Det «anabolske vinduet» er vel egentlig en anabolsk låvedør for de fleste som ikke boler, så det tror jeg går helt fint.
Tenker også at hvis jeg får i meg nok i “spisevinduet” så går det bra. I dag passet jeg på å trene rett før middag.
Jeg prøvde meg på intervaller på de distansene jeg følger med på, men denne gangen begynte jeg på minste og jobbet oppover i stedet for å trappe nedover som jeg har gjort tidligere.
Det er lenge siden jeg har løpt de kortere distansene så jeg var også litt nysgjerrige på hvordan jeg lå an
200m 35s 2:53/km (pr med 1 sekund
)
400m 1:17 3:13/km (1 sek bak pr)
1/2 mile 3:07 / 3:52/km (1 sek bak pr
)
1 km 4:03 (6 sek bak pr🫣)
1 mile 8:30 (1:55 bak pr
)
Overraskende likt som personlig beste på de kortere distansene. Også 1/2 mile på tross av at jeg gikk ut for hardt og fikk masse melkesyre .
Siste milen var mest for å få inn litt treningsvolum, ble jo nesten nedjoggingstempo.
Fornøyd med å klokke inn 10km og nesten 50 minutter løping denne uken når ene økten var intervallbasert.
Fikk til en styrketrening bein økt på utegym før frokost med
Knebøy 4 x 12 (rolig ned, eksplosivt opp)
Step up 3x10 (x2 bein)
Bulgarske utfall 3x8
Sissy squat 3x8
Tåhev 3x12
Fokus er å finne tilbake til formen før sykkeluhellet for 3 uker siden. Løpingen er der nå, styrke bein på vei/fokus fremover, men styrke overkropp og svømming merker jeg at jeg må vente litt med selv om armene er i kontinuerlig fremgang holder det med belastning fra daglig aktivitet pluss det lille jeg får fra løpingen
Kjøpte en slik i helgen for å prøve pull-ups selv også. Men virker som veggene er litt for tynne i huset vårt for det blir mye vinkel på den plastikkgreia så den “puten” treffer ikke veggen i det heletatt. Henger da såvidt det er på dørlisten og må se etter litt alternativ løsning for å få brukt den. 
Tok en pull-up men det knakte så fælt i dørlisten at jeg fant ut at det ikke var verdt risikoen 
Det kan hende du har en vegg som er tykk nok. Jeg hadde en 
Så du opplevde problemet du også?
Skal sjekke resten av dørene men redd de er riemlig like. Får se om jeg finner en løsning. Litt nedtur når det så så enkelt ut å bruke på videoen. Burde vært litt mer justerbar enn bare to hull.
Jeg skrev jo det i den opprinnelige posten hvor jeg nevnte den. 
Var litt for lenge siden jeg hadde lest den gitt. Hadde helt glemt den delen. 
Det er litt typisk. Btw, det smalt godt i dørkarmen her også, det legger jo riiimelig mye press på. Før jeg fant døra som passet, så vurderte jeg å bare mekke meg et par treklosser som jeg kunne feste på dørgymmen eller på dørkarmen slik at det ble riktig tykkelse. Samtidig, med litt feil vinkel som du fikk, så blir det nok endel mer press nedover.
Ja det blir jo lite friksjon mot veggen med en tynn plaststripe som kontaktpunkt 
Fra kommentarene så virker det som et vanlig problem, en løsning kan være å mekke nye hull selv
Da var det bare å bore nytt hull og slipe åpningene 4 kantet og flytte skruene. Nu er den perfekt til min vegg men burde vært ferdig stanset hull for dette eller en trinnløs justering
Syntes men får best «strekk» og arbeidslenge på lats med nøytralt grep. Men det blir det vel vanskelig å ordne hjemme. Med mindre man monterer opp turnringer.
Med håndflatene mot hverandre? Det får man med dørgymmen nevnt over, den har stenger som stikker ut. Du må bare ha en dørkarm/vegg som er tjukk nok. Type 20 cm? 
Vi har turneringer, de er jo ikke faste, så det er virkelig utfordrende i forhold til en fast stang/stenger
Løft beina/hips på bunnen for enda bedre stretch av latsa 
Legg tommelen over stanga istedenfor rundt, og fokuser på å dra deg opp med lillefinger og ringfinger for enda mer lats aktivering.
Kobbler ut biceps ganske bra.
Teknikkmessig like bra som alltid i 16 uker… 11 chins uten å være i nærheten av å befinne seg i bunnposisjonen på et eneste tidspunkt. I tillegg måler de hvor mye han ene tar i markløft ved å utføre RDL. Bra styrke på han da, det skal han ha.
Det er selvfølgelig bare bagateller, men samtidig er det irriterende hvor mye av progresjonen deres som fordrer at man legger godviljen litt til. De forteller konstant fordummende halvsannheter.
Skjønner at 16 ukers helvete er en bedre tittel en enn “16 ukers nokså hard trening med kostholdsveiledning”.
Men å kjøre utrente folk i senk med både styrke og kardio til de spyr og pisser på seg er nok ikke oppskriften for at folk skal finne treningsglede.
Er overrasket over at ikke flere blir skadet egentlig
Det er vel mer laget som underholdning, enn en god oppskrift på trening. Når målet er å løpe en fjell maraton og starte på scratch, så kan ikke jeg skjønne at ikke sjansen for skader er ganske stor. I våre dager skal alt gå fort . 16 uker for å trene seg opptil en utholdenhets distanse er kort tid.
Jag har ikke sett programmet, men bare konseptet føles helt feil for meg. Du trenger absolutt ikke gå igjennom et helvete for å bli sunnere og i bedre form.
Det de fleste trenger er mer presisjon og struktur i treningen, ikke å presse seg til de bryter sammen under dårlig teknikk.