Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Helse, trening og kosthold

Som ung voksen mann ble det ALDRI presentert et eneste datapunkt som gjorde det rasjonelt å ta koronavaksine. Det var ikke få krangler og/eller trussel total utfrysning som fulgte med det standpunktet. I ettertid har det selvsagt ikke vært noe i nærheten av oppvask og/eller eierskap av idiotien og galskapen.

Den krigen man så mot informerte valg under “pandemien” spesielt og fortsatt ser på cirka ALLE andre områder i samtiden generelt, enten det er snakk om sensur eller offentlig “godkjent” forskning, er veldig mye mer skremmende enn det Orwell så for seg i 1984. Man blir de facto dummere av å konsumere legacy medier og/eller lytte til de sanksjonerte, aksepterte “ekspertene”.

Veldig snart er det digital valuta, vaksinepass og social credit scores. Bare å glede seg.

Edit:

Beklager ranten, ble trigget av “OI JØSS HVEM SKULLE TRODD AT DET Å GI KUER KJEMIKALIER FOR Å PRUMPE MINDRE VAR EN DÅRLIG IDÉ” som har utspilt seg.

8 Likes

Skal noen ha noen meninger så er den offisielle linjen:
«If we want your opinion we will give it to you»

2 Likes

Jeg tror mye av problemet ligger i mangel på langtidsstudier etc det være seg vaksiner, tilsetningsstoffer i mat, kjemikalier i industrien etc. Per i dag så er alt trygt til det omsatte er bevist.

Bare ta Bovaer som eksempel.

Overføring til melk, smak, lukt og forbrukeropplevelse: I begynnelsen ble det hevdet at ingen reststoffer gikk over til melk. Da senere forsøk viste at det var tilfelle, ble disse vurdert som minimal og uten forbrukerrisiko ved godkjent bruk. Likevel, igjen manglet det langtidsstudier. Hva skjer hvis forsystemer og lignende svikter? Sunn skeptisk er derfor høys berettiget.

4 Likes

Det er bare sykt at de med peiling ikke har som utgangspunkt at man skal ikke tukle med naturen.

Uten at jeg har satt meg så mye inn i det ser jeg nå at man har begynt å tilsette d-vitaminer til morsmelk, for evolusjonen har selvfølgelig bommet og skapt et “produkt” som ikke fungerer. At manglende D-vitamin i morsmelk har noen sammenheng med D-vitaminnivåene til moren som produserer melken, er helt utenkelig…

Det virker som ernæring og helse har blitt fag som er totalt adskilt fra biologi og fysiologi.

7 Likes

KonkursFørLunsj sier: Det trengs ikke noen langtidsstudier.

Kilde: Bovaer Anti-Belch Feed for Cattle: Why It’s a Disaster for Cattle and Humans – ANH Europe

The main active in Bovaer is 3-nitrooxypropanol, or 3-NOP, a synthetic organic compound that is closely related to other nitrate esters that are widely used as explosives or propellants. The formulation also includes propylene glycol and silicon dioxide.

DDT og hormoslyr var jo også helt ufarlig. Bare at se på hva Bovaer inneholder så inser man att dette ikke skall spises, hverken av dyr eller mensker.
Stoffet er både brannfarlig (borde brinne veldig bra dessuten!) og frætande.
“Dyren spiser som vanlig” sier expertene. Ja, mensker spiser som vanlig også, fast de spiser usunn mat en masse.
Dessværre så tror mange den smørja som MSM prångalar ut, og de journalister som virklig er jounralister (og gransker Makten) er få. Og får ikke gjenomslag i de stora mediene.

Saken er den at det ikke finns noen grunn als til at bruke dette stoffet til noe annet enn rakettbrensle. Klima påverker ikke i noen grad av dette, til det er mengdene før små. Uten det handler som det meste innen “klima” om penger.

4 Likes

Med sunn skepsis blir du dessverre veldig fort klassifisert som konspirasjonsteoretiker og fornekter av vitenskap. Det er ganske ironisk med tanke på at vitenskap handler om skepsis.

Dras tilbake nå pga føre var prinsippet, da har man ikke helt forstått hva føre var betyr

4 Likes

3-Nitrooxypropanol (bovaer) er helt trygt så lenge du ikke får det på hud og øyne :roll_eyes:

Kjøtt er skadelig og gir deg kreft :clown_face:

4 Likes

I følge professor Birger Svihus så er det tegn på systemet fungerer når sprøytemidler blir forbudt.

Da har du en alternativ måte å se verden på etter mitt syn! :sweat_smile::brain:

Selv vil jeg påstå at det er et tegn på systemet IKKE fungerer, for hadde det fungert så hadde ikke farlige stoffer blitt godkjent i utgangspunktet. Men med det synspunktet blir man stemplet som luditt, bakstreversk og kontrær.

4 Likes

Også kan det skade fertiliteten. Men bare på dyr altså! Og kanskje mennesker, men det har vi ikke langtidsstudier på, enda. Velkomme til bakvendt land :upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face:

3 Likes

Ikke bli altfor negative til forskningen. Forventet levealder har tross alt økt med 12 år siden 1950. Det er 17% lenger og vi får håpe en stor del av økningen er lengre tid med god helse :muscle:

1 Like

Joda, men det er vel sånn at vi lengre men er sykere enn før.

Mye av skylden i økt levealder skyldes jo nedgang i antall røykere og mindre bruk av transfett

2 Likes

Eller blir vi bare behandlet, mens i gamle dager, så var det ikke noe behandling å få?

2 Likes

Helt klart viktige faktorer.
Trening og kosthold er nok også viktig. Særlig fordi jobb ofte betyr mer stillesitting enn før. Etter 40 ser man betydelig forskjell på dem som trener og spiser sunt og de som ikke gjør det.

Det er mangel på forskning eller cherry picking og feiltolkning fra myndighetene som er problemet, forskning er jo kjempebra. Jeg er skeptisk til «stol på oss vi er eksperter» mantraet.

Som på alle andre områder vil jeg tro at de som forsker kan mer enn «mannen i gata» som ikke forsker.
Selvsagt kan de bli farget av politiske syn (økonomi, klima, etc) men i kombinasjon med litt sunn fornuft tror jeg det er lurt å lytte til rådene.
Jeg spiser derfor bl.a litt mindre prosessert- og rødt kjøtt enn før.

1 Like

Man burde jo heller kutte alt prosessert kjøtt før man kutter rødt kjøtt. Hjemmelaget roastbiff er nok sunnere enn kyllingpålegg du får kjøpt i butikken

3 Likes

Forbedret levestandard og vaksiner har nok også vært en viktig grunn til økt levealder.

Det aller fleste lever nært opptil gjensnitt alder. Det vil si at mange av de som døde i 1950 var født i 1880 årene og vokste opp med ett mye dårligere helse vesen enn senere generasjoner.

Vi får bare håpe at antall friske leveår også øker😀

2 Likes

Helt enig. Jeg spiser fortsatt biff og lammekoteletter. Det er noe av det beste jeg vet.
Men skivet kjøttpålegg har jeg kuttet helt ut.
Har også kraftig redusert alt med hvetemel

4 Likes

Rødt kjøtt og mettet fett er ikke usunt.

4 Likes

En grei test er: er alle ingredienser noe du kunne tenker deg å spise eller legge til i egen mat? Cellulose f eks er et eksempel på noe som finnes i overraskende mye produkter som du aldri selv ville brukt i matlagingen

4 Likes