Det er en utrolig propagandkampanje som gjør at det er inntrykket man sitter igjen med. Men nei det er igjen de kunstige tilsetningsstoffene som vi må unnvike (hvem kunne tro det?)
Og her pirker hun borti noe som er kjernen i problemet!
De sier det ikke er nok forskning som underbygger dette, og at forskningen spriker. Men myndighetene bør rette seg etter føre-var-prinsippet, som tilsier at om det er rimelig grunn til å tro at noe er skadelig, skal det ikke brukes.
Dette går igjen og igjen på nesten alle felt.
Man kan ha masse indikasjoner og mindre studier som viser at ting kan potensielt være skadelig. Men siden det ikke er brukt penger på en stor studie hvor man kan sette 2 streker under svaret så bare fortsetter man som før.
Ikke akurat mangel på informasjon om at planteoljer ikke er det beste å steke med. Men er fremdeles det som blir anbefalt.
Nitritt, ikke bra for kroppen. Men ingen lover eller regler som stopper produsenter å bruke det.
Bovear, ikke få det i øyne eller hud. Men det er HEEEELT trygt. Forresten, vi har ikke studert langtidseffekt. Det tar vi når det kommer…
Laks, 3 ganger i uken!! Forresten, gravide og små barn bør ikke spise det pga. akkumulering av giftstoffer, men det snakker vi ikke høyt om.
HVA! Du spiser rødt kjøtt og bruker smør til maten?!!?? Du kommer til å DØØØØ!!!
Satt litt på spissen her 
Ta denne medisinen
Er den trygg?
Tja vi har ikke helt sikkert bevist 100% at du dør
På vej mod den første måned uden øl og med gulerødder som den primære snack om aften.
Verden er ond men det hjælper lige så meget som wegovy med lidt selvdisciplin.
Forstrak ledbåndet i knæet før vi tog til Kreta og 2 mdr på sofa med lidt ekstra øl fik vægten til akkumulere.
Jeg er begyndt og kunne cykle lidt igen og sammen med kost omlægning og træning, så ligner det at jeg kommer i mål før marts hvor åen åbner igen.
Synes det som skjer med slankesprøytene er helt sykt! Greit at de kan ha en funksjon, kanskje hos dem som ellers hadde tatt fedmeoperasjoner og er alvorlige tilfeller, men at det nærmest har blitt den nye måten å gå ned i vekt på…
Man trenger ikke skjønne mye fysiologi for å forstå at det «omprogrammerer» kroppen veldig, på en negativ måte. Fedme er i stor grad et hormonelt problem, så hva er vel bedre da enn å bare skru opp den hormonelle ubalansen 10x…
Å finne seg snacks som man liker hjelper mye. Da blir det i stedet for å prøve å holde seg fra den fristende potetgullposen eller sjokoladen, så bare går man og tar noe annet godt (men som også er næringsrikt)
Hva skal jeg gjøre i vinter for regelmessig trening (jeg liker ski, men det er ikke et praktisk valg for hverdagstrening for meg) for utholdenhet, styrke holdes utenom og kommer i tillegg
- Bare svømme og styrke
- Løpe ute (med spesialsko:brodder?)
- Løpe på tredemølle
0 stemmegivere
På samme måde gælder det også om at minimere måltiderne.
Jeg kan sagtens spise to stykker rugbrød, men jeg kan ligesåvel nøjes med et stykke også tage en gulerod imellem måltiderne.
Aftensmaden gælder det om at få noget fyld i maven i form af diverse former for kål og anden grønsager i stedet for kun kartofler sovs og kød.
Ikke at jeg er stoppet med kartofler, kød og sovs, men ca 1/2 delen af tallerken er grønsager.
Hvis du trener på helsestudio bruk Ski erg eller romaskin. Fint både for kondisjon og utholdenhets styrke. Det kan være greit å ha utholde styrke hvis det blir noen skiturer.
Men det viktigste er gjør noe du liker. Innendørs kondisjonstrening blir fort kjedelig.
Jeg trener helst ikke på helsestudio men jeg er heller ikke så gira på løping med is og snø
Jeg kommer til å bruke tredemølle mye mer i vinter. Jeg liker at den setter farten for deg, så alt du trenger å gjøre er å bare opprettholde denne. Da får man ekstremt presise treningsøkter. Langturer på tredemølle er begredelig, men intervaller foretrekker jeg å utføre på tredemølle. Selvfølgelig er frisk luft og å være ute veldig positivt, men da tar jeg heller og går meg en tur uten å se på det som en del av treningen.
For meg gir det mye mer glede å løpe ute i naturen enn inne på mølle. Kan anbefale Asics piggsko. De er lette og gir like godt feste som på sommeren. Hvis du stoler på steget (ikke nøler) dvs trykker ordentlig ned kan du fint løpe nedover bakke på blank is. Eneste unntak er 1-2 cm nysnø på toppen av den blanke isen.
