Nå har debatten mellom Kreftforeningen og Haakenstad blir lagt ut på Wolfgang Wee. Jeg betalte 49-, for å ha muligheten til å høre den med en gang.
Personlig synes jeg at Sigrid Bratlie kommer dårlig forberedt, hvor hun sier at hun ikke har fått lest all dokumentasjonen Kreftforeningen har kommet med for at hun har vært opptatt. Dette er den samme dokumentasjonen de bruker til å diskreditere Haakenstad, men som egentlig ikke sier det de påstår at den sier. Til og med når han siterer ordrett hva studiene deres sier, sier hun “vi er uenige i tolkningen av studiene”.
Hadde jeg vært Haakenstad hadde jeg blitt ganske forbannet over hvor mye de har rakket ned på han ved å vise til studier, hvor han har brukt enormt med tid til å sette seg inn i alle studiene, men blir møtt med at de ikke har satt seg skikkelig inn i studiene de tidligere har brukt som bevis mot han, men har tiltro til at deres praksis er tuftet på et solid grunnlag. De har hatt god tid til å gjøre dette, men på tross av at de er en stor organisasjon, har de tydeligvis mindre kapasitet til å gå gjennom dokumentasjonen enn Haakenstad har som enkeltperson.
Altså har de ingenting som dokumenterer at Haakenstad sine påstander er feil, men går fortsatt hardt ut mot han.
Spent på hvordan andre tolker debatten. I mine øyne er det helt tydelig at de ikke gir han svar på det han etterspør, samtidig som de beveger seg utenfor det han egentlig sier når de går ut mot han.
Så at Wolfgang Wee la ut en post på Instagram med bilde av Bratlie hvor caption var “Har ikke lest studien”, men det ble fort fjernet.