Formålet med økten styrer hvor lange pausene skal være.
Om det er hurtighetstrening skal pausene være lange, gjerne lengre enn dragene. Er det VOmax-trening så er også pausene lange gjerne 0,5- 1 x draglengden. Er det terskeltrening er pausene kortere og det er hensiktsmessig å ikke la pulsen falle for langt mellom dragene
Når jeg leser hva terskeltrening er, så er vel ikke det intervalltrening? Iflg Hva er egentlig terskeltrening? | Løpetrening.no, så er det å løpe rundt 60 min på 82-87% av makspuls.
Terskeltrening kan gjøres som intervaller, gjerne med drag mellom 5 og 10 minutter. På den intensiteten som du beskriver. Pausene er gjerne aktive ( gå eller jogg)
Edit:
Poenget med terskeltrening er at intensiteten er såpass lav at det kan gjøres ofte uten at restitusjonstiden blir for lang
Jeg tenker på terskeltrening som så fort du klarer over tid uten å stivne. Dvs i det tempoet du akkurat klarer å leve med melkesyrenivået.
Det er vondt 
Jeg foretrekker 2*15 minutter fremfor 1 time, for å få det overstått 
Ca 10km konkurransetempo har jeg hørt
Uten å maxe på slutten. Da er du over terskel
Treningsklokka viser ditt terskeltempo
Det kommer an på hvor godt trent du er, for godt trente ligger det nok mer rundt halvmaratonfart og for dårlig trente et godt stykke under 10 K fart
Det er vanskelig å generalisere når det gjelder trening. De fleste treningsmetodene ( snakker her om løping) er utviklet for godt trente og svært godt trente personer. Gjerne personer som har 10 -20 års trening på relativt høyt nivå i banken.
For oss vanlige dødelige som trener 2-4 dager i uken er av mindre betydning hva vi trener så lenge vi varierer litt, det viktigste er å trene på en måte som gjør at du beholder motivasjonen til trening. Om du får motivasjon til trening av nytt utsyr, å nerde på treningsmetoder eller om det er naturopplevelsen som er viktigst er av mindre betydning så lenge du får gjort treningen
Jeg følte jeg fikk veldig stort utbytte av intervalltrening, men motivasjonen for det pleier å treffe med når jeg blir forkjølet på høsten, så har aldri fått satt det skikkelig i system. 
Grunnlaget jeg har er ikke fra jogging, men oppover på skogstur og fjelltur, men der har jeg aldri kjørt over terskelen. At det å legge inn intervaller på toppen har effekt gir jo da mening.
Setter du mølla på litt stigning?
Jeg føler at mølle er en del lettere enn terreng, derfor har jeg pleid å stille mølla på et par grader motbakke.
Foretrekker å løpe ute uansett vær.
Jeg har fått mye utav å legge over fokus på volum. Selvsagt med innslag av intervaller men hovedfokus på mileage, selvsagt viktig å ikke sjokkøke men ta det gradvis.
Jeg vet ikke hvor mye jeg tror på run slower to run faster hysteriet, men hvis man vil ha opp volum får man nesten automatisk inn noen roligere økter. Fortsatt viktig med hviledager da for min del.
Takk for påminnelsen - godt forslag! Det skal jeg gjøre neste gang 
Jeg foretrekker det jeg også, men det er så vanvittig med folk der jeg pleier å løpe. Synes at 4:30 pace og raskere er litt sketchy når jeg hele tiden må løpe forbi og rundt distré barnevognsjåfører og pensjonister.
Typisk at den minst observante og tilpasningsdyktige gruppen mennesker i universet absolutt skal gå 3 i bredden. Nesten like paradoksalt som at de samme menneskene brukes som eksamensvakter, men det er en annen historie…
Det her er nok noe mange av oss som sitter plantet i kontorstolen 40 timer i uka kan kjenne oss igjen
Løsningen: * Chin tucks, scapular retractions, and shoulder external rotations are beneficial.
Også må vi ikke glemme «kusinen»
Exercises for Lower Cross Syndrome
- Glute Bridges: Strengthen the glutes and improve hip extension.
- Planks: Enhance core stability and strengthen the abdominals.
- Bird Dogs: Improve coordination and strengthen the lower back and core.
- Hip Thrusts: Focus on glute strength and hip mobility.
- Dead Bugs: Strengthen the core while maintaining a neutral spine.
- Clamshells: Target the gluteus medius to improve hip stability.
- Reverse Leg Raises: Strengthen the lower back and glutes.
- Pelvic Tilts: Improve pelvic alignment and strengthen the core
Ny pr igjen uten at det var meningen fra start. Viser at strategien med høyere volum fungerer. Tidligere pr 10k 50:18 5:02/km så ikke allverdens forbedring 49:40 og 4:58/km men psykologisk litt morsomt under 50 minutter. Tidligere pr var på løpebane så med tanke på det er jeg fornøyd.
Som dere ser dro jeg på litt mot slutten når jeg oppdaget at ny personlig beste var mulig - litt nedjogging de tre hundre meterne etter 10km
Kul tråd har ikke sett denne
.
Skal trene til halv marathon igjen sammen med sønnen (han er 16) så fra han blir det tilbakers til alt dette. (Jeg og klarte akkurat under 50 på 10km) men det var før vann i kne og 2 runder med kortison
.
Men nå har jeg smått begynt igjen på 2-3 km på 5.20-5.30.
.
Bra jobba @holmes
Er det egentlig sunt å løpe så langt på hardt underlag?
Mine lengste løpeturer er 11km, og det er 50/50 skogsbilveier/stier. Selv da kjenner jeg at det er på grensen til hva jeg tåler.
Man må nok ha god styrke for å kunne løpe langt. Problemet er nok når kondisen er bedre enn styrken.
Mitt verste eksempel på det er våren 2018. Jeg hadde gått 656 km på ski i løpet av vinteren og hadde super kondis og begynte å jogge. Det var ikke leggene mine med på. Også gikk jeg masse lange fjellturer. Fikk betennelse i begge leggene som først gikk over i 2019. Mye fordi jeg ikke helt stoppet å dra på ti timer lange fjellturer.
Uheldig? Det er jo ikke et uhell. Det er planert. Ren gangstervirksamhet.
Det er virkelig lett å bli overivrig når man trener mye i en annen aktivitet. Nå som jeg har løpt mye og svømt mindre merker jeg at jeg ikke skal gå for fort frem. Selv om svømming i seg selv er en ganske mild/skånsom treningsform. Men noen måneders opphold gjør veldig mye, jeg kan ikke begynne der jeg sluttet når jeg svømte opptil 3-4 ganger per uke, som kanskje underbevisstheten min trodde at jeg skulle kunne gjøre.