Jeg trener nok mer enn folk flest, gjerne 2 økter hver dag. 1-hjulsykling om morgenen hele året. Løping etter lunsj om sommeren og løping/skøyting om vinteren.
Vil anbefale 1-hjul. Utrolig bra for balanse, kjernemuskulatur og beinmuskulatur og utrolig moro.
Ser noen har skrevet om slankesprøyter/piller over her. Jeg har aldri hatt overvekt men tror de fleste burde kunne redusere vekten ved å redusere inntaket av karbo. For meg er det en balansegang - med lite karbo føler jeg meg i superform men raser ned i vekt. Jeg trenger derfor en del karbo for å holde vekta oppe, men ikke så mye at det går utover formen.
Da er det bare å bite i det sure eplet og kjøpe seg piggsko. Det er noen fører du burde unngå, men størsteparten av tiden vil du kunne komme deg ut.
Jeg hadde kjørt rolig langkjøring på vinteren. Maks tempo og snø/is er ingen god komboen.
Hadde blandet det med svømming og ski der du får til.
Jeg fikk til min første svømmetrening nå etter 5 uker siden sykkeluhellet, det gikk overraskende bra! Det er også alternativ å bare kjøre svømming og styrketrening så lenge det er is og snø (med sporadiske skiturer)
En ting som jeg ikke pleier å gjøre, men pga litt annet fokus i dag med ikke for mye belastning på armene gjorde jeg (blant annet) 25metere med crawl spark i det man kaller streamline posisjon. De fleste gangene gjorde jeg kanskje 20m uten pust, men på slutten kom jeg helt over 25 meterbanen uten pust. Aner ikke om det er noe jeg kunne klart tidligere, men tenker at det muligens er et biprodukt av løpetreningen
Min trening i dag var å sage over greiner med håndsag eller klippe dem med en forvokst saks (type 1 meter lang). Ble grei trening for ryggmusklene. Litt for hjernen også når greinene ble for tykke. Endte med å legge det ene håndtaket på bakken og bruke begge henda til å presse ned det andre.
Gikk ut fra legen i går med astmamedisin. Kjente det var lettere å puste etter å ha tatt den. Selv med moderat aktivitet i dag, så hveset lungene mine når jeg gikk inn. Ikke helt kurert enda.
Var litt interessant, veldig fuktig kald luft er visst en kjent trigger for astma. Sammen med virusinfeksjon, så blir det tydeligvis for mye for luftveiene mine.
Får se om jeg må på noe sterkere enn det jeg har fått nå. Kan være det bare ikke hjelper så mye fordi jeg har gått med dette har gått med dette i et par måneder.
Så er jo bare problemet at mat for overvektige er som dop, men du skal bare spise passe masse av det.
Har selv aldri hatt bmi på mer enn ~23, men har ingen problemer med å forstå at andre finner du ekstremt vanskelig.
Problemet er dopet som er lett tilgjengelig, lovlig å markedsføre og sosialt akseptert og tilnærmet påkrevd å innta ved veldig mange sosiale arrangement.
For oss som aldri har slitt med overvekt, så er jo ikke dette et problem, vi kan gjøre små justeringer og gå ned i vekt. Vi har gjerne ikke samme avhengighet. Vi kan til og med gå ned i vekt uten å gjøre det med vilje.
Har du slim og snørr er det lurt å prøve å kvitte seg med så mye som mulig. For meg virker det som det hjelper å løpe da det løser opp. Jeg har hatt et par ganger hvor jeg har trodd st en forkjølelse var på vei da jeg har gått ut og løpt, og jeg har klart meg. Det kan så klart være en tilfeldighet. Varm te osv kan jo også hjelpe å løse opp. Viktig å få det ut og bort fra kroppen. Bad og dusj med såpe er jo også positivt
På høsten, så blir jeg utelukkende verre av selv moderat fysisk aktivitet ute. Rett før frosten kommer er verst. Er jeg litt rufsete i halsen før jeg går ut, så er det full krise en dag eller to etter en hard økt.
Senere på vinteren, så går det stort sett greit. Gjelder bare å ikke ignorere symptomene. Det gjorde jeg i fjor. Trente på. Ble i kjempeform. Også sa kroppen stopp og jeg fikk streng beskjed av legen om å ikke gjøre noe tyngre enn å gå rolig på flatmark. Fem minutter med snømåking og jeg var kake. Var syk mer eller mindre hele jan+feb. Hver gang jeg skeiet ut med en mil på ski fikk jeg tilbakefall.
Problemet mitt er at jeg ikke merker stort mens jeg holder på. Som du sier, aktivitet løsner slimet.