16 som best når jeg hvar ung. Nå 5 maks

2 Likes

Det var 3x5, så ikke sammenhengende.

@Andre10k hvor mange push ups kan du kjøre sammenhengende?

Første settet er det letteste, så det prøver jeg alltid maks reps på. Rekorden er 27 strake. Etter det blir det 10 pr set for å ikke brenne ut totalt. Forandrer bredden på grepet hvert set. Alt fra super wide til narrow

2 Likes

Kult! Hva slags grep er det? Pronert, supinert eller nøytralt?

Ja det har vært litt av en reise. Starta med å klare 0 pullups for 13 år siden, så har holdt på en stund. Negative pullups var det som måtte til for min del.
Gjør kun pronert, med tommelen over stanga også, treffer best på ryggen syns jeg :slightly_smiling_face:

3 Likes