10% får faktisk lavere blodtrykk av salt, 33% prosent får høyere og resten påvirkes ikke nevneverdig
But on an individual basis, people respond differently to sodium. About a third of healthy people — and about 60% of people with high blood pressure — are salt sensitive, meaning they have a strong response to dietary sodium. Their blood pressure rises by 5 points or more if they switch from a low-salt to a high-salt diet. However, an estimated one in 10 people have what’s called inverse salt sensitivity: their blood pressure goes up when they eat less salt.
Japan er et av landene som spiser mest salt 
Japan er det landet i verden som har minst hjertesykdom

Har allikevel ikke helt gitt opp målet.
hatt samme form og vo2 i alle år ifølge Garmin.
Skal man bli sunn/frisk i tillegg, må man spise sunt og trene litt også, men bare for å gå ned i vekt er energiinntaket det som må justeres litt så man får litt mindre enn man bruker over lang tid.
.
Ble ganske bitter til slutt når jeg skjønte at det var myyyyyyye lettere å løpe 3000 meter for de med god form enn de med dårlig form. 15 min helvete var mye hardere enn 10:30 min med moro. All respekt til de som fullfører løp med dårlig kondisjon
»